Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

hej

jeg skal ud og købe et fladskærmsTV og har så lidt overvejet:

Panasonic TX-P42G10

men kan så læse nederst i testen:
På grund af udbredte problemer med manglende 1080p24 understøttelse på G10 modellerne, har G10 serien fået frataget sin Top-Anbefalings Award af FlatpanelsDK. Den får Awarden igen, såfremt problemet løses af Panasonic
nogen der ved om problemet er blevet løst eller hvor når der kommer en rettelse på det ?

Jeg skal bruge fjersynet til min HTPC, Alm. analog kabeltv og så ved jeg ikke helt om jeg sætter en indendørs antenne op men det skal ikke være en afgørende faktor.

og i fremtiden hvis man anskaffer sig en bluray afspiller vil man så være hårdt ramt af fejlen? jeg har hørt man kan indstille en bluray afspiller til at sende signalet i 60 hz til fjernsynet?

men vigtigst af alt! Er der nogen der ved noget om rettelse af den fejl?

mvh.
Bastholm
Af Mike dk
Fejlen er ikke rettet endnu, og vi venter med spænding på hvornår der kommer en ny udmelding fra Panasonic.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så snart der findes en opdatering der retter fejlen, så skal vi nok gøre et stort nummer ud af at annoncere det. Du kan evt. tilmelde dig vores nyhedsbrev, da det helt sikkert vil komme med deri HVIS de løser problemet.
Af bastholm
men hvad vil i så anbefale af tv til max 10k?
Af Ponduus
Du kunne kigge på en LG PS8000.
Af Emaguina
Spørger ligesom #1

Hvordan vil man være ramt af fejlen mht 24p playback? kan man sætte bluray afspilleren til at afspille 50/60hz og så fjerne problemet? Og vil disse 50/60 hz blive afspillet i interlaced eller progressive?

Overvejer at købe en g10 fremfor en x10 da jeg syntes at SD står lidt skarpere på G10 på under 3m afstand.

Mvh

Morten
Af bantam
Man kan ikke fjerne problemet ved at stille på afspilleren - resultatet bliver det samme.
Af Emaguina
Ok, så alle 1080p input vil hakke på G10?
Af bantam
Nej - kun hvis kildematerialet er 24p.
Af Emaguina
Ok og de fleste nye bluray i dag har vel 24p kildematriale og der for kan man ikke løse det ved at få afspilleren til at sende 50/60p ud.
Af Emaguina
Tak Bantam

Så er jeg ikke i tvivl mere .. . et stk 10x til mine forældre.

Mvh

Morten
Af kristianl
Ikke for at kapre tråden, men er der nogen der ved hvordan Panasonic har tænkt sig at fixe problemet?

Er det en firmware opgradering til eksisterende tv eller vil det bare være de nye modeller der vil blive leveret med den fix og så er det bare sur røv at have et af de gamle...?
Af hest
kristianl skrev:Ikke for at kapre tråden, men er der nogen der ved hvordan Panasonic har tænkt sig at fixe problemet?

Er det en firmware opgradering til eksisterende tv eller vil det bare være de nye modeller der vil blive leveret med den fix og så er det bare sur røv at have et af de gamle...?
Det er der ingen der ved endnu. Der er nogen der har fået fortalt af support at tv'et ikke kunne opdateres via SD kort, så enten skal der teknikker ud ellers skal det sendes ind.. Hvis de overhovedet vil gøre noget ved det.