Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er en meget kræsen mand eller lad os kalde det kvalitetsbevidst jeg er egentligt også realist er godt klar over at man bliver nødt til at gå på kompromis i en eller anden forstand men alligevel søger jeg det optimale tv for mig .. Jeg er således på fladskærm nummer 6 inden for de sidste 36 mdr og er ved at være lidt træt af at skifte skærm ...

har haft følgende mærker Samsung , LG , Sony , Panasonic & Pioneer

det har været topmodellerne inden for LCD nuværende tv er Panasonic 50V10E

Tv'et er udemærket bortset fra til computer der kommer det ikke i nærheden af LCD hvilket der jo så også er en grund til da det er plasma.

Jeg er fuldstændig ligeglad med prisen dog gider jeg ikke noget parallelimport. Det skal kunne købes herhjemme

Har kigget på følgende modeller :

Sony X4500 ( Den nye kommer først til feb. selvom den skulle være merkant bedre så tror jeg ikke jeg kan vente så længe. )

Toshiba Regza SV 46 ( Kan ikke rigtigt finde så meget info om dette tv )

Jeg er ikke tilhænger af samsung panelerne er fine nok men deres elektronik har jeg aldrig været tilhænger af for slet ikke at tale om deres software..

Hjælp mig :D
Af karoli
Ja med hjælp til enten en helt anden model eller om der er nogen der har erfaringer med disse modeller jeg nævner ..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvad dækker "Computerbrug" over?
Af karoli
Jamen det dækker over spil og så HDDVD og afspilning af MKV ...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det tænkte jeg jo nok. I så fald er der ingen grund til at udelukke plasma-TV. Vi fraråder kun brugen af plasma når du ønsker at benytte skærmen til en decideret substitut for en dedikeret PC-skærm, dvs. hvis du også vil sidde og bikse med tekstbehandling og des lige i flere timer i træk. At LCD-skærme skulle være bedre til dit brug af PC er en klar misforståelse.

Jeg ville helt klart gå efter V10 i dit tilfælde.
Af karoli
Jamen jeg tror du misforstår mig så for jeg har jo lige netop den skærm nu men den er altså ikke engang i nærheden af mit gamle Sony LCD når det kommer til 1:1 pixelmapping via HDMI ... Desuden er der tydelige problemer med V10 fx screenflicker ala interlaced mode og så har det en highpitch tone som er pænt belastende og det er ikke en fejl model har nemlig fået en ny som gør præcist det samme og set en 3 hos en kammerat med samme issues.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg må have læst forkert og troet at du havde udelukket V10 på forhånd. At du ikke kan bruge den til brug med en PC lyder mærkeligt. Vi havde ikke problemer under testen, men hvis du selv har prøvet, så skal jeg naturligvis ikke spille klog på dét punkt ;)

Samsung 8050 kunne være et bud på en "her og nu"-.skærm.
Af karoli
Hmm ja den kan jeg ikke lide den giver et billede som ser lidt for pimpet ud det ligner jo man selv står på settet og så ligner den foruden noget jeg kunne have lavet i lego til min afgangsprøve som ad'er .. hehe

Var derfor jeg var inde på Sonys x4500 og Toshibas 46SV685DB

men har ingen erfaring med disse jeg ved sony kommer med en ny snakkede nemlig med den idag men først til tidligst februar skulle afløseren komme. Mht Toshiba så er den jo pænt ny har således slet ikke set den solgt herhjemme men den skulle jo heller ikke være så billig 46" står til 2300-2500£ ...
Af BrianH
karoli skrev:Ja med hjælp til enten en helt anden model eller om der er nogen der har erfaringer med disse modeller jeg nævner ..
Jeg tror ikke du reelt vil have hjælp. Du skriver at have prøvet topmodellerne fra Samsung , LG , Sony , Panasonic & Pioneer. Du vil ikke have plasma og udelukker Samsung, så mon ikke ethvert forslag bliver forkastet?
Af karoli
Selvfølgelig vil jeg have hjælp jeg siger bare at jeg ikke bryder mig om samsung men hvis du kender til noget ud over det så er jeg åben for forslag.

men der er måske ikke nogen der har haft en x4500 i hænderne fx ? regner ikke med at nogen herinde ejer en 46SV685DB men kunne da godt være nogle lå inde med information om denne .. ud over det man kan finde på nettet selvfølgelig :D
Af Bigby
Min 50V10 har ingen high pitch tone.... Tværtimod: Lyden fra de fire blæsere på bagsiden er så dyb en susen, at det næsten lyder helt behageligt. Men man hører det altså slet ikke ved normalt brug.

Genkender heller ikke de andre ulemper du nævner.

Det lyder lidt som om, du hygger dig med at skifte skærm hver anden uge? ;;)