Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cannavaro
Tv'et er næsten lige kommet på markedet i Dk, hvilket nok er grunden til de sparsomme erfaringer. Ummidelbart er der heller ikke rigtig en anmeldelse af det nogen steder, så du må nok være tålmodig, for det skal nok komme. Deres nye 9000-Serie er dog anmeldt på Trustedreviews.

Tv'et ser dog ret interessant ud, og prisen er meget fornuftig, hvis man leder de rigtige steder.
Af DavidR
I know, men ku jo være nogle havde været hurtige:)

Men tager nok ud i en butik og tjekker om det er nice..
Af thjensen
DavidR skrev:I know, men ku jo være nogle havde været hurtige:)

Men tager nok ud i en butik og tjekker om det er nice..
Jeg havde 42pfl8404h i en uge og synes det var et rigtigt godt tv. Jeg afleverede det tilbage (med fuld returret), da jeg nok køber storebroren 42pfl9664H, hvis prisforskellen ikke bliver alt for høj, ellers køber jeg 8404 igen, der allerede er 1000kr billigere :)
Landskampen i HD var en super oplevelse, knipskarpe flydende billeder med motion flow og 100hz sat til (normalt ser jeg tv/film uden disse sat til).
Sort niveau er ok/acceptabel og farverne står rigtig godt, der skal dog justeres lidt ned for farver og kontrast, da Philips standard indstillinger er meget "kraftige" (Wauw effekt).
Der er ikke meget genskær i panelet, hvilket er vigtigt for mig, da mit tv vender ud mod 7 meter gulv til loft vinduer.
Lyden er som de fleste fladskærme lidt tynd. 9664 har indbyggede subwoofers, så jeg håber det kan give lidt mere dybde i forhold til 8404.
DVB-C fungerer rigtig godt (jeg har YouSee), man kan sortere kanaler og lave favoritlister som forventet, yderligere skifter den relativt hurtigt.
DLNA delen er også god, det er let at forbinde til laptoppen og billeder "loader" hurtigt. Fik ikke rigtig testet musik og video delen, ud over de videoklip som er taget med mit kamera.
Tekst-TV er fin, alt ligger i hukommelsen er der er naturligvis mulighed for splitscreen, og manuel underside skift. Jeg kørte via YouSee's HD boks før, og der er TTV primitiv.
God remote, logisk opbygning og en knap hvor man kan tilgå hele manualen på skærmen.
NetTv. Youtube kører 100% og man bruger god gammeldags sms indtastning (uden T9), via de numeriske tastater, når man skal søge på klip. Der er faktisk også en browser så man kan surfe nettet. Browseren er dog begrænset (det er vist en CE-html version), så sider med for meget flash og dropdown menuen fungerer ikke helt. Men hvis man lige vil tjekke overskrifter på politiken.dk, dr.dk eller lignende så er det ok.

Alt i alt et tv jeg sagtens kan anbefale.

mvh Thomas
Af paulerik
Er der flere erfaringer med dette TV nu??

Jeg har fundet det til 810 Euro i Holland - nogen der har erfaringer med at shoppe i Holland?
Af fskjoett
Jeg står i samme situation nemlig at 42pfl8404h12 ser i mine øjne ud til at være et rigtig godt køb til prisen (8039,- hos Wupti lige nu (plus levering))

Men der er ikke ret mange der har noget real life erfaring med skærmen.
Det jeg kan se på diverse forums er at mange studser over at den ikke har en rigtig 24p implementering, men benytter 3:2 pulldown istedet... Hvordan virker dette i praksis???

Er der nogen der har mod på at smide en blueray film på og så lige give en lille anmeldelse af oplevelsen :-)
Af Kibsgaard
Hej =) Jeg har 37PFL8404 og det er et super godt tv.
Det er første tv jeg har med Ambilight og synes det er rigtigt fedt. Billedet på tvet er kanont. Selv med almindeligt digital signal fra en antenne ligner det næsten HD.
Har en PS3 koblet til og den fungerer helt optimalt. Blu-ray ser også rigtigt god ud på dette tv og lyd/billede passer perfekt sammen. Så alt i alt er billedet fuldkommen i top og højtalerne er heller ikke værst.
Dog synes jeg det er rigtigt langsomt i forhold til Sony- og Samsung-tv fra i år. Det tager omkring 25 sek. at tænde og 5-10 sek. ekstra før man kan skifte kanal. Navigation i menuerne kunne også godt gå lidt hurtigere, men det er til at leve med. Det havde lidt babyfejl da jeg købte det, men det var også lige da det udkom og de fleste fejl er fixet i den nyeste opdatering.
Tilkoblingsmulighederne til dette fjernsyn er også helt i top. Der er både jackstik in og out, phono in og out, massere af hdmi, component, VGA, USB og LAN.
Derudover synes jeg designet er fedt og det er rigtigt pænt at rammen ikke er tykkere omkring skærmen. Så kan kun anbefale dig at købe det =)
Af willypedersen
Til thjensen og Kibsgaard

I har/havde dette. Jeg har et sony40w5500 som jeg ærlig talt ikke er tilfreds med. Jeg synes det er for stort og når man ser 37PFL8404 ved siden af ligner farverne på mit en grå klat.
Men det jeg godt kunne tænke mig at vide er. Når i ser analog tv, hvis i gør det - skifter tvet så skærmen rigtigt. På mit sony skal jeg næsten ved hver kanal sidde og indstille billedet og det er jeg skide sur over. Yderligere skal man på mit trygge på en knap for at se digital og en anden for at se analog. Så når halvdelen af mine kanaler er analoge og den anden digitale skal jeg hele tiden sidde og skifte mellem. Også ret dumt.
Af Kibsgaard
Har det sidste halve år arbejdet som installatør for Fona, så ved hvad du mener. Sony's autoformat stinker ret ud sagt og Philips har faktisk det bedste autoformat(synes jeg). På Philips ligger alle kanaler også på 1 liste, så hvis du både søger analoge og digitale kanaler kommer de digitale til at ligge først og de analoge starter så fra 801 og op af. Ved så ikke om det er så meget smartere :p Men autoformat er fantastisk på Philips i forhold til Sony =b
Af willypedersen
Når du skriver, at de analoge kanaler starter fra 801 - hvad mener du med det. Som jeg læser det, og jeg kan være teknikignorant, betyder det at jeg ikke kan få lov til at lægge min DR1 i analog på knap 1, men først på knap 801 eller kanal 801.

Kan man slå det der Ambilight fra permanent eller skal man slå det fra hver gang man tænder tvet.

Jeg lyttede til det i forretningen hvor det hang på vægen. Og jeg synes altså at det havde en bedre lyd end det jeg nu har hjemme som jo har fremadvendte højtalere, som jeg troede var det bedste. Hvordan synes du lyden er. Ok eller ikke ok?

Har du prøvet at se analog. Skifter det også godt billede når du ser analog?

Håber ikke det var for mange spørgsmål
Af Kibsgaard
Det betdyer at hvis du både søger analog og digitale kanaler smider tvet den første analoge kanal fra 801 og den næste på 802. Du kan godt flytte dem ned, men der er virkeligt langt =b Dog har de været så smarte på de nye modeller at hvis du trykke på Channel list, så viser den kun de kanaler du har noget på og ikke alle de tomme. Så springet virker ikke så stort når man bare zapper.
Hvis du vælger kun at søge de analoge kommer de fra nr.1 . Det gør man ved at sætte den til at søge som du modtager over antenne, så finder den nemlig ikke nogen digitale kanaler da den så bruger DVB-t tuneren.

Tvet husker om du havde tændt eller slukket for Ambilight sidste gang du slukkede for det. Så ja, det kan man godt.

Har ikke selv kabeltv, så modtager kun boxertv gennem DVB-t og det er rigtigt godt billede. Jeg kan ikke forestille mig andet end det analoge signal er lige så godt.

Højtalerne på 8404 sidder fremadvendt nede i bunden og blev faktisk positivt overrasket over hvor udemærket de lyder. Skru en lille smule op for bassen og de er helt fine. Selvfølgelig er det som med alle andre fladskærme(undtagen B&O) nødvendigt at sætte et ordenligt anlæg til når man ser film :p

Btw. hvorfor i alverden vil du ligge analog DR1 på knap 1? :p og hvorfor kører du ikke bare med alle kanaler digitalt?
Af farbruun
alt den snak om kanalindstilling - er det ikke ligeyldigt, hvis man har TDC TV (IPtv) og styrer via boksen?
Af willypedersen
Hej igen Kibsgaard

Ja det der med at kunne køre det hele digitalt er for os her i Kongens Enghave (København sv) bare en drøm. Vi har, de 7 der mødte op til antennemødet, vi har privat antenneforening, valgte den latterlige løsning fra Canal Digital at vi alle skulle have en box hvor, tror jeg, 24 kanaler er digitale og resten analoge. Undtagen tv3. Kan du så forestille dig gamle fru hansen sidde med 2 fjernbetjeninger. Den ene til boxen og når hun så vil se tv3, den gamle. Sikke noget rod. Denne løsning kunne være meget mere simpel. Man kunne have en box for hver kanal nede i vores antennerum og så sende dem alle ud så vi, altså kunden, ikke skulle sidde med de latterlige boxe. Ja ja jeg ved godt man kan tage tunerkortet ud af boxen og sætte det ind i tvet, men det er ikke alle tv som kan dette.
Så når det hele er sat på plads og alle vi beboer har fået vores lille box, så kan det godt være det hele er godt - venter spændt

Nå noget helt andet - Har du set dit tv ved siden af fx et sony 40w5500. Jeg synes altså farverne er ret svage. Har lagt mærke til, at ansigters mørke skyggeside er temmelig mørke. Og når jeg skruer op for lyset bliver de bare mere grå på skyggesiden. Tror sku jeg, efter et have skrevet med dig, vil gå ned og få det byttet til dit…..

Kan jeg ikke lige få dig til at zappe gennem alle dine analoge kanaler og sige om ALLE havde det rigtige billede? For det er faktisk dét, og så at jeg synes 40" er for stort der gør at jeg tror jeg vælger dit 37PFL8404