noxity skrev:Så har jeg fået snakket med Samsung, og fået mit TV sat til nordisk.
SLL hvilke indstillinger bruger du til billedet ?
Jeg fik meget venligt et link fra en bruger herinde "Basse", det her:
http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 526151.htm
Der er nogle kalibrerings indstillinger som jeg syntes er gode. Jeg havde selv fået fedtet lidt for meget med kontrast, lys.. drejet dem for meget ned til omkring 50-60 stykker. Det resulterede godt nok i et mørkere billede for mine øje, men det fjerne også for meget at detaljerne i billedet. En meget vigtig indstilling (syntes jeg), er baglyset som jeg har drejet ned til 2, som anbefalet via link anmeldelsen af TV'et.
Det der mere og mere irritere mig er synsvinklerne, som ikke er specielt godt. Men skal faktisk sidde lige direkte foran TV'et, før kontrast og lys, dybden i billedet ser 100% godt ud. Hvis man blot bevæger sig få grader op over billedet, eller ud til siderne, mister billedet meget glans og dybde.
Jeg tænker på, om Sony's Z serie ligeledes har forholdvis dårlige synsvinkler?
Men billedet står super duper godt lige foran skærmen, hvor jeg selv normalt vil side. Men hvis man er flere fordelt i hele stuen, så vil der være personer i siderne af billedet, som ikke vil få et specielt godt billede at kikke på.
Jeg er imponeret over SD billedet, som jeg syntes næsten står ligeså godt som DR HD billedet. Der er ikke meget forskel. Til gengæld ser mit Sony HX910 analog recorder billede noget skidt ud på LCD, sammenlignet med mit gamle CRT TV. Så jeg overvejer, at leje en Yousee HDD boks, hvis jeg altså beholder TV'et :-)
Men jeg er meget tilfreds med menuerne. De er flotte og hurtige. Fjernbetjeningen kunne dog godt være ønskeligt af bedre kvalitet. Knapperne syntes jeg er svære at trykke på til indstillinger.
Jeg prøve også, at streame nogle DivX, Xvid film i dag via en USB dongle, og det fungerede super godt og smooth. Igen var indstillingsmenuerne rigtig gode og flotte.
Jeg har ikke prøvet noget via Internet / netværk endnu, da jeg ikke lige har nogen WiFi eller kabelforbindelse på Tv'et endnu. Men det får jeg nok på et tidspunkt.
Så faktisk er der ikke så mange minusser ved TVet. Men dem er syntes jeg er lidt alvorlige:
1.
Synsvinkler, ikke så gode. Jeg havde troet de var bedre.
2.
Backlight bleed. Er lidt slemt. Men nu er jeg også kun vant til, at se backlight bleed på LCD monitors 20", 24" dell skærmen, og her har der ikke være noget bleed af nogen betydning. Men måske der er rimelig generelt værre, som jeg har læst det skulle værre på store LCD TVs.
Det var faktisk de to større ting der pt. driller mig lidt. Lyden er ok til alm. tale TV.
SLL
P5K deluxe, Q6600, Geforce 8800GTS 640mb, 4GB ram, XP pro, Dell 2007FP, Dell U2410, Philips 32" pw8717 CRT TV, Samsung LE40C755