Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa,

Jeg har haft en helt ny "dead on arrivel" LG L2000C skærm til ombytning hos Infocare. Nu er der opstået et problem med levering af L2000C skærme som gør, at den nu bliver krediteret.

Så jeg skal ud og kikke efter et andet mærke skærm. Mine kriterier for valget er:

- 20.1 tommer ell. større
- 8 ms ell. hurtigere
- 4:3 skræm (pga. opløsning i spil)
- 1600 x 1200
- Et godt panel, helst S-IPS (ell. bedre hvis findes)
- God pixel politik :-)

Pris omkring 5000 kr., hvis det kan lade sig gøre at få noget godt til den pris.

Er der nogen af jer, som kunne hjælpe lidt her, eftersom jeg er lidt tabt?!

EDIT:
Kikkede lidt på en Samsung Syncmaster 214T, men er i tvivl omkring det med "tailing" i spil. Jeg syntes folk her giver udtryk for, at der er tailing problemer?

Mvh. SLL
Brugeravatar
Af nuxx
Endnu engang vil jeg anbefale denne skærm fra Dell: click

Den er efter min opfattelse rimeligt god til prisen.

Nedsat fra kr 5.462,50
til kr 3.564,19

Dens pixelhastighed er opgivet til 16ms - men dette er black to white hvilket skulle give en effektiv gray to gray hastighed der ligner de 8 du efterlyser og som er det der sædvanligvis opgives af mange producenter.

Skærmen har et fint S-IPS panel og Dell får vist også fortrinsvis paneler fra første sortering hvilket skulle minimere sandsynligheden for døde pixels (ellers er det jo bare at returnere den)

1600x1200, 300cd/m2, 800:1 osv...

Den har ydermere en lang række inputs VGA,DVI-D, S-Video og Composite Video samt en indbygget USB hub.

Det kunne være jeg skulle søge mig et job i Dell's salgsafdeling ;P
Af SLL
Tak for svaret nuxx,

Jeg har før haft kikket lidt på skærmens data. Og "viewing angle" er plus/minus 89 grader, er det fuldt på højde med andre S-IPS paneler, hvor der nogen gange står 178 graders viewing angle?

Og så det med de 16 ms opdateringstid. Hmmm.. er det faktisk det som andre producenter kalder 8 ms, bare målt på en anden måde?

Ellers ser skærmen pæn og lækker ud design mæssigt. Og det med du siger, at DELL benytter sig af 1. klasses paneler, det er jo helt fint. Jeg er nemlig også efterhånden lidt træt af, at udskiftet TFT skærme ;)

Mvh. SLL
Brugeravatar
Af nuxx
plus minus 89 grader vil sige 89 grader til begge sider hvilket vil sige 89 + 89 = 178 grader... så det er præcist det samme.

Ja 16ms black to white er en anden måde at tælle på - at skifte en pixel fra sort til hvid tager længere tid end at skifte fra grå til grå... så hvis b2w er X er g2g <X ... 8ms g2g for 16ms b2w er en rimelig omend usikker antagelse... generelt vil jeg ikke tro at en eventuel margin vil udgøre nogen mærkbar forskel. Som altid bør du jo vurdere skærmen ved at bruge den - det er der 14 dages returret kommer ind i billedet ;)
Af SLL
Godt svar nuxx,

Tja, nu skal jeg lige have pengene tilbage endnu engang fra min LG L2000C køb (hvis Getmore ellers kan få fingeren ud hehe). LG skærmen kan ikke skaffes lige forløbig.

Så må jeg lige tjekke lidt mere op på DELL skærmene, og håbe tilbudet stadig gælder.

Tak,
SLL