Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Samsung B855 eller Pioneer LX5090H 50"

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du skal have en ekstern boks. TV'et har ingen mulighed for at dekode DVB-C, uanset hvad du putter i den af kortlæsere.
Af Rallemullen
nedtur :)

men sådan er det jo når man vil have det bedste :) hehe..

Det ender nok med en KRP-500A - prisen skal dog lige overvejes, da jeg ikke helt kan finde ud af om den er 4-5000 kr mere værd (for et tyndere TV og godt out of the box billede)

Samsungen er dog også tiltalende pga DVB-C og kun 3cm tynd/tyk skærm :)

DOH - det er svært..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har jo gennemgået en kalibrering af LX5090, så hvis du følger vores eksempel fra artiklen, så får du nu også et ret godt billede ud af LX5090 - men der skal du så selv indstille det. Alle indstillinger ud over RGB-håndtagene kan genbruges fra vores gennemgang.

Artiklen er her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1249652432
Af Rallemullen
Har faktisk fået en ISF kalibrerings indstilling sendt pr mail til 5090..

men har hørt noget om at det kan varierer meget fra tv til tv afhængig af hvornår den er produceret..
Af xcardman
Rallemullen skrev:nedtur :)

Det ender nok med en KRP-500A - prisen skal dog lige overvejes, da jeg ikke helt kan finde ud af om den er 4-5000 kr mere værd (for et tyndere TV og godt out of the box billede)

DOH - det er svært..
lidt surt med dvb-c, men hvis du optager en del som jeg gør. så skal man have en pvr alligevel.
da jeg skulle vælge mellem 500m og en 855 til 18000 dengang.
ja det er svært.
men efter at have det set de to og kvalitetsproblemer med 855.
så havde mit valg i dag været meget nemt, også med de 5000 kr
personligt tror jeg ikke der kommer en skærm i 2010 og slå en pioneer krp model. de kommer tæt på og måske lidt bedre på nogle områder.
men alt i alt kan du glæder dig over billedet i flere år uden at tænke øv.
Af Rallemullen
xcardman skrev:

DOH - det er svært..
lidt surt med dvb-c, men hvis du optager en del som jeg gør. så skal man have en pvr alligevel.
ja det er svært.
personligt tror jeg ikke der kommer en skærm i 2010 og slå en pioneer krp model. de kommer tæt på og måske lidt bedre på nogle områder.
Og de 2 kvalitetsproblemer er?

1. Høj plasmabrummen
2. ?
Af tarok
xcardman skrev:

DOH - det er svært..
ja det er svært.
"personligt tror jeg ikke der kommer en skærmi 2010 og slå en pioneer krp model".
Okay, hvad baserer du så din pessimisme på?
Af xcardman
den burde jo allerede være slået i år og så længe der bliver brugt dynamisk kontrast vil den ikke blive slået. Husk en pioneer skal alså slås på alle områder før en anden skærm er bedre.
jeg tror kun de måske kommer på niveau på flere områder end i år.
plasma er også ved at nå toppen af billedekvalitet på et tv. Der skal oled til før man vil se et stort skridt frem.
nu har alle jo også sagt af nu bliver pioneer slået.
jeg mener stadig en 508 fra 2007 giver bedre billedekvalitet en 855 og v10. en z1 giver stort set sammen billede som en v10. Pris 50000-60000 kr. suk.
jeg skriver også jeg tror og ikke noget jeg ved.
Det er jo klart pioneer bliver slået på alle punkter på et eller andet tidspunkt. de laver alså ikke tv mere.

så ved jeg godt alle kommer med design tuner og osv.
jeg snakker kun om ren billedekvalitet, en grund til de fleste har købt en pioneer.
Af Rallemullen
Jeg endte med at købe en Samsung 50" pga slimdesign, DVB-C og en besparelse på 5.000 kr :)

- tak for alle de gode inputs.
Af TvHomer
Hvordan er tv´et så?

Støjer det, som man kan læse lidt om på nettet?
Af Rallemullen
Venter på det bliver leveret, men jeg skal nok komme med nogen kommentarer så snart det lander :)

ikke mindst når jeg skal nyde "Vores Planet" på blu-ray :)
Af Rallemullen
Plasma Brummen = JA - det er ret irriterende når man ikke har tændt for sin hjemmebiograf..

Billede står rigtig klart ved afspilning af HD materiale fra AppleTV, lige PT har jeg kun analog tv signal hvilket stinker på så stor en skærm, glæder mig til at YouSee lukker op for noget digitalt :)

Jeg skal til at teste lidt med en denon 1740 dvd afspiller og i morgen kommer min pana blu-ray BD60..

lækkert TV som på ingen måde virker plastikagtigt, det er übberklasse efter min mening :)..

Jeg har endnu ikke kunne nyde det i mørke, men det kommer jeg til i aften :)

ps. tak til FlatpanelsDK (Rasmus Larsen) for at teste fjernsynet (jeg har brugt de indstillinger du har fundet frem til i din test)
Af xcardman
tillykke med dit tv

om aften har pioneer en klar fordel, så tror ikke du vil opleve en større forskel da en 855 faktisk viser god sort i lyse omgivelser.

Men glæd dig til digital tv og HD
Af Rallemullen
Ja - det må jeg sige, efter at ha fundet alle mine kanaler digitalt, så er der virkelig noget at glæde sig over :)

Dog har jeg ikke fået smækket noget blu-ray på endnu, da jeg kun har en afspiller og ingen disc's :)
- Afspilleren viser DVD helt super!

her er lige et par billeder :)

FØR ophængning:
[img]http://img223.imageshack.us/img223/4534/fotogs.jpg[/img]

EFTER ophængning:
[img]http://img11.imageshack.us/img11/6560/foto1kb.jpg[/img]