14 okt 2009, 03:49

Men ud fra det du siger er autodimming måske slet ikke så slemt længere. Når man kigger lidt omkring og finder citater som nedenstående kan jeg dog ikke undlade at være bekymret:

Rasmus Larsen skrev:Personligt ville jeg aldrig købe et TV til 14.000 og så ændre noget i service menuen så garantien brydes. Derfor håber jeg Samsung får lavet en indstilling i den almindelige menu, så brugeren selv kan beslutte om de vil have autodimming aktiveret eller ej - og forhåbentlig vil det kunne deaktiveres uden at kompromittere billedkvaliteten væsentligt.Garm skrev:Kunne bestemt godt overveje, at investere i dette TV, men er stadig lidt bekymret over auto-dimming funktionen. Selvom den beskrives som næsten ikke mærkbar i anmeldelsen, er der rigtig mange der oplever den som et stort irritationsmoment ved Samsungs LED serie.Det bør kunne slåes fra i servicemenuen. Der er en tråd her i forummet der beskriver det, men jeg vil helst ikke nævne sådan noget direkte i anmeldelsen, da vi helst ikke skal opfordre folk til at rodde i servicemenuen. Får man stillet på ngoet forkert herinde, kan man godt havne i en uheldig situation.
Rasmus: Mener du at autodimming selv i et mørkt lokale ikke er så generende, at det er ødelæggende for oplevelsen?
Håber lidt Samsung får lavet en opdatering så funktionen kan slås fra i menuen, som der har været talt om...
Ja, den er mindre markant på B8050. På B7050 oplevede jeg f.eks. at auto dimming slog fra og til når jeg navigerede i menuen, men det oplevede jeg ikke på B8050. Så man oplever det primært, når billedmateriale på skærmen et kort tid skifter til en sort scene. Her dæmper B8050 så også lyset, men når filmen først kører, så sker det ikke.
Men ud fra det du siger er autodimming måske slet ikke så slemt længere. Når man kigger lidt omkring og finder citater som nedenstående kan jeg dog ikke undlade at være bekymret:
Had I known how bad this issue is, I'd have never bought the TV. Never. I've had the TV for 3 1/2 months now and it is not something you can get used to -- it's every bit annoying today as it was originally. Had the TV not been so expensive, I'd drop kick it out my window and go and buy a Sony.
Everytime a show goes to credits (mostly black screen), cuts to a commercial w/ a black period with only the TV's logo in the lower-right, goes to a dark scene, after about 1/4 second the screen dims and looks terrible....and the change itself is very, very annoying and distracting, let alone how much worse the darkened picture is.
I just bought the UE40B8050 200Hz in Denmark and im having major problems with the dimming feature.
Each time there is a dark scene it dims the light so much it is hard to se the image.
Anyone with a solution for this ?
No matter what setting i use or turn power saving off it is the same.

Hvornår kan vi så forvente anmeldelsen af SL8000 på trapperne?
 Hvornår kan vi så forvente anmeldelsen af SL8000 på trapperne?