Th@mas skrev:yakken skrev:S10 er modellen over X10, hvor forskellen ligger i opløsningen. Jeg gider ikke debattere TÆNKs resultater mere - de har ikke et værdisæt jeg kan sympatisere med, og du bør sætte dig grundigt ind i hvad de vægter mest, før du baserer et valg på deres anbefalinger. Betyder effektforbruget meget for dig? Er der specifikke knapper på fjernbetjeningen du ikke kan leve uden? Skal TVet have et miljømærke? Osv. osv.
Så hvis jeres holdning til 99% billedkvalitet skulle overføres på Tænks test dumpede den med et brag. De andre kategorier trækker faktisk op i den samlede score.
Hermed ikke sagt jeg mener Tænks test er korrekt, men det er da meget tankevækkende.
Mvh.
Thomas
Det jeg synes er mest tankevækkende er egentlig hvordan man har valgt at gøre det fra TÆNKs side. Der sidder tydeligvis ikke en person med særlig stor erfaring i test af billedkvalitet derinde.
At man mener dette er grundlag nok for at rådgive folk, er jeg så egentlig i sidste ende det mest sørgelige og TÆNK bliver ikke taberen; det bliver i stedet forbrugeren.
Når det er sagt, så se blot hvad alle mere eller mindre kyndige siger om G10. Der er ikke så stor uenighed. Heller ikke på andre gigantiske udenlandske fora, som f.eks. AVforums og AVSforum.