Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Salleman
Min søde gamle mor skal have skiftet sit ti år gamle billedrørs tv ud, og i stedet have en flad model.

Hun bruger det mest til at se almindelig tv på, og en gang imellem en film fra dvd.

Budgettet er ifølge hende omkring de 3000kr. Ved dog at hun godt kan overtales til at ofre mere, hvis bare hun for noget for pengene.

32 tommer mener hun er fint, selvom hun sidder omkring 3m fra skærmen. Jeg ville gerne hun valgte et 37 tommer, men kommer meget an på prisen

Vi kiggede så forbi elgiganten, måske der var nogle gode tilbud.

De har fra imorgen et philips 32pfl5404h til 2999. Kiggede lidt priser på nettet og fandt frem til 32pfl5604h kun koster 500kr mere, så det har jeg tænkt mig at anbefale hende.

Har kigget noget på TX-P37X10Y, men er desværre lige over budgettet.

Er der ikke en god mellemting?
Eller er der en skærm jeg ikke kender som opfylder alle kriterierne?

Tak på forhånd
Af BrianH
Nej, der er ikke noget mellem Philips 32" 5404H til 3000,- og panasonic 37" plasma til 4500,-
Eller jo... Det er der, men ikke noget du får noget ud af at betale for. 5604H er heller ikke 500,- ekstra værd til almindeligt tv kiggeri på 3 meters afstand. På 3 meter er fuld hd ligegyldigt på en 32"

Hvad er egentlig ideen i at spare de 1500,- der er forskellen på philips'en og panasonic? Når jeg bliver gammel skal hele pensionen brændes af så der ikke er andet end bundløs gæld til arvingerne.
Af Salleman
Hvad er egentlig ideen i at spare de 1500,- der er forskellen på philips'en og panasonic? Når jeg bliver gammel skal hele pensionen brændes af så der ikke er andet end bundløs gæld til arvingerne.
Ja det er så mig der skal arve, så måske hun bare skal have det billigste ;)

Er forskellen på de to philips blot opløsningen? Det må da være noget mere til det..

Sælgeren nede i elgiganten kom forresten med en lille 100hz tale. Er det noget man i det daglige tv kiggeri ligger mærke til?
Af BrianH
Ja, den eneste forskel er opløsningen af skærmen, pånær den er de identiske.

Hvis linken virker kan du sammenligne her: http://www.consumer.philips.com/c/fjern ... MER%3Dtrue

Jeg har selv Philips 32" 5404H (som jeg mens jeg skriver dette, ser Eragon på :) ) og det er supergodt, men det er et "soveværrelses-tv" efter min mening mens Panasonic'en er et stue-tv.

Jeg kan på ingen måde se det er et 50Hz tv i forhold til 100Hz når jeg ser det andre steder
Af jamo
Hej BrianH
Jeg skal faktisk købe en 32" til sover værlse.

vil du godt fortælle, hvordan billedet står på Philips 32" 5404H .

Skal jeg gå efter phlips`en
Af BrianH
Supergris skrev:Overtal hende til at købe dette i stedet:
http://www.cinemagic.dk/shop/panasonic- ... 4690p.html
42 " er ingenlunde for stort på 3 meters afstand, og er MEGET sikker på, hun vil blive meget glad for købet...
Hun må bare slå lidt af julegaverne i år!!!

Du ved godt at et 42" plasma-tv i soveværrelset siger "Han får for lidt..." mens et 32" LCD siger at man lige skal se nyhederne på CNN inden man sover :)
Af Supergris
Korrekt, men det var jo netop ikke til soveværelset!!!
Af BrianH
Supergris skrev:Korrekt, men det var jo netop ikke til soveværelset!!!
Det er rigtigt, jeg blandede "jamos" indlæg sammen med den oprindelige spørger og alt det andet :) :((
Af kskruger
Salleman skrev:Min søde gamle mor skal have skiftet sit ti år gamle billedrørs tv ud, og i stedet have en flad model.

Hun bruger det mest til at se almindelig tv på, og en gang imellem en film fra dvd.

Budgettet er ifølge hende omkring de 3000kr. Ved dog at hun godt kan overtales til at ofre mere, hvis bare hun for noget for pengene.

32 tommer mener hun er fint, selvom hun sidder omkring 3m fra skærmen. Jeg ville gerne hun valgte et 37 tommer, men kommer meget an på prisen

Vi kiggede så forbi elgiganten, måske der var nogle gode tilbud.

De har fra imorgen et philips 32pfl5404h til 2999. Kiggede lidt priser på nettet og fandt frem til 32pfl5604h kun koster 500kr mere, så det har jeg tænkt mig at anbefale hende.

Har kigget noget på TX-P37X10Y, men er desværre lige over budgettet.

Er der ikke en god mellemting?
Eller er der en skærm jeg ikke kender som opfylder alle kriterierne?

Tak på forhånd
Når der alligevel ikke er råd til et Pana 37X10, så var der også denne Samsung 32B530 til 3179,- + fragt
http://www.redcoon.dk/index.php/cmd/sho ... runner_dk/
Af Salleman
Tak for alle jers svar.

Desværre er der ikke råd til panasonic plasma, ved godt det er super lækkert..

Ville egentlig mest høre om jeg havde overset "det bedste til prisen" i 3000kr klassen, men der er vist ikke så meget at vælge imellem.
Af kskruger
Salleman skrev:Tak for alle jers svar.

Desværre er der ikke råd til panasonic plasma, ved godt det er super lækkert..

Ville egentlig mest høre om jeg havde overset "det bedste til prisen" i 3000kr klassen, men der er vist ikke så meget at vælge imellem.
Nå vi snakker i prisklassen 0 - 3000,- så er udvalget meget lille og kvaliteten lav, hvis du derimod vælger at betale lidt mere, så er udvalget langt større, hvilket kvaliteten typisk også er.
Af Salleman
Er lige blevet færdig med at hænge skærmen op.

Det endte med - i gættede rigtigt - philips til 3000kr.

Alt i alt slap hun af med 4500kr da der lige skulle et beslag med. Svensk beslag med motor, lava hedder det.

Kan godt se på billedkvaliteten det ikke er topmodellen, men til prisen er det fantastisk..
Af Supergris
Så havde hun været bedre tjent med mit forslag og et beslag fra Harald Nyborg!!!