Personligt vil jeg gerne have et mere avanceret IR-codeset, så man har mulighed for at tilgå specielle features i TV'et via eks. universalfjernbetningener. Det kunne være diskrete tænd eller slukkommandoer, specielle menupunkter man ellers ikke ville finde på fjernbetjeningen mv. Hvis TV'et blot har disse koder lagret, så det er klar til at lytte efter dem, vil man kunne få noget temmelig avanceret styring af sit TV, der ville gøre det nemmere at lave custom-løsninger (jaja, jeg er skadet af mit brug af Lintronic...).
Jeg ved ikke hvordan fjernbetningen skal implementeres, men andre producenter har før benyttet sig af muligheden for kontrol via Beo4, hvilket ville være en lækker feature i min mening. Dennes frekvenser ligger dog i en anden region end de fleste andre IR-modtagere (igen er dette en personlig præference, da jeg har Lintronic/Beo4). Jeg er ikke fan af en ren RF-løsning, da det vil dræbe 95% af universalfjernbetjeningerne på markedet, hvilket nok også vil skære i kundekredsen. Hvis der skal RF i, så skal der også IR samtidigt.
Det burde ikke være nødvendigt at nævne, men stikkenes placering bagpå TV'et skal være parallelt med bagsiden, og ikke pege lige bagud.
Vær meget varsom med logoet på skærmens front (og designet i det hele taget). Alfaview havde påklistret et ret grimt logo, der er trykt på frontens aluramme. Alurammen var fin, men logoet ødelagde fremtoningen fuldstændigt. Jeg siger ikke, at man på forhånd laver noget juks mht. logodesign, men jeg opfordrer blot til påpasselighed - B&Os første TV-linie var også designet af teknikere og ingeniører, og selvom de var ferme til elektronik, så var øjnene ikke skruet ordenligt i...