Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hyldager
Hej

Jeg har tv igennem www.parknet.dk og ifølge deres hjemmeside, siger de at de leverer alle deres kanaler digitalt. Men med autotuning på tv'et, finder den kun dr1 og 2, samt tv2 som digitale kanaler.

Jeg har spurgt parknet, og de sagde de ikke kunne hjælpe med hvad der skulle til.

Hvad skal der til for at modtage de digitale tv kanaler på mit tv?

Her er hvad der står på parknets hjemmeside:
Hvis du har TV fra Antenneforeningen Danmark, kan du modtage ca. 40 kanaler i digital kvalitet. Kanalerne sendes ukodet, så der skal ikke bruges noget kort og det er ganske gratis (ingen kortafgift).

Det eneste du skal gøre er at lave en kanalsøgning.

Tekniske krav til dit fjernsyn er at der er indbygget en DVB-C dekoder (MPEG 2 eller MPEG 4). Læs mere under godkendte TV.

Alternativt kan man købe en ekstern DVB-C dekoder. Læs mere under "digital boks".

Hvis dit TV kun har en DVB-T dekoder (samt du har minimum mellempakke) vil du kunne se 4 kanaler digitalt (DR1, DR2 TV2 og DRupdate). DVB-T signalet ligger på kanal 32.
På forhånd tak
Af therunemeister
Jeg har så ikke været istand til at få PS8000 til at finde én eneste DTV kanal endnu (fik det igår), men prøv lige en 'fuld' søgning istedet for 'standard' eller 'bruger'
Af dkscan
Hyldager skrev:Jeg har tv igennem www.parknet.dk og ifølge deres hjemmeside, siger de at de leverer alle deres kanaler digitalt. Men med autotuning på tv'et, finder den kun dr1 og 2, samt tv2 som digitale kanaler.
Det kunne jo, ud fra hvad du citerer fra hjemmesiden, tyde på, at du kun finder de kanaler, der sendes som DVB-T.
Nu kender jeg slet ikke til LG-fjernsyn, men man skal ved på en eller anden måde ved kanalsøgning fortælle, om man vil tune DVB-T eller DVB-C.
Af therunemeister
Når man søger kanaler på PS8000 bliver man bedt om at vælge antenne eller kabel. Vi må gå ud fra at trådstarter har valgt kabel. Men som sagt, prøv en 'fuld' søgning.
Mit finder dog som sagt intet, så det er nok ikke mig der skal spille for klog. :)
Af Hyldager
Aha, tak for hjælpen. Fik nærlæst manualen, og man kan ikke lave en auto indstilling af digital kanaler hvis man vælger Danmark som land i indstillinger. Hvis man bor i andre lande end Sverige og Finland, skal man åbenbart vælge " -- " som land istedet. Så kan den fange alle kanalerne.
Syns nu ikke jeg kan se nogen forskel på alle kanalerne, fremfor før.
I kanaloversigten står de også som "TV" istedet for "DTV" som de gjorde før. Så jeg tvivler på det virker?
Af Hyldager
therunemeister skrev:Når man søger kanaler på PS8000 bliver man bedt om at vælge antenne eller kabel. Vi må gå ud fra at trådstarter har valgt kabel. Men som sagt, prøv en 'fuld' søgning.
Mit finder dog som sagt intet, så det er nok ikke mig der skal spille for klog. :)
Jeg har ikke haft muligheden for at vælge kabel, da jeg som beskrevet i det andet indlæg har haft land stående til Danmark, og så virkede det ikke. :)

Jeg er igang med en ny autosøgning, da jeg kan se man kan vælge to søgningsprofiler under kanal. Der er en der hedder "bruger" og en der hedder "fuld". Under bruger fandt den ingen, under fuld har den fundet 30 kanaler indtil videre, og den har kun kørt 26%. Ser ud til det kommer til at virke. :)
Af Hyldager
Hehe tak. :p
Dog er det ikke alle mine kanaler der er digitale. :/
Typisk at dem man ser mest, ikke er digitale. Men nå, skal jo så ikke betale ekstra for dem jeg kan få digitalt. Så kan vel ikke brokke mig. :)
Af therunemeister
Ok, mærkeligt at de ikke bare sender et digitalt spejl ligesom Yousee...og til dels Zaptor. Jeg skal i hvert fald ikke tilbage på analog tv efter at have været 'på den anden side'
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Kanske din firmware ikke er helt opdateret. Så har du ikke mulighed for at bruge DVB-C. Du finder opdateringen og beskrivelse om hvordan du gør på forsiden under nyheder ...
Af Tuxen
Jeg kom her forbi idag da jeg havde samme problem med et LG 42LH4020 tv.

Så jeg syntes lige at jeg ville gøre opmærksom på at også dette TV kan bruges med yousee hvis man "snyder" det lidt.

Jeg havde ikke held med at sætte land til --
Så jeg prøvede at bilde det ind at jeg er i sverige,
derefter kunne jeg pludselig vælge kabel ved auto søgning.
Og vupti fandt det 165 digitale TV kanaler og 50 radio stationer! :)

Så nu mangler jeg bare at finde ud af hvordan jeg sletter alle de kanaler jeg alligevel ikke kan se! (de kodede jeg ikke betaler for)
Men det får vente til i morgen da yousee har planer om at ændre program pladser i morgen, og jeg er ligegodt for doven til at gøre det to dage i træk! :D
Af therunemeister
Jeg er også kommet lidt videre. Det viser sig at hvis jeg hiver CA modulet ud kan tv'et finde alle de digitale kanaler. Så snart modulet indsættes forsvinder billedet og der står 'no signal'. Mærkeligt. Jeg kan åbenbart se alle stofa kanaler uden CA modul med undtagelse af den ekstra HD pakke jeg har. Kan simpelthen ikke regne ud hvad problemet er. Måske et defekt CA modul.