20. okt 2009, 00:53
#76442
Jeg har kontaktet Samsung 3 gange nu og mærkværdigt nok fik jeg faktisk bedst respons på min første email, som til gengæld var den mindst konstruktive.
Første email var af karakteren "Helt ærligt, kan det virkelig passe? Vi er i 2009, kom ind i kampen gutter!", ikke specielt konstruktiv, og der fik jeg svaret:
I min anden email skitserede jeg den ide jeg også har postet her i tråden med at bruge kanalernes navne til at omgås at kabeludbyderne åbenbart flytter rundt på tingene. Når jeg trykker knap 7, så vis mig den kanal der hedder Disco uanset hvor den ligger idag, bare lad et stykke software rende channel list igennem for mig så jeg ikke behøver gøre det selv. Jeg er godt klar over at de ikke bare lige klamper noget software sammen og skovler på markedet fordi en forbruger har en halvbagt ide, men jeg ved også at det programmeringsmæssigt er relativt enkelt at lave sådan en søgning når de allerede har en channel list liggende et sted i memory (og det må de jo have for at kunne vise mig listen når jeg trykker på channel list knappen).
Min anden email fik jeg ingen respons på.
I min tredie email fortæller jeg dem så at jeg har set funktionen virke i et samsung tv, dvs. ingen grund til at de skal have ingeniørerne til at opfinde den dybe tallerken endnu en gang. Modelnummer og hele svineriet er lagt med, så selv om det måske ikke lige er en model beregnet til det nordiske marked, så ved de alligevel hvor de kan lede efter en løsning.
..men nej, "det er en hardware dims, dit tv kommer ikke til at kunne det!"
Det er ren Tim & Gordon godnat historie: "Samsung vidste nu hvordan de kunne løse problemet og kunderne glædede sig til en opdatering.. men sådan gik det ikke! Godnat og sov godt".
Jeg tror mit næste træk skal være at høre Forbrugerombudsmanden om den manglende sorteringsmulighed kan anses som en mangel ved produktet, det er vel rimeligt naturligt at forvente det er en funktion alle tv har. De har et eksempel med nogle vandrestøvler der ikke kan tåle regn, det har man lov at forvente vandrestøvler kan og det er en mangel hvis de ikke kan, så lur mig om ikke også man efter 40 år med tv hvor kanalerne kan sorteres har lov at forvente at en 2009 model også kan det?
Jeg ved at den manglende sortering vil irritere mig hver gang jeg bruger tv'et, så det ville være en fornøjelse at give Samsung valget mellem at udbedre manglen eller betale pengene tilbage. Jeg skal naturligvis nok orientere om det her hvis Forbrugerombudsmanden mener det er en mulighed.
Første email var af karakteren "Helt ærligt, kan det virkelig passe? Vi er i 2009, kom ind i kampen gutter!", ikke specielt konstruktiv, og der fik jeg svaret:
Du har ganske ret i, at der er en del som kontakter os vedrørendeSådan, "vi ved det godt, vi arbejder på sagen, det ville være rigtigt fedt at få løst.
sortering af digitale kanaler.
Jeg håber også snart at ingeniørerne finder på en løsning, hvor du kan
sortere digitale kanaler uden at skulle lave nye kanalsøgninger hver
gang de ændrer i de digitale signaler. Det er derfor Samsung har lavet
den sådan som det er p.t.
Vi sender også dit bidrag videre "op i systemet", men vi er godt klar
over at der er mange som ville blive rigtigt glade for den mulighed.
I min anden email skitserede jeg den ide jeg også har postet her i tråden med at bruge kanalernes navne til at omgås at kabeludbyderne åbenbart flytter rundt på tingene. Når jeg trykker knap 7, så vis mig den kanal der hedder Disco uanset hvor den ligger idag, bare lad et stykke software rende channel list igennem for mig så jeg ikke behøver gøre det selv. Jeg er godt klar over at de ikke bare lige klamper noget software sammen og skovler på markedet fordi en forbruger har en halvbagt ide, men jeg ved også at det programmeringsmæssigt er relativt enkelt at lave sådan en søgning når de allerede har en channel list liggende et sted i memory (og det må de jo have for at kunne vise mig listen når jeg trykker på channel list knappen).
Min anden email fik jeg ingen respons på.
I min tredie email fortæller jeg dem så at jeg har set funktionen virke i et samsung tv, dvs. ingen grund til at de skal have ingeniørerne til at opfinde den dybe tallerken endnu en gang. Modelnummer og hele svineriet er lagt med, så selv om det måske ikke lige er en model beregnet til det nordiske marked, så ved de alligevel hvor de kan lede efter en løsning.
..men nej, "det er en hardware dims, dit tv kommer ikke til at kunne det!"
Det er ren Tim & Gordon godnat historie: "Samsung vidste nu hvordan de kunne løse problemet og kunderne glædede sig til en opdatering.. men sådan gik det ikke! Godnat og sov godt".
Jeg tror mit næste træk skal være at høre Forbrugerombudsmanden om den manglende sorteringsmulighed kan anses som en mangel ved produktet, det er vel rimeligt naturligt at forvente det er en funktion alle tv har. De har et eksempel med nogle vandrestøvler der ikke kan tåle regn, det har man lov at forvente vandrestøvler kan og det er en mangel hvis de ikke kan, så lur mig om ikke også man efter 40 år med tv hvor kanalerne kan sorteres har lov at forvente at en 2009 model også kan det?
Jeg ved at den manglende sortering vil irritere mig hver gang jeg bruger tv'et, så det ville være en fornøjelse at give Samsung valget mellem at udbedre manglen eller betale pengene tilbage. Jeg skal naturligvis nok orientere om det her hvis Forbrugerombudsmanden mener det er en mulighed.