CrazyA skrev:SLL skrev:CrazyA skrev:Det har den, da jeg som sagt ikke har problemer med nye dvd-film, kan også se den er sat til 1920x1080i ved afspilning. Min afspiller er en Sony RDR-HX650
Hvordan ser dit analog recorder billede ud på Samsungen? Jeg syntes, at mit eller så gode Sony RDR- HX910 recorder billeder ser noget grimt ud på Samsungen. Jeg har ikke troet, at det stod så grimt, eftersom det stod perfekt på mit gamle CRT TV.
Jeg har set bedre analog recorder billeder på LCD TVs, så jeg tænker på, om der er nogen forskel i at bruge HDMI og SCART RGB output fra en recorder, billedkvalitets mæssigt? Min ældre recorder har nemlig kun SCART RGB output, som jeg køre ind i TV'ets SCART RGB ind.
Er der nogen indstillinger på TVet, som kan gøre billedet bedre?
SLL
Hej SLL
Nu fik jeg tjekket min recorder med scart kabel, og føj for kit katten det ser skidt ud. Der er en verden til forskel med HDMI, så du bliver nok desværre nødt til at finde en anden recorder også 
Ja, jeg havde mine bange anelser mht. Scart RGB vs. HDMI. Jeg har hele tiden troet, at der ikke ville være den store forskel mellem RGB og Analog, eftersom det jo er analog optagelser der konverteres til digitalt out. Men der er åbenbart mere i konverteringen end som lige så. Hmm.. måske Sony recorderen også er bedre til opskalering and TVet?
Det bliver nu nok en Yousee boks jeg køber på et eller andet tidspunkt. Der snakkes om, at Yousee sammenarbejder med Sony omkring leveringen af en ny Boks. Den nuværende Samsung boks er noget af en strømsluger i standby. Så jeg er ikke så vild med den. Men navnet Sony tiltaler mig mere i forbindelse med Recordere :-)
@Kim
Uha, tak for en masse info, og den belysning ser ikke godt ud på dit z5500 :-) Er det sikker på, at dit Tv ikke er fejlbehæftet? Det ligner lidt et billede fra rummet, meget uens rumstøv ;-)
Men jeg syntes dit we5 ser super godt ud på billedet. Jeg kan ikke ane det mindste bleed?!
Må indrømme, helt så slemt er Samsungen ikke, selvom jeg stadig syntes baggrundsbelysningen er lidt voldsom. Nu har jeg drejet ned for belysningen til 2, kontrast på 95-98 og lyset på omkring 45, Warm2. Jeg syntes det giver et ok dæmpet billedet på B755, som ikke skinner for meget i øjnene.
Men har set mange B755 kalibrerings indstillinger, hvor baglyset var sat til 6-7 stykker, og fuld bål på kontrast. Så tror jeg nu også, at 755 baggrundslyset bliver ret så voldsomt at se på :-)
Jeg forstår dig godt mht. søgen after et godt TV. Selv er B755 mit første LCD. Men jeg gider næsten heller ikke og lede efter noget bedre, eftersom jeg tror det godt kan blive svært og dyrt. Der er så mange faktorer som spiller ind for mig, at jeg nok er svær at gøre tilfreds.
Måske venter jeg til Samsungs 2010 modeller, og set videre på mit mega tunge og store Philips CRT :-)
SLL
P5K deluxe, Q6600, Geforce 8800GTS 640mb, 4GB ram, XP pro, Dell 2007FP, Dell U2410, Philips 32" pw8717 CRT TV, Samsung LE40C755