Hej
Jeg har lige købt en LE46B755, efter meget grundige undersøgelser af markedet. Og jeg er ovenud tilfreds.
Læs også her:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... 296#713296
Den har ikke højglans skærm, men glas i rammen. Der kan godt være genskin fra vinduer bag skærmen, men jeg tror ikke mere end andre skærme.
Den har et fantastisk godt billede. Jeg har yousee og digitale SD kanaler der ikke er overkomprimerets står særdeles flot. Dens scaler gør et fantastisk arbejde. Min nabo har et 42" G10, og jeg synes selv B755 har et bedre billede. Mine præferencer er her dens bedre lysevner i lyse rum, at undgå plasmastøj, og så den bedre dynamik i farverne. (Disse grunde er for mig nok til at vælge B755 over plasma, men plasmaerne retention problemer vil jeg bare heller ikke have ind i mit hus- og jo, G10 har også retention problemer, jeg har selv set det).
Bluray står fantastisk. Endvidere kan jeg godt lide at have muligheden for 200hz, og glatte bevægelser. Jeg ser ikke de artifacts alle taler om og siger 200h skal slåes fra, og sætter modsat pris på de flydende bevægelser.
Og så er det et flot fjernsyn. Jeg ville ikke selv betale kr. 5.000,- mere for at få den tynde udgave af samme (B8050), men hvis andre ikke er helt så nærrige, så er B8050 et endnu flottere fjernsyn :-) Billedkvaliteten er den samme (se derfor også test af B8050 her på siden).
Jeg valgte bevidst den danske model, selv om den er lidt dyrere. De har fået sortering af de digitale kanaler på plads. Og med den danske udgave skulle man være problemer med HEAAC og andre tekniske spidsfindigheder kvit. Hertil kommer, at man får Samsung Prestige Service.