Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej rundt.

Ja. Det er sku godt noget af en opgave at udvælge det tv der skal pryde min nye stue.
Hvad skal man købe. Og ikke mindst hvor skal man købe. Kan et supermarkeds tv gøre det eller skal vi en tur i Fona. Køber ikke over nettet.

Jeg har selvfølgelig kigget denne side godt i gennem og vil da tage inspiration med herfra når bæstet skal købes.

Men må lige ha lidt mere hjælp.

Hos mig skal det være simplet og lige til.

Jeg drømmer om et tv i mellem 37" - 42". Med et super godt billed.
Til fodboldskampe, dvd film og alm tv.
Har kabel tv fra yousee analog signal.
Har ikke planer om noget digital tv lige nu men vil selvfølgelig være på kant med udviklingen. Så tv'et skal være klart til dette.
Ingen spil hos mig. Så det behøver det ikke være godt til.
Om det er plasma eller lcd er lige fedt. Tror jeg.
Og hvad med opløsningen. Har det det store at sige.
Og lyden. Skal være i top. Vil ikke ha noget extra tilsluttet.

Vil gerne holde mig under de 7000 kr.

Gi mig en hånd. :)
Af OleA
Det oplagte valg er dette tv:
http://www.nbradio.dk/shop/panasonic-tx ... 5295p.html
Til dit forbrug og i den størrelse er opløsningen underordnet.

Uanset hvad du vælger vil jeg dog på det kraftigste anbefal, at du skaffer dig digitalt tv-signal. Alt andet er i mine øjne blasfemi.

Måske er du(og vi andre med yousee) så heldige, at de gør det digitale signal gratis og frit her til efteråret. Ellers må du ofre de få ekstra kroner.

P.s. chancen for at blive snydt er i mine øjne lige så stor i supermarkedet eller fona som den er på nettet.
>CTRL-V< Køb en Panasonic.

Bortset fra dét: Du spørger om du skal købe et supermarkeds-tv eller gå i Fona. Ked af at sige det, men Fona er et supermarked uden madvarerne, ikke en specialforretning. Det er de samme tv, og hvis du er uheldig også den samme rådgivning. Hvis folk skal rådgive nærmere om hvor du skal købe, vil det nok være en idé at oplyse hvor du bor, da der kan være stor forskel på forskellige butikker inden for samme kæde.
Af FinnPinn
Tror også jeg vil smutte en tur i den lokale hi-fi.

Panasonic TX-P42X10Y er et ret lækkert tv.

Opløsningen er bare ikke ret høj. Er det ikke et problem. Ser meget bold og sådan noget.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Opløsningen er ligegyldig. Især til det du agter at bruge den til. Du vil ikke få noget som helst ud af at satse på fuld HD i den størrelse skærm. Du skal op over 50" før det giver mening at have fuld HD på "must have"-listen - og vel og mærke KUN hvis du samtidigt køber et TV-signal i fuld HD kvalitet, eller en Bluray-afspiller.

X10Y er stadig det bedste TV til dine behov.
Af FinnPinn
Ok.

Det hopper jeg ned og kigger lidt på.
Af FinnPinn
Har lige set et Sony KDL-40E5520 til 8000 kr.

Hvad siger i til det.

Tror det er bedst at være på kant med udviklingen.
Af RogueAgent
FinnPinn skrev:Har lige set et Sony KDL-40E5520 til 8000 kr.

Hvad siger i til det.

Tror det er bedst at være på kant med udviklingen.
Hvad er det da du mener Sony'en kan som Panasonic'en ikke kan, udover at koste et par tusind mere for en mindre skærm..?
Af Supergris
Til dit behov, vil det der bliver anbefalet, uden tvivl være det bedste, da plasma er meget bedre både til sport og til analoge signaler!!! Overvej et 50 ", da oplevelsen ved at se tv og film bliver MEGET større!!!
LG 50PQ6000 har jeg selv og er MEGET tilfreds!!!
Af FinnPinn
Opløsninger er bedre på sony'en.
full hd.

Det kunne jo være man fandt på det engang. Og det skader vel ikke at ha et tv til full hd. Har ikke tænkt mig at skifte tv hvert år..
Senest rettet af FinnPinn 18 aug 2009, 23:02, rettet i alt 1 gang.
Af FinnPinn
Et 50". det kunne godt friste. Det der LG 50PQ6000 er også et fedt tv.
Af vtviking
FinnPinn skrev:Et 50". det kunne godt friste. Det der LG 50PQ6000 er også et fedt tv.
Husk at kig efter tunere så hvis de er vigtige for dig :)
Af FinnPinn
Det skal jeg nok huske. Mangler lidt på det LG der.

Nå. Jeg kigger vidre.
Af FinnPinn
Når. Tror jeg gør klogest i at holde fast i det Panasonic TX-P42X10Y. Er jo faktisk også vild med det.

De har det i fona til 7499 kr. Og der kan jeg jo gå ned og brokke mig hvis det skulle være noget galt. Og det har jeg det ret godt med.

Men det frister ret meget at se det på nettet til 5500 kr. Tør man købe sådan noget over nettet.

Hvad gør i andre.