Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NS-Genie
Hej alle

Jeg har fundet ovenstående til kr. 5000,- i Metro og synes det lyder som et godt tilbud for et godt fjernsyn. Er der nogen herinde der kan be- eller afkræfte dette. Jeg tænker det skal være min fødselsdagsgave til mig selv i år :)

Her er spetifikationerne fra Metrobladet(Det er ikke kommet online endnu)
DVB-T/C
MPEG4
FUll HD
1920x1080
Kontrast 40.000:1
SRS TruSurround HD
Dolby Digital plus
Billede i billede (PIP) - Det har jeg ikke kunne få bekræftet rundt omkring på nettet
3 x HDMI
2 x Scart
PC-indgang
HxBxD 65 x 99,5 x 7,9 cm
Jeg har ikke kunne finde modellen på samsungs egen hjemmeside.

Såfremt det skulle vise sig at være "penge ud af vinduet" ser jeg gerne andre forslag, som passer til prisen(de kr. 5000,-) og som har samme størrelse, samt er pengene værd. Det skal bruges til at se analogt(med tiden digitalt) tv på og muligvis som monitor til pc(Under alle omstændigheder til at se film og lignende fra pc).

På forhånd tak :)

EDIT: Specs fra Metro
Af BastianDK
Nu bladerede jeg kun hurtigt igennem det kommende metro blad - og mener det er et LE40B535 der er vist (det er muligt deres tekst siger noget andet - har ikke læst selve informationen, men lagde blot mærke til selve fotoet)

Personligt synes jeg det virker okay taget prisen i betragtning hvis det er et 535. Samsung har lidt bøvl med deres firmware på vise funktioner på nogle af deres modeller.

Der er dog ikke PIP i 535 - men igen, det er muligt at det er et anden model.

Såfremt det er et 535 kan du finde en hel del indlæg ved at bladre og bruge lidt tid på ældre indlæg her på siden.
Af NS-Genie
Nu har jeg siddet og studeret billeder af LE40B530 og LE40B535 og jeg må indrømme at jeg ikke kan se forskel på dem, overhovedet. Hvis der er en forskel på udseende, har de gemt den godt.

Men lad os antage at det er et LE40B530, hvordan er det så i forhold til prisen, er der andre mærker/modeller der er bedre, til samme pris og er der PIP i LE40B530?

Edit

Skal jeg betragte de relativ mange visninger og det ene svar, som at der ingen hjælp er at hente, eller som at tilbuddet er fantastisk og jeg skal slå til med det samme?
Af hifimand
Det er et fint tv til prisen , vær dog meget opmærksom på den garanti de
tilbyder dig da der er meget samsung på markedet der er yderst dårligt serviceret , du skal forlange at Samsung danmark service nr kan benyttes til netop dit tv , da Samsung de senere år har været plaget af ringe ringe service mest pga import fra Polen ....alle DK modeller kører de nu selv service på hvor de også tilbyder låne tv hvis den går ned .
Men de typer der ikke findes i dk og som flyttes mellem landene og som kæder så skal sende til reperation nej nej nej gør det ikke ....taler af bitter erfaringer . Brug hellere 500,00 på samme tv men som DK-model.
Af NS-Genie
Tak for info. Det vil jeg hel sikkert huske at forhøre mig om. Jeg gider ikke ha' bøvl med servicen, hvis det skulle blive aktuelt at gøre brug af den. Men det tyder altså på at jeg, såfremt servicen er i orden, godt kan købe det nævnte fjernsyn :)

Tak for svarene herinde
Af NS-Genie
Lige et tillægsspørgsmål. Hvad er forskellen på LE40B530 og LE40B535?

Jeg har svært ved at se nogle umiddelbare forskelle på de sparsomme oplysninger jeg kan finde rundt omkring. LE40B530 findes på samsungs tyske side, men de har ikke 535, hvor den danske kun har 535 og ikke 530.

Jeg er forvirret
Af SjaiGuy
NS-Genie skrev:Lige et tillægsspørgsmål. Hvad er forskellen på LE40B530 og LE40B535?

Jeg har svært ved at se nogle umiddelbare forskelle på de sparsomme oplysninger jeg kan finde rundt omkring. LE40B530 findes på samsungs tyske side, men de har ikke 535, hvor den danske kun har 535 og ikke 530.

Jeg er forvirret
Du har reelt selv svaret på dit spørgsmål
530 er en udenlandskmodel, og er ikke dækket under SamsungDanmarks garanti, så hvis det går i stykker skal det til tyskland eller where ever det er købt

Desuden kan der være problemer med digital modtageren som er indbygget også

Så hvis man vil ahve dansk garanti og være sikker på at kunne bruge den indbyggede digital modtager skal man købe dansk model hvilket jeg mener starter ved 35 og slutter ved 38... og eneste forskel ved de numre er farven på kanten