Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SLL
Jeg går udfra det er normalt. Det er ikke en decideret hylen, men nok mere en "summen" som høres tydeligt bag ved TVet, og foran på 3-4 meters afstand, når man eventuelt muter lyden.

Jeg sad også og kikkede lidt på full screen TV guiden. En ting der undre mig er, at det billede som skal vises oppe i venstre hjørne, ikke kommer frem? Det ser ud som om, at TVet står og prøver på at hente billedet i et ½ minuts tid, for til sidst at time ud og lukke guide menuen.

Skal man have en Internet forbindelse for, at vise billedet oppe i venstre hjørne?

SLL
Af noxity
Jeg har intet problem med billedet i EPG. Har du YouSee ? Mener nemlig kun problemet er der hvis man har signal fra Yousee.

Jeg har selv yousee, men som sagt så står mit TV ikke her, og kommer heller ikke til det, før engang i januar. Så har desværre ikke mulighed for at teste det. Men synes at have læst, at en løsning er at skifte land til Sverige el. Finland. Om det så introducerer andre problemer med f.eks undertekst på TV, det aner jeg ikke :)
Af SLL
noxity skrev:Jeg har intet problem med billedet i EPG. Har du YouSee ? Mener nemlig kun problemet er der hvis man har signal fra Yousee.

Jeg har selv yousee, men som sagt så står mit TV ikke her, og kommer heller ikke til det, før engang i januar. Så har desværre ikke mulighed for at teste det. Men synes at have læst, at en løsning er at skifte land til Sverige el. Finland. Om det så introducerer andre problemer med f.eks undertekst på TV, det aner jeg ikke :)
Yes, det er Yousee.. øv :-) Det betyder ikke så meget, eftersom det bare ligner noget grafik til valgte kanal. Jeg tænkte bare, om TVet skulle være på nettet før det virkede.

SLL
Brugeravatar
Af CrazyA
SLL skrev:Jeg går udfra det er normalt. Det er ikke en decideret hylen, men nok mere en "summen" som høres tydeligt bag ved TVet, og foran på 3-4 meters afstand, når man eventuelt muter lyden.

Jeg sad også og kikkede lidt på full screen TV guiden. En ting der undre mig er, at det billede som skal vises oppe i venstre hjørne, ikke kommer frem? Det ser ud som om, at TVet står og prøver på at hente billedet i et ½ minuts tid, for til sidst at time ud og lukke guide menuen.

Skal man have en Internet forbindelse for, at vise billedet oppe i venstre hjørne?

SLL
Jeg kan ikke høre nogen brummen, men jeg har også en datter og en kone, som kan larme som ind i h..... Men skal nok skrive hvis jeg observerer noget.

Mht. Det lille billed i EPG, så kan jeg heller ikke se det. Med mindre jeg vælger kort vejledning.(Yousee)
Af SLL
Jeg tror simpelthen det er strømforsygnings støj jeg kan høre bagpå oppe ved luft rillerne. Det er rimelig tydeligt når man lytter bagfra her. Forfra høres det heldigvis ikke så meget.

Jeg havde skrevet til Samsung mht. til at mit TV hældte cirka 3mm. ned i venstre side. Samsung har god service og skrev, at jeg bare kunne henvende mig med serienummer osv. til dem, så ville jeg få en ny fod, som de mente var problemet. Ellers kunne de også få en tekniker ud og kikke på problemet uden beregning. Så det er sq god service.

Men nu ved jeg ikke helt, om jeg aflevere TVet tilbage i næste uge pga. synsvinkler, PSU støj. Så jeg holder lige lidt igen med tilbudet.

Men jeg vil så vidt muligt holde mig til Samsung, som jeg efterhånden mener er lidt længere fremme i skoende end f.eks. Sony.

SLL
Af noxity
Lige netop det der, er grunden til at det er rart at have en nordisk model :)
Brugeravatar
Af CrazyA
SLL skrev:
CrazyA skrev:
noxity skrev:Det lyder som en indstillingsfejl, måske det er nødvendigt at du vælger 4:3 format på TVet, hvis din dvd-afspiller ikke har opskalering til 1080.
Det har den, da jeg som sagt ikke har problemer med nye dvd-film, kan også se den er sat til 1920x1080i ved afspilning. Min afspiller er en Sony RDR-HX650
Hvordan ser dit analog recorder billede ud på Samsungen? Jeg syntes, at mit eller så gode Sony RDR- HX910 recorder billeder ser noget grimt ud på Samsungen. Jeg har ikke troet, at det stod så grimt, eftersom det stod perfekt på mit gamle CRT TV.

Jeg har set bedre analog recorder billeder på LCD TVs, så jeg tænker på, om der er nogen forskel i at bruge HDMI og SCART RGB output fra en recorder, billedkvalitets mæssigt? Min ældre recorder har nemlig kun SCART RGB output, som jeg køre ind i TV'ets SCART RGB ind.

Er der nogen indstillinger på TVet, som kan gøre billedet bedre?

SLL
Hej SLL
Nu fik jeg tjekket min recorder med scart kabel, og føj for kit katten det ser skidt ud. Der er en verden til forskel med HDMI, så du bliver nok desværre nødt til at finde en anden recorder også :(
Af kimschurmann
SLL: Jeg er enig i at betragningsvinkel på sort er dårligere på B755 end Z5500 - men tilgengæld er baggrundsbelysningen meget meget mere jævn! Her er mit skræk billede af den z5500 jeg havde: http://daimi.au.dk/~rauff/z5500_clouding.jpg

Du kan evt. sammenligne med we5 som faktisk havde mere jævn baggrundsbelysning men dog havde ret meget bleeding som faktisk var pænt irriterende da de kom ind i 21:9 bjælkerne og var synlige: http://daimi.au.dk/~rauff/40we5.jpg

Jeg tror jeg har stoppet min søgen efter et andet tv, jeg magter ikke mere :-) Men ja er heller ikke helt tilfreds med betragtningsvinklen - men den er ikke sååååå vigtig hos mig. Derudover synes jeg faktisk at z5500 klarede hurtige bevægelser bedre end b755.

Alt andet på b755 er jeg faktisk tilfreds med.

Derudover kan jeg sige at det lille vindue i EPG med et preview heller ikke virker hos mig, det er noget jeres udbyder skal aktivere på deres netværk (if. Fona) - dvs. Stofa hos mig skal aktivere et eller andet halløj...

Sammenlignede min kammerats b7070 i 46" med min og hans havde mere bleeding og jeg synes umiddelbart ikke at synsvinklerne var bedre.

Over and out... :)
Af SLL
CrazyA skrev:
SLL skrev:
CrazyA skrev:Det har den, da jeg som sagt ikke har problemer med nye dvd-film, kan også se den er sat til 1920x1080i ved afspilning. Min afspiller er en Sony RDR-HX650
Hvordan ser dit analog recorder billede ud på Samsungen? Jeg syntes, at mit eller så gode Sony RDR- HX910 recorder billeder ser noget grimt ud på Samsungen. Jeg har ikke troet, at det stod så grimt, eftersom det stod perfekt på mit gamle CRT TV.

Jeg har set bedre analog recorder billeder på LCD TVs, så jeg tænker på, om der er nogen forskel i at bruge HDMI og SCART RGB output fra en recorder, billedkvalitets mæssigt? Min ældre recorder har nemlig kun SCART RGB output, som jeg køre ind i TV'ets SCART RGB ind.

Er der nogen indstillinger på TVet, som kan gøre billedet bedre?

SLL
Hej SLL
Nu fik jeg tjekket min recorder med scart kabel, og føj for kit katten det ser skidt ud. Der er en verden til forskel med HDMI, så du bliver nok desværre nødt til at finde en anden recorder også :(
Ja, jeg havde mine bange anelser mht. Scart RGB vs. HDMI. Jeg har hele tiden troet, at der ikke ville være den store forskel mellem RGB og Analog, eftersom det jo er analog optagelser der konverteres til digitalt out. Men der er åbenbart mere i konverteringen end som lige så. Hmm.. måske Sony recorderen også er bedre til opskalering and TVet?

Det bliver nu nok en Yousee boks jeg køber på et eller andet tidspunkt. Der snakkes om, at Yousee sammenarbejder med Sony omkring leveringen af en ny Boks. Den nuværende Samsung boks er noget af en strømsluger i standby. Så jeg er ikke så vild med den. Men navnet Sony tiltaler mig mere i forbindelse med Recordere :-)

@Kim
Uha, tak for en masse info, og den belysning ser ikke godt ud på dit z5500 :-) Er det sikker på, at dit Tv ikke er fejlbehæftet? Det ligner lidt et billede fra rummet, meget uens rumstøv ;-)

Men jeg syntes dit we5 ser super godt ud på billedet. Jeg kan ikke ane det mindste bleed?!

Må indrømme, helt så slemt er Samsungen ikke, selvom jeg stadig syntes baggrundsbelysningen er lidt voldsom. Nu har jeg drejet ned for belysningen til 2, kontrast på 95-98 og lyset på omkring 45, Warm2. Jeg syntes det giver et ok dæmpet billedet på B755, som ikke skinner for meget i øjnene.

Men har set mange B755 kalibrerings indstillinger, hvor baglyset var sat til 6-7 stykker, og fuld bål på kontrast. Så tror jeg nu også, at 755 baggrundslyset bliver ret så voldsomt at se på :-)

Jeg forstår dig godt mht. søgen after et godt TV. Selv er B755 mit første LCD. Men jeg gider næsten heller ikke og lede efter noget bedre, eftersom jeg tror det godt kan blive svært og dyrt. Der er så mange faktorer som spiller ind for mig, at jeg nok er svær at gøre tilfreds.

Måske venter jeg til Samsungs 2010 modeller, og set videre på mit mega tunge og store Philips CRT :-)

SLL
Af SLL
SLL skrev:Da jeg sad og så lidt xvid serier via USB indgangen, lagde jeg mærke til en meget svag hyle/summende lyd. Da jeg gik hen til TV'et, kunne jeg høre det kom derfra, og var tydeligt øverst ved luft rillerne bag på TVet.

Hyler jeres TV også en smule, som er tydeligst bag ved TV? Det er sandsynligvis strømforsygningen som siger lidt.

Det er ikke så højt, men kan godt høres svagt på en 3-4 meters afstand foran TVet. Dog overdøver blæseren i min Sony recorder TV lyden :-)

Men det skal helst ikke blive højere, før det bliver irriterende.

SLL
Jeg rodede lidt med nogle kalibrerings indstillinger hvor jeg fandt ud af, at den summen / hyletone fra TVet jeg snakker om, forsvinder hvis man sætter baggrundsbelysningen til 1 eller 10, mystisk?! :o

Det virker som om, at det altså er disse lys rør som hyler lidt, irriterende da jeg sagtes kan høre det 3-4 meter foran TVet.

Nå men jeg adder det til problemerne med synsvinklerne :-)

Jeg aflevere nok TVet i starten af næste uge. Vil lige tjekke 8000 serien inde jeg lukker TV pengepungen i for i år. Ellers venter jeg med mere TV købe til de nye modeller kommer til næste år.

Problemerne:
- synsvinkler (bestemt værste problem)
- hyletone fra TV ved bestemte baggrunds belysninger
- TVet hælder 3-4 mm. ned i venstre side
(Har dog fået lov til, at få en ny fod fra Samsung!)
- Backlight bleed. Muligvis ikke værre end ved andre LCDs. Men jeg syntes siderne bløder lige rigeligt nok.
- Fjernbetjening nogenlunde, men knapperne er ikke for gode at trykke på. Man skal til tider trykke rimelig præsis og hårdt for at der sker noget på de midterste små navigations knapper.

SLL
Af Rodding
havde kigget meget på det her tv, men synes det lyder til, at der er for mange minusser ved det.
Ville panasonic 46G10/G15 være et bedre valg til spil og til brug som computerskærm?
Af Lehlig
Jeg er ret ny inden for dette her, og har nu læst meget herinde!

Jeg skal bruge et TV der skal hænge på væggen, og som ike behøves at være mega tynd (Samsung LED) og derfor overvejer jeg SAMSUNG LE40B755U1WXXE - som kan fås på Wupti til 6500 kr.

Er det ikke stadig et godt "All-round" TV - som har hvad man skal bruge, hvis man skal se noget digitalt TV, Blue Ray, måske tilslutte computer osv?

Et andet spørgsmål - det er vel muligt at afspille en DIVX (måske i .AVI format) med undertekster (i.SRT format) via en USB nøgle?

Håber på lidt hjælp :)
Af SLL
Media playeren i TV er super god, og afspiller mange formater, inkl. divx i AVI som jeg selv har afspillet via USB. Mht. det med underteksten, så ved jeg det desværre ikke.

Billedet på TV'et er super godt, både SD og HD billedet.

Godt du skriver, at det skal hænge på væggen, eftersom jeg ikke syntes TVet står særlig stabilt på foden. Hvis man har små børn omkring TVet, så ville jeg være bange for det vælter. Samsung har så lavet en mindre elegant løsning på problemet, nogle snore der kan bindes fra TVet bagside til en væg bagved. Så falder TVet i hvert fald ikke forover hehe :-)

Men nu når du skal have det på væggen, er der jo ingen problemer.

Som sagt tidligere i tråden, så var hoved årsagen til jeg leverede det tilbage, at synsvinklerne er ret dårlige. Forstået på den måde, at man ikke skal mange grader væk fra midten, før TV mister kontrast og bliver fesent i billede. Dyb sort bliver lys, og farverne ændre sig. Det er værre end på de Sony modeller jeg har set.

Men hvis du altid sidder lige foran TV'et, eller er ligeglad for vinklerne, så er det et godt TV. Mit TV begyndte dog hurtig også, at støje / summe lidt bagfra ved bagbelysningen. Men jeg har læst, at mange andre LCD TVs også summer en smule bagfra. Nogen siger det er fra strømforsygningen det kommer.

Selv venter jeg på Samsungs 2010 modeller. Hvis det ikke er noget eller de er for dyre, så går jeg sikkert til Sony's 2010 modeller, måske et HX700 eller 800 som dog er noget dyrere end B755.

SLL
Af Shark
Mediaplayer delen afspiller alt, tillige med mkv. Den laver fejl med dansk tegnsætning, æøå. Der kommer nogle mærkelig tegn istedet.

Kan kun anbefale 755, har haft den siden november09.
Opdatering er nødvendig da man dermed kan sortere på den digitale tuner.
Jeg har forsøgt med USB WIFI, men tror ikke at min router er har et stærkt nok signal til at det virker. Da man ellers ville kunne stream fra sin PC.

Men fedt fjernsyn , kunne nu godt have brugt 46".
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10