Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mons
yakken skrev:Korrekt billedkvalitet er ikke en smagssag. Du kan have personlige præferencer, der trækker i en anden retning, men det korrekte billede har en ret specifik signatur, som du kan kalibrere dig til vha. noget ret objektivt hardware. Gutterne hos B&O har deres egen opfattelse af hvordan billedet skal se ud, men det er ikke identisk med hvordan det korrekte billede ser ud da farvetemperaturen er for høj.
For mig at se sætter ovenstående udtalelse fokus på det egentlige problem i denne "religionskrig"..

For hvad er forskellen på smag, præferencer og opfattelse..?

Smag er vel netop et udtryk for ens præferencer!

Så når folk udtaler sig om at billedkvalitet for dem er en smagssag, så udtrykker de måske i virkeligheden bare at deres præferencer er afvigende fra den objektive målbare korrekte billedkvalitet..

For mig gør det så ikke den store forskel hvilket verbum man vælger til at udtrykke sin personlige holdning til billedkvalitet.. For mig er det alligevel indiskutabelt hvorvidt der findes en objektiv standard eller ej - for det gør der imo.. - og hvis man vil ha' det bedste frem på sin skærm, er det klart at man behøver en standard at arbejde ud fra med kildematerialet - og derudaf også på de paneler der skal gengive det korrekte billede..
Af johnborgbjerg
lennon skrev:
Mon de også lige vil ha malet Mona-Lisa lidt over så hendes hudfarve er mere nutidig ? ? !
Fair nok at vælge et LCD, (-overvejer det selv pga foto). Man må bare ikke forvente at billedet gengives helt så godt/korrekt som den anden teknologi . .
Foto? Jeg er selv fotograf og vil også anvende en ny fladskærm til at vise foto på. Er der problemer med dette på plasma TV?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det er ikke et problem. Lennon mener nok bare ift. burn-in og generelt strømforbrug.
Af lennon
yakken skrev:Nej, det er ikke et problem. Lennon mener nok bare ift. burn-in og generelt strømforbrug.
Njahhh. . jeg bilder mig ind,at LCD terknologiens lidt "sterile" skarphed kan være en fordel v visning af still billeder. Men plasma klarer det afgjort også udmærket. Har lige set nogle JPEG på min kammerats 58" Samsung 855, - og det var meget overbevisende.