Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mohaja
Vil bare sige tak, håber jeg.
Har lige bestilt tv'et i NB radio sådan lige knap 10 kg :D
Spurgte på et tidspunkt om jeg skulle vælge 42V10 eller det større 46G10 :s Var noget i tvivl. Men omkrig 2 kg mere, gjorde udslaget. (fruen sagde 10 kg, ikke mere) Og så var det ligesom uddebatteret.

Nu håber jeg bare jeg bliver glad. Har set plasma og lcd flere steder, det der har slået mig, er at man ikke skal bevæge sig ret langt ud til siden (betragtningsvinklen) før lcd'erne taber de gode farver. Lige for er en lcd faktisk nogenlunde ok. W5500 mod G10. G10 vandt krigen, selv fruen der er noget skeptisk over det her tv noget, var ikke i tvivl det skal være det der. Vi har også set V10 v G10. V10 var ikke meget bedre. Begge tv var indstillet til noget nær bedste billede jf. sælger.

Noget jeg skal være opmærksom på når jeg nu modtager monstret om nogen dage :)

Rasmus indstillinger er de OK som udgangspunkt?
hvilke Firmware bør der være på tv'et?
Af bigsinc
Hej Mohaja,
Du kan måske hjælpe mig lidt. Jeg har læst flere forskellig reviews om fladskærm og fundet 2 som jeg kunne tænk mig at købe. De er Sony 46W5500 og G10, men det som irriterer mig er at sælgsperson i elgiganten har ændret mine mening om G10 pga. når solen skinner i retningen af skærmen (på g10) så er det ligesom at kigge i en spejle. Dvs, til at udnytte alt som tv'et kan så skal man sidde i mørket.

Hvad er din erfaring?... har lige opdaget et din post er ikke så gammel... men når du får dit fjernsyn så vil jeg meget gerne hør din mening.

håber at du bliver glad :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Både G10 og W5500 er anmeldt her på siden. Plasma TV består af glasplader, som vil reflektere lys, men ikke værre end et CRT TV, som du jo har haft i adskillige år indtil nu.
Af AD
Der er langt mindre reflektion i mit nye G10 i forhold til mit gamle CRT fjernsyn, mit nye (og det gamle) står ca 2 meter fra et vindue, ingen problemer der.
Der vil nok være nogen hvis solen står lige på, men det vil der jo være med alt.
Af Mohaja
Når man står i Fona eller lign. med meget lys, så er billedet både plasma og lcd påvirket.
Men prøv at kigge på begge tv. Jeg var ikke i tvivl da jeg først kiggede på dem. De stod lige ved siden af hinanden.
G10 stod meget klarerer. Det var et valgprogram på et digitalt tv signal. På valgplakaterne bag flød bogstaverne lidt sammen, og tekst i bunden af billedet var klart og tydeligt på G10.
Ansigterne så også mere bløde og naturlige ud.
Men nu havde jeg nok også bestemt mig, og så er det nok nemmere at se kejserens klæder. Er sikker på et W5500 er et godt tv.
Men som skrevet først. det var tydeligt at betragtningsvinklerne gjorde farverne væsenlig ringere blot ved at flytte sig ca. 1,5 m til siden på 3-4 m afstand. Det var det der gjorde udslaget.
Af BrianH
Mohaja skrev:Vil bare sige tak, håber jeg.
Har lige bestilt tv'et i NB radio sådan lige knap 10 kg :D
Spurgte på et tidspunkt om jeg skulle vælge 42V10 eller det større 46G10 :s Var noget i tvivl. Men omkrig 2 kg mere, gjorde udslaget. (fruen sagde 10 kg, ikke mere) Og så var det ligesom uddebatteret.
Siger du dermed at et 46" G10 vejer 10 kg og 42V10 vejer 12 kg?
Eller hvad prøver du at fortælle?
Af Mohaja
Sorry
det var kroner: 10.000 af slagsen for G10 og 12.000 af samme for V10 O_O
Håber det giver mening, mener de vejer omkring 25 - 30 kg :)
Af BrianH
Nååå :)
Men kg betyder altså kilogram, hvilket man angiver vægt i.

Hvis du vil sige 10.000 skal det være 10k (kilo er fra græsk og betyder 1000)

Dine 10kg er altså 1000 gram
Af keler
BrianH skrev:Nååå :)

Lulz!

Det er vel ret logisk at han snakker kr - Tror du hans kone har et maks loft på antal KG? Og hvis hun havde, hvorfor sku det så være maks 10 kg kontra 8 kg? SÅ stor forskel er der heller ikke ;)

Topicstarter: Tillykke med det fremragende valg!
Af BrianH
keler skrev:
BrianH skrev:Nååå :)

Lulz!

Det er vel ret logisk at han snakker kr - Tror du hans kone har et maks loft på antal KG? Og hvis hun havde, hvorfor sku det så være maks 10 kg kontra 8 kg? SÅ stor forskel er der heller ikke ;)

Topicstarter: Tillykke med det fremragende valg!
Logisk er det i hvert fald ikke, man kan ikke bruge logik til at forstå forkert brug at forkortelser.