Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Thor-thor
Køb over nettet er efter min mening ikke noget problem, hvis du bare handler med en seriøs forhandler.

Men Elgiganten har en 42X10Y til ca. 5600 i deres netbutik, så køber du på nettet og kan hente i butikken (og kan selvfølgelig gå ned og klage "ved kassen" såfremt der måtte opstå problemer.

Men husk at det skal være en "Y" model hvis du skal have DVB-T/C Mpeg4 tunere med
Af FinnPinn
Thor-thor skrev:Køb over nettet er efter min mening ikke noget problem, hvis du bare handler med en seriøs forhandler.

Men Elgiganten har en 42X10Y til ca. 5600 i deres netbutik, så køber du på nettet og kan hente i butikken (og kan selvfølgelig gå ned og klage "ved kassen" såfremt der måtte opstå problemer.

Men husk at det skal være en "Y" model hvis du skal have DVB-T/C Mpeg4 tunere med

Det er da bare det jeg gør. :p
Af Tuborg4life
Hej FinnPinn

For en smulle mere i et Panasonic center får du via panasonicclub 30mdr garanti og pick up service og sikker også mere eftersalgs service.

Kig evt hos NB radio eller Totaltv

Mvh.
Tuborg
Af FinnPinn
Det vil jeg da kigge lidt på.

Nå. Lige en sidste ting.

Lad os sige at om nogle år vil der kun blive udsendt digital hd signal.

Vil x10y klare dette.
Af tarok
Supergris skrev:Til dit behov, vil det der bliver anbefalet, uden tvivl være det bedste, da plasma er meget bedre både til sport og til analoge signaler!!! Overvej et 50 ", da oplevelsen ved at se tv og film bliver MEGET større!!!
LG 50PQ6000 har jeg selv og er MEGET tilfreds!!!
Trådstarter har analogt signal og skal bl.a se almindeligt tv og ønsker reelt valget mellem 37" -42", og så foreslås 50", - ja det understreger igen, som jeg tidligere har nævnt, at skærmstørrelse vælges på bekostning af billedkvalitet. Man vælger simpelthen den ene gang efter den anden "kinoeffekt" frem for billedkvalitet. Jeg ved ikke hvor meget kvaltetsoplevelse, der ligefrem er ved at se analogt signal blæst op på en 50"?
Af Supergris
Om det er 50 " eller 42 " gør hverken billedet bedre eller dårligere, men oplevelsen bedre!!!
Til gengæld, mener jeg, er plasma bedre til at vise analoge signaler, og jeg synes mit billede ved analog sagtens kan bruges. Jeg bruger faktisk dette ofte, selv om jeg har investeret i en digital HDD box fra TDC, da styringen og tekst - tv er hurtigere.
Jeg har til sammenligning ofte set et 32 " LCD med en skændsel af et billede i de stuer, hvor jeg kommer indenfor!!!
Til slut synes jeg, at netop størrelsen betyder MEGET når der sættes en film på. Dette er jo som regel et digitalt signal i form af DVD eller Bluray...
Af FinnPinn
Har lige læst at Yousee giver Digital signalet frit. Og det vil jeg selvfølgelig benytte mig af.
Vil dette ændre mit valg af tv.
Har været ude og kigget. Et 42" passer perfekt til min stue. Så det bliver sådan.
Af FinnPinn
En ting mere.

Jeg holder meget af af se tv i mørke. Har læst mig frem til at Panasonic TX-P42X10Y måske ikke er så super til dette.

Er der noget om snakken.
Af FinnPinn
Så er Panasonic TXP42X10Y købt.

Det bliver super.
Af Tuborg4life
Tillykke med dit nye tv og velkommen i Plasma kluben :D

Blev det Elgiganten, Pana Center eller Fona du fik det fra og hvad pris.

Jeg er bare nysgerige for jeg skal se om jeg ike kan lokke konen til at sige ja til sådan en i sove rummet.
Af FinnPinn
Det blev Elgiganten. Købt over nettet. De har det ikke i butikken.

6383 kr indk. fragt og 3 års tillægsforsikring.

Så har jeg et sted jeg kan gå ned og brokke mig hvis det skulle drille.
Brugeravatar
Af truehorses
FinnPinn skrev:Opløsninger er bedre på sony'en.
full hd.

Det kunne jo være man fandt på det engang. Og det skader vel ikke at ha et tv til full hd. Har ikke tænkt mig at skifte tv hvert år..
Det giver jo ikke mening at bruge tid og energi på Full HD i den skærmstørrelse....med mindre da at man har en sidde afstand på 1½ meter eller så....

Ved 50" er siddeafstanden vel ca. 2½ meter for overhovedet at kunne se forskel på HD Ready og Full HD...og dette vel og mærke kun ved et fuldt HD signal/Blue Ray.....

Der er ganske gode artikler om emnet herinde...søg og du skal finde....

OG...Tillykke med dit nye tv.....
Af FinnPinn
Nå. Nu bliver mit nye tv leveret i morgen.

Skal lige høre jer herinde.

Skal lige ha lidt hurtige gode råd til hvad skal jeg kigger når de kommer med det. :)