Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kimschurmann
Jeg får et i morgen aften, så skal jeg lade dig høre hvad jeg synes om det :)

Hold fingrene fra we5! Det bløder simpelthen for meget i hjørnerne.
Brugeravatar
Af Weissbier
Z5500 er en fin skærm. Køb du bare den. Det går ikke helt galt... ;)
Af lennon
broderen skrev:kun til tv og film
I så fald ville jeg til en hver tid købe et af topmærkerne i plasma .

Billedkvaliteten på plasma er synligt bedre - og til lidt billigere pris . Har selv overvejet Sony 52Z5500 pga dens HD og jpeg foto performance. Meeen, - efter at min mor har fået den lidt neddroslede Sony 32V5500 er jeg sgu igen blevet lidt lunken overfor LCD - direkte sammenlignet med mit snart 4 år gamle Pana plasma .
Af broderen
tak for alle svarene, så må jeg vist hellere ud at købe sådant et.
Af kimschurmann
Så vidt jeg ved er det ret svært at sammenligne 32v5500 med 40z5500 - forskellige paneler og bravia engine er vel ret væsenligt :)

Jeg afventer stadig min z5500 inden jeg kan afsige en dom over den :)
Af lennon
kimschurmann skrev:Så vidt jeg ved er det ret svært at sammenligne 32v5500 med 40z5500 - forskellige paneler og bravia engine er vel ret væsenligt :)

Jeg afventer stadig min z5500 inden jeg kan afsige en dom over den :)
Det har du ret i. Z5500 er et noget bedre TV, og efter min egen overbevisning et af markedets bedste LCD køb.Man skal bare lige gøre op med sig selv om man har et decideret LCD behov. Problemet er nemlig, at rigtig mange har fravalgt plasma tv ud fra fordomme og forkert rådgivning, - og i virkeligheden ville være meget bedre tjent med et af de gode plasma tv . Der kan være mange gode grunde til at vælge LCD frem for plasma, - man skal bare ikke tro at man får bedre billede . .
Af kimschurmann
Jeg har netop sat mit 40z5500 op - og er faktisk tilfreds!

Den bleeder slet ikke (endnu), heller ingen clouding! Men i hjørnerne er der lidt omvendt bleeding, altså det er lidt mørkere - men det er utroligt svagt og langt nemmere at leve med end hvis det er for lyst...

Problemet med bleedingen opstår jo især ved 21:9 formaterne, virkeligt surt at se på et hvidt hjørne på en ellers sort bjælke.

Er tilfreds indtil videre, tv'et er også mere minimalistisk (stilrent) og virker mere gennemført end we5. Det er også meget tyndere.

Men hold da op nogle farve-gengivelser det kan levere - synes dog at den kalibrering som der er angivet i anmeldelsen er meget tam! :( Billedet er helt hen i skoven, dunket og kedeligt.

Problemet var nok også med mit we5 at jeg prøvede at minimere bleedingen ved at gøre billedet mørkere - hvilket selvfølgelig gør at billedet ikke har set så levende og lækkert ud som det her på z5500 gør.

Virkeligt sprødt TV alt i alt! Endelig!
Brugeravatar
Af Weissbier
Godt at høre. Velkommen i klubben! :)
Af broderen
tillykke med dit tv det lyder jo rigtigt godt, sådant må jeg vist hellere have fingerne i
Af SLL
Tillykke med jeres Z5500, bare det var mig. Sidder stadig med et gammelt Philips CRT 32" TV :-)

Er der nogen af jer, som har sammenlignet ell. kender til Samsung LE40B755 vs. Sonys Z5500.

Samsungen skulle være deres LCD top model. Men hvilke TV er bedst i frobindelse med:

- bedste Synsvinkler
- bedste Farver
- billedskarphed
- hurtige menu
- hurtig kanal skift
- bedste SD billed

?!

SLL
Af farbruun
Jeg stod for en måneds tid siden og skulle vælge mellem

-samsung LED - 7070 (fedt med så tynd skærm)
-Panasonic V10 (plasma bedst til SD signaler)
-Sony Z5500 (godt allround TV - god LCD til sport)

Det var et meget tæt løb. Jeg endte med Z5500'eren - primært fordi jeg godt kan lide det enkle design og synes Sony laver gode allround TV, hvis man kommer op i W serien og længere op. Når jeg ser Z5500 i 40" sammen med andre 40" i butikker, så fremstår det som et 37" - mao. det er nemmere at smide ind i en stue, hvor der ikke er plads til et alter.

SAMSUNG blev valgt fra pga
A. Lyden. Den er så dårlig at man tit har behov for at tilslutte forstærker. Problemet er bare, at der kun er optisk udgang, hvilket for mange betyder at man skal
1) købe en ny forstærker
2) købe en af de her grimme 'soundbars'
3) købe en digital til analog converter. Læste desværre at risiko for lydforsinkelse var muligt
B. Lidt problemer med input lag ift. gaming (tror dog ikke det er et enormt problem)

PANASONIC blev valgt fra pga
A. Design. Ja, V10 er et kæmpe step up fra de billigere panasonic. Men jeg fortsat der er for meget KANT/RAMME. Det optimale tv har for skærm helt ud til kanten. Her gør Sony Z5500 det langt bedre. Vil tro at en 46" Z5500 giver cirka samme udtryk i stuen som en 42" V10. Og min stue er ikke enorm. Desuden synes jeg at designet på V10 er sådan lidt - "cheap B&O"...det er ikke rigtig endnu. Men det er jo subjektivt.

B. Er klar over, at V10 er det bedste tv af de tre til at håndtere SD signaler. Men det er oftest tydeligt ved dårlige SD signaler. Mine TV1000 SD signaler står altså pisse fedt på Z5500. Det er næsten som DVD.

Blot et par af de overvejelser jeg gennemgik, da jeg skulle vælge. Håber det kan vælge