Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Skunkie
Står og skal have ny skærm, og har besluttet at det skal være en af disse 2 enten Samsung 7070 eller deres 855 plasma kunne godt bruge lidt hjælp :) for - imod ?

Tak! ;)
Af andy83
b855... læs anmeldelsen under rewards
Af xcardman
50 tommer er bedre og en 855 viser et bedre billede. Det eneste er at en 855 bruger lidt mere strøm.
men god billedekvalitet koster lidt
Af mlund
Hvia du alligevel skal kaste mange penge efter et TV kunne du også overveje B8050 - der er forhåbentlig et flatpanels review på vej som kan fortælle os om den fixer trailing problem på B7070 eller ej...
Af xcardman
Ja men den eneste forskel er 200hz og lidt andet gejl. Man kan så håbe slør forsvinder ad den vej. Men det ændre ikke ved en 855 stadig vil have et mere korrekt billede.
billedebehandlingssytemer er med til at ødelægge et godt billede.
200hz blev en sony z5500 jo ikke meget bedre af. Den har så et bedre panel end w5500.
men en 7070 og 8050 har samme panel.
en 8500 model er anderledes med local dimming, men så prisen et sted blev cirka 23.000 kr i US.

så en 8050 kostede 14200 hos wupti og kun i 40 tommer.
Af mlund
xcardman skrev:Ja men den eneste forskel er 200hz og lidt andet gejl. Man kan så håbe slør forsvinder ad den vej. Men det ændre ikke ved en 855 stadig vil have et mere korrekt billede.
Billede kvalitet er ikke det eneste man skal tage i betragtning når man køber en skærm. Jeg vil også selv købe en B850 MEN kun hvis problemet med støj fra bagplade og Y-PCB spole fixes - det et et fuldstændig uacceptabelt støj niveau nogle har erfaret med deres B850 køb. Man skal naturligvis også lige huske at B850 bruger næsten dobbelt så meget energi.
Af xcardman
det er jo også for og imod

Personligt havde jeg ikke valgt nogen af dem.
Af samsungdk
mlund skrev:
xcardman skrev:Ja men den eneste forskel er 200hz og lidt andet gejl. Man kan så håbe slør forsvinder ad den vej. Men det ændre ikke ved en 855 stadig vil have et mere korrekt billede.
Billede kvalitet er ikke det eneste man skal tage i betragtning når man køber en skærm. Jeg vil også selv købe en B850 MEN kun hvis problemet med støj fra bagplade og Y-PCB spole fixes - det et et fuldstændig uacceptabelt støj niveau nogle har erfaret med deres B850 køb. Man skal naturligvis også lige huske at B850 bruger næsten dobbelt så meget energi.
Hej

Dette problem er løst med en update, den skal der en tekniker til at løst i skal ringe til 70701970 så kommer prestige service ud og updater tv'et.

SamsungDK
Af henrikmc
samsungdk skrev:
mlund skrev:
Hej

Dette problem er løst med en update, den skal der en tekniker til at løst i skal ringe til 70701970 så kommer prestige service ud og updater tv'et.

SamsungDK
Det er på ingen måde løst. Samsung kan stadigvæk ikke finde ud af at løse det tilfredstillende, jeg kender adskillige der har fået det byttet op til flere gange og det brummer stadigvæk.

Efter min mening burde man nok revidere anbefalingen på baggrund af denne fejl da den ikke er fikset endnu. Jeg kender ikke andre plasmas der gør det her i sådan en grad. Se faq fra samsung her og bedøm selv - er det rimeligt? http://ars.samsung.com/customer/usa/jsp ... T_ID=14966

Jeg har fået pengene tilbage for mit, det gir jo direkte hovedpine!

Henrik
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har tilføjet en notits i vores anbefalinger, og en kommentar i anmeldelsen. Da det ikke er en generel fejl ved alle TV, så ændrer det ikke på anbefalingen.