08 okt 2009, 19:47
Jeg sidder og overvejer køb af ny fladskærm, men er meget i tvivl om hvilken størrelse skærm vi skal købe. Skærmen skal bruges i en stue, hvor vi sidder ca 4,6 meter fra skærmen...skal det være 42" eller 50"....?? eller 46"?
Skærmen skal bruges til alm digitalt kabel-Tv, samt blu-ray film fra tid til anden...
Jeg har følgende modeller i overvejelse:
Panasonic V10 (enten 42" eller 50")
Samsung B850 50"
Samsung B8000 46" (afventer test!!)
Har tidligere læst en tråd om emnet herinde og der var konklusionen vist, at man skulle sætte et komma ind i skærmstørrelsen og så havde man den rigtige siddeafstand. Holder det? Hvad er erfaringerne?
I så fald skal vi have en 46", men jeg synes ikke at kan finde mange skærme i den størrelse, der får top-anmeldelser?
Håber nogen kan hjælpe med lidt input?
Skærmen skal bruges til alm digitalt kabel-Tv, samt blu-ray film fra tid til anden...
Jeg har følgende modeller i overvejelse:
Panasonic V10 (enten 42" eller 50")
Samsung B850 50"
Samsung B8000 46" (afventer test!!)
Har tidligere læst en tråd om emnet herinde og der var konklusionen vist, at man skulle sætte et komma ind i skærmstørrelsen og så havde man den rigtige siddeafstand. Holder det? Hvad er erfaringerne?
I så fald skal vi have en 46", men jeg synes ikke at kan finde mange skærme i den størrelse, der får top-anmeldelser?
Håber nogen kan hjælpe med lidt input?