Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er beklageligt at der er problemer med DVB-C, men det er ikke af uvilje at det ikke er testet da skærmen var på testbænken. Der er ikke kabel-TV indlagt i de lokaler hvor skærmene testes, så Rasmus ikke mulighed for at benytte andet end DVB-S og DVB-T.
Af dkscan
Aviator skrev:Men forstår jeg dig ret, er dette et generelt problem på alle DVB-C modtagere. Den dynamiske CI hentes vel af alle DVB-C modtagere, og skaber den omtalte forstyrrelse.
Sony har ihvertfald løst problemet. Her sorterer man direkte de fundne kanaler som man vil. Kommer en ny kanal til senere, bliver den automatisk placeret på første ledige plads.
Af Aviator
Det var ikke testen jeg vil sætte spørgsmål til - jeg havde bare ikke i min vildeste fantasi til at forestille mig at dette ville blive et problem.

Det er jo en award skærm, og billedkvaliteten har bestemet ikke skuffet mig, tværtimod har Samsung fået flere tilhængere i omgangskredesen efter at have set BD, og PS3eren folde sig ud.. Alt sammen har intet med kanal selectionen at gøre - jeg smiler til billedet vær dag, og det smiler igen på en 866er :-)

Men kanal junglen er for mig uforståeligt - men det er sikket blot den fagre nye verden..

Og bevares - jeg vender mig da til kanalerne, især efter updaten - men jeg vil jo gerne lige have den sidste finger med i spillet og selv fordele dem - Altså DR2, og Charlie behøver ikke at ligge først i min række :-)
Af eXeel
Kan nogen sige, om jeg vil opleve det samme på en Panasonic X10?
Af OleA
på panasonic kan du lave dine egne favoritlister, hvor du kan lægge kanalerne i den rækkefølger su selv ønsker.
Af Nick_S
Aviator skrev:Ja det kunne være helt fantastisk at hører om vi har overset noget. Det eneste jeg kan se updateringen har gjort er at selekterer de digtiale kanaler så "fuldpakken" ligger i rækkefølge .... men ikke mere end fx. Kanal5HD og andrer ligger og roder rundt blandt dem som en kodet kanal. Nu skal man helt op til kanal 70 førTV1000 og de andrer kommer...

Kanallisten vil dog stadig ikke vise tv fra kanalen når man køre i "fuld vejledning" - ikke at det gør noget, men man kan se den tænker oppe i venstre hjørne af skærmen.

Glæder mig til at høre nærmer ...
Som SamsungDK siger var det kun rækkefølgen der blev lavet om på ved den nye firmware. De bliver listet mere logisk. Jeg havde desværre misforstået min kollega. Beklager at jeg fik forhåbningerne i vejret. :((
Af Strandvasker
samsungdk skrev:Der kommer ingen update til A modeller Så du kan sotere de digitale kanaler, Grunden til det er os at Der er noget der hver 45Min på DVB-C bliver opdateret, noget de kalder Dynamisk CI og den ville omplacere dine kanaler hvis man kan placer dine kanaler som du vil. VI arbejder på at få dette løst. Du er velkommen til at skrive en mail til på flatpanals.
Jeg har et LE32B535. Er der nogen tidshorizont på at få afhjulpet den manglende mulighed for at sortere kanalerne?

Jeg kan se af svarene her i tråden at det er muligt at ændre rækkefølgen ved at opdatere firmware. Hvis det er muligt at hardcode en ændret rækkefølge ned i firmware, så bør det også være muligt at bede firmware om at læse listen fra en anden placering, fx. en kanal liste brugeren har defineret. Fair nok hvis det betyder at tv'et skal slukkes og tændes før ændringerne træder i kraft, det er nemmere at leve med end at have tv kanalerne liggende sådan som tv'et tilfældigvis mener de bør ligge.

Jeg kunne sågar leve med at bruge favoritlisten som default kanalnøgle, men eftersom kanalerne heller ikke kan sorteres i favoritlisten løser det ikke noget.

Jeg synes mit tv har et rigtigt dejligt billede og jeg har været ovenud begejstret indtil jeg her for nylig fik adgang til digitale kanaler også og opdagede, at en funktionalitet jeg har taget som en selvfølge de sidste 30 år åbenbart mangler.

Jeg håber der snart kommer en løsning, jeg er som sagt glad for tv'et og vil være trist over at skulle lade købet gå tilbage, men det er ikke acceptabelt at jeg ikke selv kan vælge rækkefølgen på kanalerne.
Af Larsdk
Håber også samsung får fixet det med en firmware. har et B850 (PS50B855)

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?misc ... 1245146937

og der er problemet det samme hvilket er rigtig træls. Kan se der er rigtig mange der er sure over det bla. her på Flatpanels men også på andre forums som hol og recordere.

Kom nu Samsung fix det :s
Af ravnen
Jeg er taknemmelig for denne tråd. Jeg anede ikke noget om problemet før jeg snublede over denne tråd for noget tid siden. Alene p.g.a. problemet med kanalsorteringen har jeg valgt at se helt bort fra Samsung når jeg snart skal ud at shoppe nyt tv! Jeg kan kun tilslutte mig koret. Se nu at få det rettet, det kan da ikke være rigtigt at man ikke kan noget så simpelt som at flytte rundt på nogle kanaler. Det er jo helt godnat!
Af BrianH
ravnen skrev:Jeg er taknemmelig for denne tråd. Jeg anede ikke noget om problemet før jeg snublede over denne tråd for noget tid siden. Alene p.g.a. problemet med kanalsorteringen har jeg valgt at se helt bort fra Samsung når jeg snart skal ud at shoppe nyt tv! Jeg kan kun tilslutte mig koret. Se nu at få det rettet, det kan da ikke være rigtigt at man ikke kan noget så simpelt som at flytte rundt på nogle kanaler. Det er jo helt godnat!

Også mig... Når der søges efter digitale kanaler gennem Yousee's kabel tv, findes der 200 tv og radiokanaler, hvoraf man kan se ca 45 med fuldpakke. Det ville fulstændigt uholdbart med et Samsung, hvis man skal zappe hen over 117 kodede kanaler for at skifte fra DR til Tv3...

Samsung sælger i hvert fald aldrig noget til mig før det er løst
Af Mons
ravnen skrev:Jeg kan kun tilslutte mig koret. Se nu at få det rettet, det kan da ikke være rigtigt at man ikke kan noget så simpelt som at flytte rundt på nogle kanaler. Det er jo helt godnat!
Hørt - det er da helt til grin Samsung... :D :s !:(
Af Aviator
Ja Samsung har en opgave foran sig.
Man kan ikke udelukkende leve af at lave fladskærme som har masse af gennemtænkte feautures og lækkert billede, når noget så simpelt som kanal selektering i digital mode ikke fungerer.
Men måske er der en mere strategisk vurdering bagved - Samsung ser vel at alle Samsung ejere køber en digital harddisk optager og dermed løser problematikken. Fine argumenter med stop live udsendelser og optagefunktionen er også lige ved at overtale mig - men det ændrer ikke ved min opfattelse at det virker grumset at skulle købe ekstra udstyr for at få lov at placerer sine kanaler.
Jeg hører at andre producenter har samme problem ved kabel TV. Det kan være et argument at vælge Boxer istedet for Yousee, hvor det er T tuneren som benyttes og siges ikke at give problemer med de digtiale kanaler.

Samsung : Vi er mange som gerne se en bedre update end den i lavede i Marts 2009 som dog var et skridt på vejen, men kun første skridt.
Af Mons
Hrmm.. for mig at se er det bare sløset arbejde..

Ingen grund til at finde konspirationsteorierne frem eller.. :o
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9