30. okt 2009, 12:37
Hej
Jeg har tv igennem www.parknet.dk og ifølge deres hjemmeside, siger de at de leverer alle deres kanaler digitalt. Men med autotuning på tv'et, finder den kun dr1 og 2, samt tv2 som digitale kanaler.
Jeg har spurgt parknet, og de sagde de ikke kunne hjælpe med hvad der skulle til.
Hvad skal der til for at modtage de digitale tv kanaler på mit tv?
Her er hvad der står på parknets hjemmeside:
Jeg har tv igennem www.parknet.dk og ifølge deres hjemmeside, siger de at de leverer alle deres kanaler digitalt. Men med autotuning på tv'et, finder den kun dr1 og 2, samt tv2 som digitale kanaler.
Jeg har spurgt parknet, og de sagde de ikke kunne hjælpe med hvad der skulle til.
Hvad skal der til for at modtage de digitale tv kanaler på mit tv?
Her er hvad der står på parknets hjemmeside:
Hvis du har TV fra Antenneforeningen Danmark, kan du modtage ca. 40 kanaler i digital kvalitet. Kanalerne sendes ukodet, så der skal ikke bruges noget kort og det er ganske gratis (ingen kortafgift).På forhånd tak
Det eneste du skal gøre er at lave en kanalsøgning.
Tekniske krav til dit fjernsyn er at der er indbygget en DVB-C dekoder (MPEG 2 eller MPEG 4). Læs mere under godkendte TV.
Alternativt kan man købe en ekstern DVB-C dekoder. Læs mere under "digital boks".
Hvis dit TV kun har en DVB-T dekoder (samt du har minimum mellempakke) vil du kunne se 4 kanaler digitalt (DR1, DR2 TV2 og DRupdate). DVB-T signalet ligger på kanal 32.