Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har forgæves spurgt på Hifi4all og kigget en del indlæg igennem her på siden.

Jeg skal bruge et TV, der vil fungere ok i dagslys. Der er et middelstort viduesareal i stuen inkl. ovenlys.

Det skal ikke være "gucci" TV, da film vil blive vist på projektor. Det skal bare løse opgaven hæderligt.

Krav:
- Full HD, da det skal sluttes til computer og styre HTPC.
- Min. 46" pga. afstand
- DVB C mpeg4 (vi har yousee kabel tv)
- Pris 10 tkr det billigste sted på nettet eller brugt, gerne billigere.

Jeg var i Elgiganten og kunne konstatere, at Sharp var svært overlegent mht. refleksbehandling, herudover var nogle Phillips og LG LCD tv også hæderlige.

Jeg kunne desværre ikke finde Sharp TV med DVB-C mpeg4 til under 10 tkr. Ligelides har jeg svært ved at finde LG tv, der lever op til kriterierne.

Så umiddelbart hælder jeg mod:
Philips 47PFL5604H
http://www.pricerunner.dk/pl/2-1218913/ ... ign-Priser

47PFL7404H ligger lige akkurat inde for budgettet, men da jeg kigger dagligdags TV, tror jeg, at 5604 kan gøre det for mig.

Hvad er forskellen på 5604H, 7404H og 7603H?

Er der andre relevante emner jeg har overset, husk at refleksbehandlingen er i højsæde, Full HD, 46"+ og DVB-C mpeg4.

En mulighed kunne dog også være at købe et Sharp TV med ekstern tuner.
Af Kibsgaard
Hej, kan kun smare på en smule af det.

5604 har ikke 100Hz og har ikke Philips Pixel Precise HD engine, som gør billedet meget bedre.

7603 er sidste års model og den ved jeg faktisk ikke rigtigt noget om.

7404 har 100Hz, Pixel Precise HD, mere kompakt design og bedre panal.

8404 er samme panel som 7404, bare med Ambiligt og NetTV. Jeg har selv dette TV og det fungerer fint lige ved siden af to vinduer og har ingen refleksion overhovedet. Hvis man skruer helt op for baggrudsbelysningen er det faktisk også ret lyst, så tror ikke du får problemer med at se billedet.

Så jeg mener bestemt godt at du kan købe 7404, så får du også 100Hz og en hel del bedre konstrast. Jeg tror 5604 bliver for mørkt til din stue.

Btw. så har alle Philips nye tv "Anti-refleksbehandlet skærm"
Senest rettet af Kibsgaard 29 aug 2009, 14:04, rettet i alt 1 gang.
Af Niels_arl
Tak for det hurtige svar. Jeg må nok ud i butikkerne og sammenligne...

Flere input modtages gerne.
Af Niels_arl
Valget faldt på Philips 47PFL5604H.

Det opfyldte flest af mine kriterier.

7404 modellen var også under kraftige overvejelser, men de ekstra fordele kunne ikke opveje 1/3 højere pris.