Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvad mener du? Om du skal se efter en specifik fejl, eller hvad du bør sætte på for at se hvad TV'et kan præstere?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det eneste du burde bekymre dig om fejlmæssigt er vel pixelfejl. Dér skal du bruge et hvidt skærmbillede og et for hver af primærfarverne. De kan findes i vores testprogram, som dog kræver PC-tilslutning for at få dem vist på skærmen.

Til at vise potentialet af skærmen vil en Blu-Ray film være tilrådeligt, hvis du har købt en afspiller til formålet. Ellers kan du hente HD-videoklip på nettet og se dem via en PC.
Af mknudsen
Jeg overvejer også at købe dette tv til soveværelset, og har en kammerat der vil sælge for 4000,- er det en fair pris?

Panasonic TX-P42X10Y med DVB-T/C tuner (Er det således muligt at se YouSee kabeltv direkte fra antennestikket?)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det er en god pris. Og ja, du kan se digitalt kabel-TV med den. Hvis det er Yousee, så kan det ses uden merpris efter d. 15/9.
Af FinnPinn
Har ikke Blu-Ray og skal heller ikke ha det. Og Tv'et er ikke forbundet til nettet. :)

Nu har det kørt hele dagen. Står ret flot selv om jeg ikke har rodet ret meget med det endnu.

Ingen mislyde. Super godt billed. Ja. Den er faktisk vinkel.

Men skal da lige ha fundet en måde at tjekke det der med evnt. pixel fejl på.
Af BrianH
tarok skrev:
Trådstarter har analogt signal og skal bl.a se almindeligt tv og ønsker reelt valget mellem 37" -42", og så foreslås 50", - ja det understreger igen, som jeg tidligere har nævnt, at skærmstørrelse vælges på bekostning af billedkvalitet. Man vælger simpelthen den ene gang efter den anden "kinoeffekt" frem for billedkvalitet. Jeg ved ikke hvor meget kvaltetsoplevelse, der ligefrem er ved at se analogt signal blæst op på en 50"?
Men som alle burde vide nu, så får alle gratis digitaltv hos yousee om 14 dage: http://yousee.dk/privat/nyheder/publish.php?id=22149