23 nov 2009, 12:51
Når det så er sagt, så er jeg samtidig af en helt anden overbevisning når det kommer til produktioner der er optaget i ordentlig kvalitet - rigtig mange film nye som gamle - og alle DR' egenproduktioner lige fra nyhedsprogrammer til forbrydelsen vil bestemt kunne nydes på en 50" skærm - også fra 2,75m
Og hey - har vi ikke snart set samtlige afsnit af Venner..
Så kan man jo altid zappe videre til DRHD eller TV2film og se hvordan det kan gøres! Så for nylig Dirty Harry på TV2film - det er jo efterhånden en aldrende film, men den gjorde sig rigtig godt på min 42" kvalitetsmæssigt..
kskruger skrev:Helt enig - det er jo logik!lubek skrev:Super, hvordan vil V10-50" vise normal tv i forehold til mit gamle PX80-37"Hvis du går fra 37" til 50" og du kun sidder 2,75 m fra skærmen, så vil dine SD tv-kanaler blive langt langt dårlige. Jeg er selv gået fra 42" til 50" og sidder ca. 3m fra skærmen. Synes bestemt ikke, om det billede jeg ser, dog er der ikke problemer med billedekvaliteten, fra hverken DVD el. Blu-ray, kun YouSee er noget skidt. Så jeg vil sige, gå efter et 42" hvis du ser meget SD tv.
Supergris skrev:50 " er godt fra ca. 2.5 m og opefter. Billedet er hverken bedre eller dårligere end end et 37 " men oplevelsen meget bedre.Jeg er helt uenig i at der ikke vil være en kvalitetsforskel mellem 37" og 50" - i hvertfald når der vises ældre optagelser af tvivlsom karakter - såsom sitcoms - Venner sætter vel nye standarder her, for hvor dårlig kvalitet man slipper løs, men de er langt fra den eneste produktion af så dårlig kvalitet, at det stort set er ligegyldigt om man ser den digitalt eller analogt..
Når det så er sagt, så er jeg samtidig af en helt anden overbevisning når det kommer til produktioner der er optaget i ordentlig kvalitet - rigtig mange film nye som gamle - og alle DR' egenproduktioner lige fra nyhedsprogrammer til forbrydelsen vil bestemt kunne nydes på en 50" skærm - også fra 2,75m
Og hey - har vi ikke snart set samtlige afsnit af Venner..
Bedste hilsner
Mons
Mons