Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mons
Enig - forøvrigt Otto - du blander de to forskellige awards sammen!

Men altså - med dit spændende projekt i horisonten, havde jeg nok heller ikke ligefrem forestillet mig dig, som min moralske kerneopbakning ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har ændret overskriften på denne tråd
Mons skrev: Der er noget som har slået mig ved gennemlæsning af et par B&O fans opponerende indlæg.
Det er blevet skrevet et par gange at selvfølgelig skal helheden tages med i anmeldelsen - herunder lyd og byggekvalitet - og ja, selvfølgelig skal det det - det har jeg også fremført absolut forståelse for tidligere. Ergo - alt hvad skærmen indeholder af kvaliteter i enhver afskygning må hellere end gerne indgå i anmeldelsen, MEN kriterierne for at opnå en Topanbefaling-award kigger ikke på helheden - her kigger man på billedkvalitet i forhold til pris.
Det betyder jo ikke nødvendigvis at en skærm er dårlig, hvis ikke den opnår en topanbefaling-award. I BV10's tilfælde kan man jo netop her fremhæve de mange andre fortræffeligheder man får med, men det har altså stadig ikke noget med en Topanbefaling-award at gøre - i hvertfal ikke så længe bedømmelseskriteriet for en sådan stadig går på eminent billedkvalitet til prisen!
Du fanger meget godt humlen af det hele her, og jeg har ligesom dig ikke noget nyt at sige. Jeg tror dog stadig ikke du har fanget mit budskab :)

- Ja, kriteriet for bedømmelsen er tilpasset - ikke tilsidesat. (jeg uddyber om lidt)

- Tingene skal indgå som helhed, men når jeg siger helhed, så mener jeg altså også helhed i billedkvaliteten (meget væsentligt!). Som helhed er BV10 bedre end Pana V10, der f.eks. har de-interlacing problemer og havde THX farveproblemer. Helheden består derfor i dels billedparametre, dels hvordan Tv'et performer på analog, digital, HDTV, HDMI, dårlige kilder, gode kilder osv.
Og som sagt, så er Top anbefalingen stadig givet med primært udgangspunkt i billedkvaliteten. Du får ikke en helhed som på BV10 på alle kilder, alle signaler osv.
Hvad andre folk personligt mener med helheden i produktet, kan jeg på ingen måde have et grundlag for at vurdere, og derfor indgår design jo heller ikke i bedømmelsen.

- Ja, Topanbefalingen er givet på et andet grundlag. Som Brian nævner, så er anbefalingerne mange år gamle. Vi har ikke hidtil testet et Tv i denne prisklasse, og med dette fokus på lyd og "møbel". Jeg forstår dog ikke, hvad der gør det så problematisk.
Du foreslår selv, at anbefalingen så skulle tilpasses - det er den blevet, men det var jo ikke ligefrem nogen hemmelighed. Det står endda fremhævet ved Awarden. Du nævner et andet sted, at jeg giver dig ret i dette i forumtråden... Neeej, det gør jeg ikke. Jeg bekræfter det efter det har stået i anmeldelsen lige fra starten.
Så skulle det måske have været fremhævet i indledningen også. Det medgiver jeg, men ikke desto mindre er dine argumenter enormt selvmodsigende ;)
Hvordan skulle det gøres anderledes? Skulle vi på baggrund af BV10 anmeldelsen have sendt en skrivelse ud et par uger forinden, hvor vi argumenterede for ændringer i Awarden? Det får mig seriøst til at grine, for hvilket ramaskrig det så ville have affødt i forbindelse med BV10 anmeldelsen, kan jeg slet ikke forestille mig. Derudover ville vi jo så også have afsløret en del af testens udfald.

- Lennon fanger meningen. Hvis man ikke kan rose et produkt for dets egenskaber, hvad gør man så? Vi har prøvet at korrigere for det her.
At vi fuldstændig skulle negligere disse forhold i anmeldelsen virker for mig personligt fuldstænding åndssvag, og ville illustrere en usandsynlig gennemslagskraftig illustration af manglende teknisk kunnen og indsigt her på redaktionen.

- Folk klagede ikke da vi også tillagde lyd et større element i BV8-40 anmeldelsen O_O

Kommentaren til prisen synes jeg i holder imod mig. Som sagt har jeg forklaret, at det hænger sammen med konteksten i coating og den motoriserede standers pris. Folk fremlagde det som om, at prisen på produktet også pludselig skulle være med Beo5, coating og motoriseret stander på trods af, at disse slet ikke indgår i konklusionens vægte-punkter. Det gider jeg ikke koge mere supper på nu! :)
Hvis man skal være paragrafrytter burde man ha bedømt/belønnet B&O isoleret på billedkvalitet, - eller som fodnote bekendtgøre at man her undtagelsesvis ser bort fra pris ?
lennon, kære lennon. Vi har præcis tilkendegjort denne såkaldte fodnote i testen 8)

Helt afgørende: Jeg siger ikke, at jeres argumenter ikke giver mening, men jeres tilgang til dem er baseret på et grundlag, som jeg allerede har fremlagt er tilgodeset.
Læs gerne anmeldelsen igennem en gang mere. Så håber jeg vi forstår hinanden bedre. ;)

Helt afgørende for hele problematikken: I fremhæver gentagende gange sætningen "eminent billedkvalitet til prisen", som jeg desværre tror i sætter lig med "utrolig meget billedkvalitet for hver krone". Det er jo ikke sådan den skrives.
Lad os tage et eksempel, der allerede er fremført. Panasonics Z1 serie koster mere, men får man her eminent billedkvalitet til pengene? Z1 er noget dyrere end BV10.
En meget relevant holdepunkt i diskussionen må være andre produkter, for selvfølgelig er vores Awards også relative i forhold til produktet og markedet. Derfor kan f.eks. Loewe trækkes ind i diskussionen. Loewe har masser af produkter, som prismæssigt placerer sig over BV10 og slår på de samme elementer ift. møbler, design osv. Loewe har dog efter min mening ikke et produkt, der billedmæssigt er på højde med BV10 - end ikke BV8-40 (på trods af mange af dem er langt dyrere). Ud fra den betragtning giver "eminent billedkvalitet til prisen" jo ufatteligt meget mening.

Dette forhold synes jeg egentlig kun det er AV Precision der fanger, på trods af, at jeg nu har argumenteret for det gennem hele tråden - og endda kommer ind på det i anmeldelsen.

Den grundlæggende årsag til at jeg derfor ikke kan give jer ret, er at I ikke kun forholder jer til fakta. I har taget et indgangsvinkel (delvist baseret på fakta, delvist baseret på subjektivitet), og den argumenterer I ud fra, men jeg er ikke enig i denne indgangsvinkel.

De rent faktuelle argumenter der er fremført kan jeg godt medgive. Jeg har aldrig sagt det modsatte :) Lad venligst vær med at stille "mit unge kvikke sind" i relation til hvad jeg medgiver og ikke medgiver ;)
Af Jørgensen
ctacta skrev:
Jørgensen skrev:Og Christian M. Andersen er vi efterhånden trætte af at læse stupide indlæg fra. Man har jo læst flere steder at manden blev hældt ud fra fabrikken, på grund manglende kompentence, og for mange fejlende projekter, netop på grund af uvidenhed med det han sad med. Så få dig nu en hobby Christian, modeltog eller lignende, det ville klæ dig.
Jeg ved ikke hvor du har dine oplysninger fra, jeg er dybt forundret, men jeg må desværre afvise dine historier og tilsvining af min person. Det er ganske enkelt groft af dig! Jeg er bekendt med at ledelsen i B&O ikke bryder sig om mig, men det skyldes ene og alene min hårde tilgang og kritik af virksomheden. Og dette kulminerede nok ved fremmøde i investorkredse tilbage i sommeren 2008, hvor stormen mod B&O var høj, og hvor jeg tilladte mig at udfordre virksomheden på sit værdigrundlag.

Jeg vil henvise til min offentlige profil på Linkedin.com, hvor 8 mennesker, tidligere kollegaer og samarbejdspartnere, har et særdeles positivt syn og oplevelse af mine personlige som faglige kvalifikationer: http://dk.linkedin.com/in/ctadk

“Christians knowledge about integrating the "outside world" into Bang & Olufsens universe was simply outstanding. He has a unique mix of technological skills and market insight that impressed me deeply. Furthermore he has an entrepreneurship with him that makes it very inspiring to be teamworking with him.” November 19, 2007
Jens Victor Fischer , Global Product Manager , Bang & Olufsen worked with Christian at Bang & Olufsen A/S

“I've had the pleasure of working with Christian through a very hectic period, in connection with starting a new Bang & Olufsen division. Throughout our work together, Christian demonstrated an exceptional enthusiasm, understanding of the market as well as business development. Christian is a very dedicated working partner. He has a wide experience and is very much willing to share his knowledge. He is able to involve people in the process. Christian is a very open minded person and rapidly supplies, grasps and executed new ideas. He has a great personality and empowers his colleagues. He is a significant positive influence on teams and company sprit. Christian is a driving force, and nothing can stop him from reaching his goals. I have great respect for his courage and give him my best recommendation.” October 4, 2007

Robert Nurgberg , Business Manager , Bang & Olufsen Multimedia a/s worked directly with Christian at Bang & Olufsen A/S

“Christian is a strong strategic thinker and he clearly possesses sharp analytical skills as well as convincing communication/presentation skills. His outstanding strategic judgement and grasp of detail in relation to the consumer electronics market has been of considerable value to me.” October 4, 2009
Klaus Ørtoft Madsen , Head of Equity Research, Denmark , Handelsbanken Capital Markets
was with another company when working with Christian at CMAConcept.com

“Christian is a design freak - and he is very good at it. Christian has a talent witch inspires everyone who works with him. He understands the market, he is very professional and although we worked together in a very hectic period, he still managed to be inspiring, helpful, truthful, open and visionary. Besides that he always follows his intuition and thereby reaches his goals. I’m very impressed by his work. I would love to work with him again and I will give him my best recommendation.” December 3, 2007
Lise Kirk , Business coordinator , Semrox
worked directly with Christian at Semrox / eHomeVision ApS

“Christian has design ability beyond any I have seen, he is a joy to work with and would not hesitate to work with for, or even employ Christian. Aside from his professional credits, he is also a true Gentleman.” October 4, 2007
Marc Engall , Channel Director EMEA , Elonex Plc
was with another company when working with Christian at Zitech Computer ApS

“Christian is an amazing engineer. Not only does he have a good eye for detail, but he also has a great ear for sound. He is absolutely driven to deliver the highest quality available, resulting in great value for any business. Highly recommended!” October 5, 2007
Garbrand van der Molen , Head Creative , In Store Solutions HK
worked directly with Christian at ISS, Instore Solutions Ltd. Hong Kong

“Christian has worked for the high-profile IT-magazine Alt om DATA, delivering very high-class and indepth technical articles for publication. Though his articles one must marvel at the thoroughness of his work, his always welldocumentet arguments and flair for upcoming trends. It has been a true pleasure being able to work with Christian whom was considered a friend by the whole editorial starff at Alt om DATA. "He´s throughness is his strength!"” January 4, 2008
Lau Dybbro , Editor , Audio Media A/S
was with another company when working with Christian at Alt om DATA

“Christian is one of the most serious and detail-oriented freelance writers I have ever worked with during my employment as a Technical Editor at Alt om DATA. I have absolutely NO problem recommending Christian and if I ever get the chance to work with him again, I will not hesitate at all.” October 4, 2007
Dan Bohmann , Technical Editor , Alt om DATA
managed Christian at Alt om DATA
Det er sgu ynkeligt du stadig trækker dem frem. Nå lad nu den konkrete debat rulle
En ting som I har glemt i testen, foruden mange andre ting, er at fjernsynet ikke kan stå alene. Det kræver en fod eller et vægbeslag. Og dette, herunder prisen på samme, burde også indgå i den samlede bedømmelse.

Tager vi udgangspunkt i det som I har testet, så skal man lægge knap 6.500,- oven i prisen på de 49.500,- for tv’et, og dermed bliver den samlede pris 56.000,-.

Venligst
Christian M. Andersen
Der findes vel egentlig ikke en fladskærm som kan stå eller hænge af sig selv.
Prisen på de 6.500,- kan jeg ikke lige genkende, gulvstanden ligger vist mere i 5.500,- og vægbeslaget omkring 2.500,-
Så det er ikke så galt, når man kigger på kvaliteten og finishen på disse materialer.
Af Cutter
Hold nu op med at pege fingre af hinanden! Den énes mening er lige så vigtig som den anden,,,uanset hvor eller hvornår "vedkommende" har, eller ikke har, arbejdet henne!!

Min egen mening er, at B&O's Tv koster alt for meget. Hvis der nu stod et andet navn på, så tror jeg ikke at folk ville tage lige så godt imod tv'et her hjemme.
Af hclouv
Hej drenge,

Jeg orker slet ikke at læse alle de indlæg. Jeg vil bare lige sige at jeg synes at i gør et fantastisk job, og har netop købt ny skærm, efter at have læst en af jeres test. Det var ikke noget i gav en topanbefaling for et år siden, men må sige at jeg er fuld tilfreds efter at have stillet det efter jeres anbefalinger.

Nu glæder jeg mig bare til trådløs strøm eller eller skærme på batterier (a´la det JVC havde på IFA) :0)

God weekend

HC :) :)
Af hclouv
PS: Synes at det er hyggeligt med snefnug på siden!
BeoBrian skrev:Der findes vel egentlig ikke en fladskærm som kan stå eller hænge af sig selv.
Prisen på de 6.500,- kan jeg ikke lige genkende, gulvstanden ligger vist mere i 5.500,- og vægbeslaget omkring 2.500,-
Så det er ikke så galt, når man kigger på kvaliteten og finishen på disse materialer.
Næsten alle tv kan stå alene, da der medfølger fod uden merpris. Det er vist kun Pioneer og B&O der forlanger merpris herfor (med undtagelse af BV8) Det kan vi vel godt blive enige om ikke sandt?
Af ctacta
Jørgensen skrev:Det er sgu ynkeligt du stadig trækker dem frem. Nå lad nu den konkrete debat rulle
Jørgensen, da er da dig der angriber min integritet med løgne, bedrag og vandrehistorier, derfor fremfører jeg hvad andre har udtalt, således at alle og enhver kan se hvor tåbelige usandheder du fremsætter. Pas på med at blive personlig, det kan få alvorlige konsekvenser!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Stop de personlige angreb, tak. Jeg har ikke tid til at moderere tråden nu, men trusler er ikke noget der skal formidles i dette forum!

Jeg rydder op i disse upassende kommentarer så snart jeg har adgang til en ordenlig browser.
ctacta skrev:
BeoBrian skrev:Der findes vel egentlig ikke en fladskærm som kan stå eller hænge af sig selv.
Næsten alle tv kan stå alene, da der medfølger fod uden merpris. Det er vist kun Pioneer og B&O der forlanger merpris herfor (med undtagelse af BV8) Det kan vi vel godt blive enige om ikke sandt?
Årh okay på den måde, jeps jeg er med. Men med de specifikke originale løsninger, så kan kunden også vælge en væg eller gulv løsning som er beregnet til det enkelte produkt. Så ser det ikke så tilfældigt ud. Men jeg er med på hvad du mener nu.
ctacta skrev:I andre test har jeg bemærket at man angiver at foden på diverse testede skærme, er udført i glas. Det gør man ganske enkelt ikke af sikkerhedsmæssige årsager. Materialet er plexiglas, og da dette er en plasttype, så har dette intet med glas at gøre. Hvis man er bekendt med dette, så kan det undre at man så ikke kalder en spade for en spade, og bruger et korrekt sprogbrug og materialebetegnelse.
Nu hvor titlen på tråden er ændret til generelt at handle om FP's tests, så synes jeg godt lige jeg kan komme med et indspark om ovenstående bemærkning.

Jeg skal ikke kunne sige om "nogen" producenter af sikkerhedsmæssige årsager ikke bruger glas til foden på en fladskærm - men hvis det er en generel regel, så har LG i hvertfald ikke læst den regelbog. Det er ret nemt at høre forskel på glas og plexiglas når man banker på det, og jeg kan forsikre dig om at foden på mit LG 50PS8000 er lavet af hærdet glas og ikke plexiglas.
Af Ney
Må man foreslå en indsigts artikel om hvordan der testes? Altså en slags bag om kameraet doku :)

Jeg er da sikker på der er mange af os der er interesseret i at se hvordan testene foregår bag kulissen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ney skrev:Må man foreslå en indsigts artikel om hvordan der testes? Altså en slags bag om kameraet doku :)

Jeg er da sikker på der er mange af os der er interesseret i at se hvordan testene foregår bag kulissen.
Det forslag overvejes stadig. :) Det bliver dog ikke en argumentation, men en rettesnor for hvad vi mener er vigtige i forhold til et produkt, med eksempler på, hvad f.eks. shadow detail betyder for billedkvalitet, samt hvilke redskaber vi mener er vigtige til at vise forskellige forhold.