Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det spottede jeg. Tak for rettelsen. Det forstår jeg ikke at jeg overså på BV8.
Af mgmg
De nu udgåede Pioneer Kuro TV stod som det ypperste, hvad angår billedekvalitet, jvf. anmeldelser her på sitet.

Er det lykkedes B&O at "slå" Pioneer på dette felt?

(absolut, ikke kr for kr)
Af Angel
mgmg: Det tror jeg ikke, de har. De skrev selv, at Pioneers har et eminent billedkvalitet og ved B&O'et - et flot billedkvalitet.

Har selv et Pioneer KRP-600M i stuen men ville bestemt ikke have noget imod, at have dette B&O tv ind til mit soveværelse, hvis pengene var til det :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, billedkvaliteten fra Pioneer er stadig i en klasse for sig. B&O leverer noget af det bedste indenfor LCD-branchen, og har derudover kælet ekstra meget for finish, lyd og detaljer. Men det er ikke en reference-award vi har givet skærmen - "kun" en topanbefalings-award.
Af ULE
Jeg vil gerne knytte en kommentar til de, som sætter spørgsmålstegn ved, om TV’et virkelig er et halvt hundrede tusinde værd.

Sikkert næppe hvis de tekniske specifikationer alene tages i betragtning, uden at ”opleve” TV’et. Har det derimod betydning, at det der stilles op hjemme foran sofabordet / hænges op på væggen, ikke bare er endnu et TV i en tvivlsom og knagende plastik kvalitet, men måske gerne må være noget man kan finde på at sætte sig og kigge på også i slukket tilstand, så mener jeg bestemt det er pengene værd.

En PH 3/2 Akademikrone produceret af Louis Poulsen koster vejledende omkring 17.000 kroner uden medfølgende lyskilder. En ”gennemsnitlig” lysekrone kan vel købes hos den lokale elektriker for 1500 til 2000 kroner. Giver lampen fra Louis Poulsen for 15.000 kroner bedre / mere behageligt lys?

Vi er jo, heldigvis, ret individuelle med hensyn til hvad der er af betydning. Smag og behag, eller mangel på samme afhængig af hvad man ”er til” vil efter min overbevisning altid kunne diskuteres.
Af Kleitus
Hehe lige præcis. Der er dem der køber sofa'er, lamper og møbler for flere hundrede tusinde kroner, men så smider de et plastic TV ind til et par tusinde. Og så er der folk som mig der har billige IKEA møbler og loppemarkeds fund sammen med B&O haha. Et eller andet sted skal man jo gå på kompromis :p
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Kleitus skrev: Hvis vi ser bort fra designet så hører jeg at lyden stort set er lige god i begge TV og 8'eren fik top karakter for godt billede og det gør 10'eren også.

Så hvor vil I sige de største fordele (ud over design) er mellem 8'eren og 10'eren?
Lyden er nogenlunde tilsvarende i de to Tv, ja. BV10 har god bund i lyden, men skrues der meget højt op, så tror jeg bunden i lyden er lidt bedre på BV8. Det er dog sjældent man kommer op i disse lysniveauer, for jeg tænker primært når man ryger over 75-80 på Tv'et.

Derudover så er der naturligvis materialeforskelle, som yakken er inde på. BV10 tager det også et par skridt ekstra mht. billedkvalitet og det er noget der vægter højt her på redaktionen. Specielt fordi BV8 allerede klarede denne disciplin flot. BV10 har også et markant lavere strømforbrug.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
mgmg skrev:De nu udgåede Pioneer Kuro TV stod som det ypperste, hvad angår billedekvalitet, jvf. anmeldelser her på sitet.

Er det lykkedes B&O at "slå" Pioneer på dette felt?

(absolut, ikke kr for kr)
Pioneer er stadig vores reference - også selvom den nu er stort set umulig at få fat på. Her tænkes naturligvis absolut, ja.
Pioneers Tv udnytter potentialet i plasmateknologien ret godt. B&O udnytter potentialet i LCD teknologien ret godt, men da LCD teknologien ikke har helt samme absolutte topniveau som plasma teknologien (endnu), så er Pioneer lige et niveau eller to over.
Af xcardman
lidt sjovt pris og B&O altid skal nævnes

jeg købte selv en 500M pioneer til 20000 kr. Det synes jeg er rigtig billigt set i forhold til kvaliteten og billede.
mens andre ikke vil give så meget for en skærm.
der er vil også lidt jantelov, for ikke alle har råd.

hvis 2000 har bestilt et tv til 40000-50000 kr, så kigger de nok ikke på prisen.
men alene på design kvalitet og det hedder b&o.
samt dejligt at b&O kan få så meget ud af et samsung panel.
det viser bare hvor meget signal behandling betyder.

har lige fået en bmw m5 fra år 2000 i weekenden fra tyskland og den skal på plader til foråret som nummer 2 bil.
mange vil sikkert købe en ny bil i mellem klassen.
Men får man samme kvalitet udstyr og samme køreegenskaber
Nej det gør man ikke.

pris og kvalitet hænger sammen.
men hvis man synes noget er for dyrt, kan man jo bare lade være med et købe det
Af mgmg
Rasmus Larsen skrev: B&O udnytter potentialet i LCD teknologien ret godt, men da LCD teknologien ikke har helt samme absolutte topniveau som plasma teknologien (endnu), så er Pioneer lige et niveau eller to over.
OK, jeg havde ikke tænkt over hvad der lå i "reference award" og "top anbefaling".

Nu bliver jeg nysgerrig. Er BV10 så det hidtil bedste B&O TV målt på billedkvalitet?

BV9 var jo baseret på plasma tek.
Af Mons
Dejligt at læse at BV10 formår at vise et rigtigt flot billede! B&O er jo et lille hæderkronet firma, man som dansker kan være stolt af! :)

Når det så er sagt, så kan jeg ikke helt følge den meget positive omtale af skærmen - set i forhold til dens pris, som jeg kan forstå ender op på lige knap 50.000 med coatning.

Jeg forstår at skærmen viser et meget flot billede - og jo nærmest sætter referencestatus for en LCD-skærm. Men i forhold til prisen når den ikke Pioneer til sokkeholderen - og så undrer det mig at den kan få en topanbefalings award!

Her på Flatpanels troede jeg ellers at vægten lå på 95% billedkvalitet i forhold til pris, og at designet ikke betød særligt meget i en flatpanels test.

Selv har jeg en pana X10 - og overvejede dengang en plasma fra LG til cirka same pris fordi den var meget flottere designet. Det var en beslutning jeg bla. kom frem til efter at ha' læst stolpe op og ned her på Flatpanels - hvor billedkvaliteten altid blev fremhævet som det absolut vigtigste i anbefalingen af bla. X10 overfor LGs flottere design..

Med de nye yderst flotte B&O skærme synes præferencerne at ha' ændret sig for hvad det kræves at give en anbefalingsaward!
Jo BV10 har en rigtig god billedkvalitet, der dog ikke når op på KURO-niveau - alligevel får den en topanbefalingsaward selvom den koster ca 25.000 kroner mere og samtidig er 10" mindre..
Det hænger da ikke helt sammen??!

Design er da tydeligvis blevet opprioriteret i de nye tests af B&O skærme - hvilket i og for sig er helt fint, men så bør det jo gælde som et generelt testparameter for alle skærme til test - og det har aldrig været mit indtryk at design betød ret meget ved en flatpanels-test. Derimod billedkvalitet - set i forhold til prisen!

Jeg kunne rigtig godt tænke mig et svar fra Mr. Flatpanels himself :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Igen - lad være med at sammenkæde design og byggekvalitet. De to ting er ikke det samme. B&O har samlet et TV, der er bygget klasser bedre end Pioneers plasticæske. Design er en smagssag, men byggekvaliteten kan en blind bedømme.

Du får med BV10 (og BV8) klassens bedste billedbehandling, hvilket løfter LCD-teknologien op på det niveau det reelt set altid burde ligge på for at udnytte teknikken bedst muligt. Det i sig selv er en bedrift end ikke Pioneer formåede med deres egen LCD-serie i sin tid. Vi var mange der havde store forventninger til Pioneers LCD-TV, men det skuffede fælt - nu er det så blevet vist hvordan det burde have været gjort, og det kommer så ydermere i en veldrejet indpakning.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12