Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bjarne.hansen
Købte min første plasma i tirsdags. Det skulle være G10'eren for den fik en fin kritik af Flatpanels og mange andre.

Forventningerne er store.
men men men. De analoge signaler ligner noget der er l...

Digitale og HD ser knaldgodt ud.

Havde før et Samsung LE32R51 og der var de analoge signaler stort set lige så gode som de alm. digitale signaler, dvs. rigtig gode.

Så skuffelsen er stor lige nu.
Men gør jeg mon noget forkert ?

Der var ikke mulighed for at se analoge signaler ved forhandleren, men flatpanels havde rost G10 for at vise fine analoge signaler !! Så jeg tog chancen.

Har også kalibreret efter Flatpanels retningslinier i testen. Det blev bare værre, så jeg lavede min egen 'husmandskalibrering' indtil jeg får fat i mine udlånte DVD'ere med kalibreringsbilleder på.

Har alle i gode folk herinde nogle gode ideer ? :) :)
Af bjarne.hansen
Rasmus Larsen skrev:Hvordan modtager du dit Tv signal i dag? Og fra hvilken udbyder?

Hvis du kan modtage kanalerne digitalt, hvorfor så også modtage dem analogt? :)
Jeg modtager dem fra den lokale fællesantenne i byen. Foreløbig udbyder de kun de kanaler som DR og TV2 sender digitalt. Resten er analogt. :(
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det kan skyldes signalet, for umiddelbart gør du ikke noget forkert med indstillingerne. Panasonics G10 har ganske fine standardindstillinger.

Har du antenneforstærkere eller splitter på dine kabler?

Jeg har i øvrigt flyttet din tråd til Tv forummet, så det ikke længere ligger i brugeranmeldelser :)
Af bjarne.hansen
Ingen antenneforstærker, men en splitter. Jeg har en antenneforstærker. Det kunne jeg jo prøve at sætte på. Men det gamle fjersyn sad jo på det samme kabel, så hvad kan det hjælpe ? :o
Af bjarne.hansen
Nu er jeg egentlig ret glad for plasmaen . Har justeret lidt mere på kontrast, skaphed, farver osv.

Jeg har dog ikke brugt kalibreringsindstillingerne som angivet i Flatpanels test. Det blev for feset at se på synes jeg.;;)

Vil foretage den endelige husmandkalibrering, når jeg får mine dvd'ere retur fra udlån. :)

Det eneste jeg er lidt irriteret over nu, er den susen der kommer fra blæserne bag på, når man ser et program uden action. :o

Men det vænner jeg mig nok til.