Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af j.b.
Okay jeg dropper mit indkøb af tv imorgen :) og bestiller en PS8000 over nettet i stedet.. jeg var ellers sikker på jeg skulle ud og købe en G10
Af kanonkongendk
realicebear - hvor har du købt dit tv ? virker temmelig attraktivt hvis dvb-c fungere i svinet :D
Af j.b.
Er der ikke andre med et PS8000 som kan teste dette? Kunne være rart at få det bekræftet fra to sider.

HVIS der sidder en DVB-C tuner i skidtet, er det så Mpeg2 eller Mpeg4?
Af realicebear
TV'et er købt ved cinemagic.dk

Jeg ved ikke umiddelbart hvordan jeg skal teste om det er mpeg 2/4. Men det ville undre mig hvis det ikke er mpeg 4, da DVB-T delen ihvertfald understøtter mpeg 4.

Det kan være TYBO kan bekræfte det, det ser ud til at det også virker for ham.

/Martin
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Tybo - det kunne så være interessant at vide hvilken software der sidder i dit tv.

Mht. G10 vs 50PS8000:
Jeg vil bare lige sige at der altså er temmeligt meget image retention på LG'en. Efter at have set f.eks. EuroSport i et par timer, går der nemt 4-5 timer før det midlertidigt fastbrændte logo er fjernet igen. Men det gode er selvfølgelig at det forsvinder på et tidspunkt. Og nej, min kontrast er langt fra på fuldt blus + jeg kører i strømsparemodus 2 (og nogle gange 3).
Brugeravatar
Af truehorses
Filip_kbh skrev:Tybo - det kunne så være interessant at vide hvilken software der sidder i dit tv.

Mht. G10 vs 50PS8000:
Jeg vil bare lige sige at der altså er temmeligt meget image retention på LG'en. Efter at have set f.eks. EuroSport i et par timer, går der nemt 4-5 timer før det midlertidigt fastbrændte logo er fjernet igen. Men det gode er selvfølgelig at det forsvinder på et tidspunkt. Og nej, min kontrast er langt fra på fuldt blus + jeg kører i strømsparemodus 2 (og nogle gange 3).
Enten er der noget seriøst galt med dit panel eller også er der noget der bør justeres....Efter 6 timer tennis i HD ( strømsparer slået fra )
har jeg en svag retention af logoet i max 5 - 6 min.... og man skal vide hvad man kigger efter.....

I hovedparten af tiden er retention ikke noget problem....
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Der skal faktisk også mere end 5-6 timer til, kan jeg nu se. Jeg så tenniskampen i morges, og mit tv har vel været tændt siden ca. kl. 14 - og nu er kl. 19.13. Det er stadig ikke forsvundet.

Jeg uploader lige et billede af det. Mener I virkelig at retention ikke bør være så lang tid om at forsvinde på denne model?

[img]http://lh6.ggpht.com/_QhuWXCP2qZU/Sq0pd ... C_0580.JPG[/img]

Billede i bedre opløsning kan ses på: http://picasaweb.google.com/lh/photo/LP ... directlink

Det var lidt svært at fotografere, men jeg håber at det lykkedes så nogenlunde.
Brugeravatar
Af truehorses
Hejsa

Kan godt se det ser voldsomt ud...
Mit er slet ikke på dette niveau selv lige efter at man skifter kanal...
Man skal tæt på for at se det...meget tæt på.....
Af j.b.
Lige for at opsummere en smule. Kan jeg så bare købe et PS8000, og regne med at der er DVB-C med mpeg4 i dyret?
Af RogueAgent
Filip, hvor højt er lys/kontrast sat..?
Jeg havde et par slemme retentions den første uges tid fordi jeg brugte THX modet lidt for meget (hvor man jo ikke kan justere lys og kontrast). Også en enkelt hvor det tog flere timer før det var helt væk.

Så gik jeg over til at bruge "expert" mode og fik skruet ned for lys og kontrast - siden har jeg da haft et par enkelte retentions, men ikke noget der ligner det på dit billede, og ikke noget der ikke gik væk efter nogle sekunder eller højst et par minutter.

Siden har jeg skruet lidt op for lys og kontrast igen, og kan mærke at det ikke er nær så "følsomt" som i starten - jeg skruer dog stadig lidt ned for lyset hvis jeg skal se en kanal med meget kontrastrigt logo i længere tid, specielt TV2 News er slem, synes jeg.
Af hackmann
I weekenden fandt jeg dette indlæg på en svensk forum fra April/Maj i år. En af deres bruger taler med en sælger som siger at PS8000 har DVB-C men det announceres ikke fordi det stadig er i test. Det viser sig så at sælger har været på LG kursus hvor de fortæller at alle deres LCD modeller vi have DVB-C i 2009 og alle deres plasma fra Q3 2009

http://www.minhembio.com/forum/index.ph ... 028&st=210
Af j.b.
Jeg har lige snakket med en dansk forhandler idag, og han oplyser også at der er DVB-C tuner i den. Han siger at der enten ikke er, eller også vil den bare ikke fungere, hvis tv'et er parallelimporteret.

Hvis det er den dansk model af PS8000, er der altså dvb-c i den, og den fungere også i Danmark :)

Dejligt med sådan et forum, ellers havde man da aldrig fundet ud af det.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Filip, hvor højt er lys/kontrast sat..?
Jeg havde et par slemme retentions den første uges tid fordi jeg brugte THX modet lidt for meget (hvor man jo ikke kan justere lys og kontrast). Også en enkelt hvor det tog flere timer før det var helt væk.
Min kontrast står på 67 og lys på 50. Min energisparefunktion står på maksimum.

Jeg er faktisk lidt ked af at der er så meget image retention på det. Det tager snildt 7-8 timer inden EuroSport-logoet er væk.

Update: Jeg har lige skrevet til CineMagic om problemet. Nu må vi se hvad de siger til det.
Af hackmann
Så har jeg fået svar fra LG
The information we have gotten from our HQ is that this TV has built-in DVB-C tuner. The country needs to be set to Sweden in order to enable the DVB-C tuner

Kind Regards
LG Support
Sjovt at LG holder det hemmeligt :o

Vi har flere eksempler på folk med kabel TV der bliver frarådet LG pga manglende DVB-C