05 dec 2009, 15:09
Den eneste producent der vovede at lave en fod eller stander i 100% glas, var Sony, men det gik man hurtigt væk fra pga. sikkerhedsrisiko og alvorlige uheld.
RogueAgent skrev:Den nedeste del er også glas på mit 47LS9000, men selve foden, det stykke der går op bag skærmen, er af sikkerhedsmæssige hensyn lavet i metal og udenom dette er en skal i almindelig plastik. Jeg var måske ikke præcis nok i min formulering. Samsung anvender plexisglas, og den nederste del er ofte i plast eller plast med en overdel af børstet alu eller metal.ctacta skrev:I andre test har jeg bemærket at man angiver at foden på diverse testede skærme, er udført i glas. Det gør man ganske enkelt ikke af sikkerhedsmæssige årsager. Materialet er plexiglas, og da dette er en plasttype, så har dette intet med glas at gøre. Hvis man er bekendt med dette, så kan det undre at man så ikke kalder en spade for en spade, og bruger et korrekt sprogbrug og materialebetegnelse.Nu hvor titlen på tråden er ændret til generelt at handle om FP's tests, så synes jeg godt lige jeg kan komme med et indspark om ovenstående bemærkning.
Jeg skal ikke kunne sige om "nogen" producenter af sikkerhedsmæssige årsager ikke bruger glas til foden på en fladskærm - men hvis det er en generel regel, så har LG i hvertfald ikke læst den regelbog. Det er ret nemt at høre forskel på glas og plexiglas når man banker på det, og jeg kan forsikre dig om at foden på mit LG 50PS8000 er lavet af hærdet glas og ikke plexiglas.
Den eneste producent der vovede at lave en fod eller stander i 100% glas, var Sony, men det gik man hurtigt væk fra pga. sikkerhedsrisiko og alvorlige uheld.