Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kskruger
Rallemullen skrev:
kskruger skrev:Rallemullen, hvordan går det med din sag, skal du ha byttet dit tv til et 46B8050 eller beholder du dit 50B855?
mit 855 blev hentet i fredags, og lige nu venter jeg på svar fra PRC-data, jeg håber jeg kan få mine 15.000 kr tilbage som jeg har betalt for det..

Min bror har et UE40B8050 - som jeg lige skal tjekke ud før jeg køber nyt, men efter jeg har hørt/læst lidt om 850'eren til 11.000 kr, så er jeg godt nok blevet lidt hooked på at skaffe den..

- for mig betyder det jo at jeg måske får en ny lydløs 50" + 4000 kr i lommen..
Ærligt, så skal du ikke forvente, at få et helt lydløst 50B850. Nu ved jeg ikke hvor meget man kunne høre dit 855, iforhold til mit 850. Men normalt er støjen fra mit ikke et problem, men hvis jeg står helt op af tv'et så kan man godt høre det ret tydligt.
Af Rallemullen
kskruger skrev:
Rallemullen skrev:
kskruger skrev:Rallemullen, hvordan går det med din sag, skal du ha byttet dit tv til et 46B8050 eller beholder du dit 50B855?
mit 855 blev hentet i fredags, og lige nu venter jeg på svar fra PRC-data, jeg håber jeg kan få mine 15.000 kr tilbage som jeg har betalt for det..

Min bror har et UE40B8050 - som jeg lige skal tjekke ud før jeg køber nyt, men efter jeg har hørt/læst lidt om 850'eren til 11.000 kr, så er jeg godt nok blevet lidt hooked på at skaffe den..

Ærligt, så skal du ikke forvente, at få et helt lydløst 50B850. Nu ved jeg ikke hvor meget man kunne høre dit 855, iforhold til mit 850. Men normalt er støjen fra mit ikke et problem, men hvis jeg står helt op af tv'et så kan man godt høre det ret tydligt.
Jeg sidder 3-4 meter fra skærmen og skulle over VOL 17 for at overdøve støjen.. Der var en mand ude fra Infocare som sagde at min også var ret høj..

Jeg har snakket med Cinemagic om deres 850, og de har ikke haft problemer fra kunder ang støj fra "deres" modeller..
Af kskruger
Rallemullen skrev:
kskruger skrev:
Rallemullen skrev: mit 855 blev hentet i fredags, og lige nu venter jeg på svar fra PRC-data, jeg håber jeg kan få mine 15.000 kr tilbage som jeg har betalt for det..

Jeg sidder 3-4 meter fra skærmen og skulle over VOL 17 for at overdøve støjen.. Der var en mand ude fra Infocare som sagde at min også var ret høj..

Jeg har snakket med Cinemagic om deres 850, og de har ikke haft problemer fra kunder ang støj fra "deres" modeller..
Okay, så er støjen godt nok høj :( så slem er mit 850 slet slet ikke. Det kan høres hvis lyden er på Mute og der musestille i huset, men normalt har vi VOL på 6-7 og der kan man ikke fornemme noget støj.
Senest rettet af kskruger 31 okt 2009, 09:35, rettet i alt 1 gang.
Af Rallemullen
kskruger skrev:
Rallemullen skrev:
kskruger skrev:

Okay, så er støjen godt nok høj :( så slem er mit 850 slet slet ikke. Det kan høres hvis lyden er på Mute, men normalt har vi VOL på 6-7 og der kan man ikke fornemme noget støj.
Det er der jeg gerne vil hen :)
Af kskruger
Rallemullen skrev:
kskruger skrev:
Rallemullen skrev: Jeg sidder 3-4 meter fra skærmen og skulle over VOL 17 for at overdøve støjen.. Der var en mand ude fra Infocare som sagde at min også var ret høj..

Okay, så er støjen godt nok høj :( så slem er mit 850 slet slet ikke. Det kan høres hvis lyden er på Mute, men normalt har vi VOL på 6-7 og der kan man ikke fornemme noget støj.
Det er der jeg gerne vil hen :)
Ja klart, det andet kan man ikke leve med.

Noget andet du vinder med en 850, er at digitale kanaler kan man ændre rækkefølgen på, dette kan man ikke på 855.
Af Leviathan
kskruger skrev:
Rallemullen skrev:
kskruger skrev: Det er vildt, som det er faldet i pris, på under 2 uger er det faldet 1000,- kr. i forhold til hvad jeg gav for det. :((
Men du har altså 850'eren, hvordan fungerer den med DVB-C og mpeg4?
Normalt uden problemer, men engang imellem, så forsvinder mine HD kanaler, så slukker jeg tv'et og de er der igen. Men det tilskriver jeg mit CA modul, at problemet ligger der, da jeg ikke har hørt andre har problemet med deres 50B855/50B850.
Kan du så ikke bare lade være med at bruge dit CA modul? Jeg har også You see og jeg ser digitale kanaler uden kort eller CA modul. Efter det er blevet gratis at se de digitale kanaler hos You see behøver du åbenbart ikke et CA modul mere.
Af Rallemullen
Leviathan skrev:
kskruger skrev:
Rallemullen skrev: Men du har altså 850'eren, hvordan fungerer den med DVB-C og mpeg4?
Normalt uden problemer, men engang imellem, så forsvinder mine HD kanaler, så slukker jeg tv'et og de er der igen. Men det tilskriver jeg mit CA modul, at problemet ligger der, da jeg ikke har hørt andre har problemet med deres 50B855/50B850.
Kan du så ikke bare lade være med at bruge dit CA modul? Jeg har også You see og jeg ser digitale kanaler uden kort eller CA modul. Efter det er blevet gratis at se de digitale kanaler hos You see behøver du åbenbart ikke et CA modul mere.
HD-kanaler er noget andet :)
Rallemullen skrev:Hey Flattere..

Jeg har købt en PS50B855, men den larmer virkelig, og butikken har tilbudt mig at bytte til en UE46B8050 i stedet..

Er det helt hen i skoven? - eller er det et okay bytte??

- Jeg ser TV via Yousee Kabel (digitalt).. der bliver også smækket en DVD eller bluray film på engang imellem..

hvad siger i?
Jeg fik pengene retur for min p855 og købte et b8050 i stedet for - har ikke fortrudt 1 sec.

- stærke farver og mere lysstærk
- RF remote
- helt sort skærm når den er slukket, 855 er grå
- ingen brum....
- ingen burn-in eller retension

ulemper

- backlight bleeding mulighed

Jeg turde ikke 855 igen, kan ikke leve med BRUUUUUUUMM! :(
Senest rettet af henrikmc 31 okt 2009, 13:03, rettet i alt 1 gang.
henrikmc skrev:

Jeg har købt en PS50B855, men den larmer virkelig, og butikken har tilbudt mig at bytte til en UE46B8050 i stedet..

- Jeg ser TV via Yousee Kabel (digitalt).. der bliver også smækket en DVD eller bluray film på engang imellem..

hvad siger i?
Jeg fik pengene retur for min p855 og købte et b8050 i stedet for - har ikke fortrudt 1 sec.

- stærke farver og mere lydstærk
- RF remote
- ingen brum....

ulemper

interessant Henrik.. det var jo lige sådan en som dig jeg ville have til at besvare dette indlæg..

hvordan syns du at billedet er på LED'en ifht plasmaen?
Af Leviathan
Rallemullen skrev:
Leviathan skrev:
kskruger skrev: Normalt uden problemer, men engang imellem, så forsvinder mine HD kanaler, så slukker jeg tv'et og de er der igen. Men det tilskriver jeg mit CA modul, at problemet ligger der, da jeg ikke har hørt andre har problemet med deres 50B855/50B850.
Den forstod jeg ikke helt. HD-kanalerne har da ikke noget med CA modulet at gøre.
Af Rallemullen
Leviathan skrev:
Rallemullen skrev:
Leviathan skrev: Kan du så ikke bare lade være med at bruge dit CA modul? Jeg har også You see og jeg ser digitale kanaler uden kort eller CA modul. Efter det er blevet gratis at se de digitale kanaler hos You see behøver du åbenbart ikke et CA modul mere.
Den forstod jeg ikke helt. HD-kanalerne har da ikke noget med CA modulet at gøre.
Med Yousee kabelTV uden Settopbox skal man have et CA modul for at se HD KANALER - de digitale kanaler får man lige meget hvad, hvis altså man har DVB-C tuner i sit TV..

HD-kanaler og Digitale kanaler er altså ikke det samme, og HD-kanalerne er KUN tilgængelige hvis du har et CA-modul eller en settopbox.

håber det var forståelig..
Af lennon
Troede at Cam-modulet var til kort for betalingskanaler ? Og at man uden cam modul, godt ville kunne se frie hdtv kanaler, som feks den nye DR HDTV ? ?
Af Rallemullen
lennon skrev:Troede at Cam-modulet var til kort for betalingskanaler ? Og at man uden cam modul, godt ville kunne se frie hdtv kanaler, som feks den nye DR HDTV ? ?
Lige med DR HD er det noget andet, fordi den indgår som en gratiskanal pga publicservice..

andre HD kaneler som - Eurosport HD, TV2SPORT HD, Discovery HD osv osv osv.. koster noget pr måned hos Yousee, og de kræver at man enten har en Setopbox eller et CAmodul.

basta Bum :)
Rallemullen skrev:
henrikmc skrev:

hvad siger i?

- stærke farver og mere lydstærk
- RF remote
- ingen brum....

ulemper

interessant Henrik.. det var jo lige sådan en som dig jeg ville have til at besvare dette indlæg..

hvordan syns du at billedet er på LED'en ifht plasmaen?
For at spørge dumt :)

ulemper

(HVAD ER DET) --?