Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JohnnyF
Syntes det er lidt tankevækkende at mange herinde samt samtlige Panasonic sælger siger at "burn in" absolut ikke er noget problem på disse Plasma skærme,,Når man så slår op på første side i manuellen kommer der en STOR advarsels firkant frem hvor der står,,PAS PÅ,,stil billeder,,tv logo,,video games,,OG at Panasonic Garantien IKKE dækker"burn in"skader.Man kan jo så selv tænke over hvorfor "burn in" ikke er noget problem,men Panasonic har åbenbart ikke lyst til at dække det på garantien.Hvor mange af jer derude som har købt Panasonic blev gjort opmærksom på dette af diverse Panasonic sælgere ?

Og en lille oplevelse i RØDOVRE PANASONIC CENTER
Istedet for at købe på nettet, tænkte jeg må hellere besøge et Panasonic Center for at få den rigtige rådgivning,,gjorde meget opmærksom på at jeg var "hardcore gamer"og gamer rigtig mange timer,,men ifølge div sælgere i Panasonic Center Rødovre,,var der ingen grænser for hvor meget man kan game på sådan en plasma,,hvis man så googler lidt efterfølgende vil man finde ud af at plasma nok ikke "lige" er det rigtige valg til RIGTIG MEGET gaming :s Og sælgeren stikker da også lige en et Ca-modul med i købet,,at man så efterfølgende konstatere at dette modul IKKE virker,,og er det forkerte,,stinker lidt af at de har fået indkøbt et parti forkerte moduler,,men så kunne de jo lige komme af med dem ved at stikke en sådan et oven i handlen,,NICE Panasonic Center Rødovre,,MIT råd til jer andre,,,HOLD JER VÆK FRA PANASONIC CENTER RØDOVRE,,SUPER DÅRLIG OPLEVELSE MED DEM.

Det kunne forøvrigt også være lidt sjovt at bore lidt i, alle dem som råder til at købe Panasonic herinde, hvor mange af dem tror i står som sælgere i en Panasonic forretning til dagligt. ::l
Af Ponduus
Jeg står ikke som sælger nogen steder. Jeg råder folk til at købe Panasonic af flere grunde: 1.Jeg har kun haft positive oplevelser med Panasonic. 2.De får rigtig mange positiv test rundt omkring på nettet. 3.Jeg er rigtig glad for mit eget Panasonic TV, så hvorfor skulle jeg ikke råde andre til at købe Panasonic?

Angående din vejledning så kunne det tyde på, at ham sælgeren ikke var helt kompetent nok, hvad angår det CA-modul.

Grunden til at de nævner det i deres manual er vel bare som en generel advarsel. Ja, de nye TV er utroligt resistent overfor det, men der kan vel stadig opstå burn-in, hvis du virkelig vil have det. Du kan jo finde et utal af underlige advarsler på forskellige produkter.

Ja, det er underligt at de ikke vil dække burn-in skader, men ifølge mange anmeldere er skærmene resitent. Jeg har også kun oplevet rentention og jeg gamer trods alt op til 8-9 timer ad gangen ofte.
Af Jimmy, Panasonic Center
Hej Johnny

Det undrer mig, at du er så negativ i dine udtalelser, da jeg synes, at vi har givet en lige så god service, som vi plejer.

Kort fortalt:

Du købte en 46G10 i starten af maj, i øvrigt til en billigere pris end vi annoncerer med + gratis levering. Du vender tilbage en måned efter (juni) og er ikke tilfreds med panoreringen, som der er omtalt i en anden tråd herinde. Du foreslår herefter, at betale differencen op til 50V10, hvilket vi accepterer. Du får igen denne til en billigere pris + gratis levering. Du nævner på dette tidspunkt intet om din angst for burn in. Og hvis du havde denne angst, hvorfor ønsker du så endnu en Plasma skærm?

En måned efter igen (juli) ringer du og vil have pengene tilbage, for en skærm, der ikke er defekt, men udelukkende fordi du er nervøs for burn-in, som jeg stadig vil holde fast i ikke er et problem.

Ang. modulet, så er det dem, vi altid bruger og derfor tilbød vi da at ombytte det, hvis det havde fejl.

Det var således vores oplevelse at forløbet, som vi herefter anser for uddebateret.

Med venlig hilsen

Jimmy

Butikschef i Panasonic Center Rødovre.
Af nAlen
Det der er vel et glimrende eksempel på at der altid er to sider af samme sag.. :)
Af hapseleg
panasonic center stalker dig :D
Af Kratz
Jeg vil godt melde mig i flokken af folk som ofte anbefaler Panasonic uden at være sælger af TV eller andet elektronisk udstyr.
Men jeg er den lykkelige ejer af et Panasonic 42PZ800, og det køb har jeg på intet tidspunkt fortrudt O_O
Brugeravatar
Af truehorses
Vil generelt anbefale Plasma til næsten hvad som helst...

Den frygt i Pana tilfældet her er ABSOLUT unødvendig.....
hvilket man også kan opfatte ved at læse de utallige tråde herinde....
Af hapseleg
jeg vil også anbefale panasonic selvom det så er mit første fladskærms :)
Af sketchpad
JohnnyF

Du overreagerer helt vildt, du har ikke før haft et plasma
tv, vel? Ok? Så kender du ikke brugen, symptomerne og de
reelle problemer før du har dem.

Grunden til at manualen advarer mod burn-in - er for at
sikre sig mod, tja, forkert brug.

Stjerne eksempel på forkert brug følger:

- Du pauser din DVD, går ud på natklub med vennerne og
har selvsagt lige "glemt" at slukke for dit plasma-tv, og
dejlig HVID tekst står på mørk baggrund i TIMEVIS, fordi
du også har rejst på en lille 3 dagers weekend ferie bagefter.

Så kommer du hjem og opdager, oh crap - DVDen er i pause
mode, og du får en nasty burn in der ikke lige er til
at fjerne.

JA - alle Plasma skærme har denne risiko, men er man så
DUM at ignorere absolut ALLE regler og gøre ALT forkert,
så er det IKKE plasma man skal have, du ville heller ikke
værdsætte kvaliteten på billedet.

Jeg har selv et plasma der er kørt i 700 timer nu, 50
tommer og alt det der, og det virker FANTASTISK! Og jeg
spiller spil på den med min Xbox360...

...og må indrømme jeg nogle gange har den LIDT for
længe på pause, og så er der noget som kaldes for IMAGE
RETENTION - men det er IKKE BURN IN, IR kan fjernes
ved at blot se nogle sekunders film, og så er den kage
spist.

Hvis du helt vil undgå IR og Burn-IN risiko, kan du
f.eks køre dit tv i strømsparing (f.eks mode 2 eller 3 ud af 4 niveauer, tjek selv dit tv) og du vil ikke opleve væsentlige problemer.

Jeg synes også du er lidt uretfærdig mod Panasonic, og
løber for hurtig afsted...du kunne jo læse alle de
forskellige Panasonic & Plasma indlæg der er her på
sitet så finder du hurtig ud HVORFOR folk elsker
Plasma!

Behold nu dit lækre fjernsyn, du bliver super glad for det.
Af Askov
Jeg var også første køber af flad.
Havde læst rundt omkring, særligt herinde.
Været i panasoniccenter i skive, dejlige mennesker og fin butik.
(Købte der)

Har set Lemans i ca 26 timer 4timer på tv2 og 22 timer på tv2sport.

Der var intet overhovedet bagefter. Hverken det ene eller det andet.
Der er ellers et hvidt logo i hjørnet på begge kanaler.

Det er et 50V10 der er tale om.
Super godt tv, bare spil løs.
Af Fing
Jeg skal lige være sikker på at jeg forstår det ret. Du har fået byttet dit G10 pga. problemerne med Bluray-afspilning, du vælger så et V10 mod merpris. Godt valg af dig og god service af forhandleren.
Nu har du hørt at der kan komme burn-in på et plasma-TV og ønsker at handelen skal gå tilbage? Det synes jeg er en overreaktion. Ja, et plasma-tv kan få burn-in ved MISBRUG. Panasonic skulle ifølge test være et af de mest resistente plasma overfor burn-in, så hvis du ellers behandler dit tv med bare en smule omtanke er der ingen problemer. Forstår godt at Panasaonic ikke dækker skader der kun kan forekomme, hvis man er en klaphat.
Med hensyn til dit CA-modul kan du sikkert få hjælp hos forhandler til at få det til at fungere, eller få et andet hvis det virkeligt er defekt.
Drejer det sig om at du bare har fortrudt dit køb generelt? Synes det var for mange penge at bruge på et TV, eller hvad?
Ellers, nyd dog dit TV.
Af tarok
Jeg synes også, at du har fået en fin service fra dit Panasonic Center, og V10 skulle være et rigtigt godt TV. Panassonic er det mærke, der er mest resistent overfor burn-in, som kun kan komme ved at mishandle tv' et. Skulle slet ikke være et problem i dag, i hvert fald ikke ved et Panasonic plasma tv. Er der problemer med CA-modulet, ja men så skal det da bare byttes. Ingen grund til at fortryde købet at dette (i mine øjne) fantastiske tv.
JohnnyF skrev:Syntes det er lidt tankevækkende at mange herinde samt samtlige Panasonic sælger siger at "burn in" absolut ikke er noget problem på disse Plasma skærme bla bla bla bla

Jeg var nød til at oprette mig som bruger her for at svare på den her tråd.

For små 7-8 dage siden købte jeg en 50v10 fra Panasonic center i Rødovre.
Min oplevelse var at sælgeren var meget imødekommende, og var villige til at vise mig flere forskellige film, både bluray og admindelige dvd, og ikke mindst standart tv signal.

Hvis jeg skulle anbefalde en af mine venner at købe ny plasma, ville jeg helt klart sige de skulle handle der.

Burn in?...øh hvad?
Efter jeg fik min skærm op at køre, kom jeg til at spille Metal Gear Solid 4 på min Playstation i 10 timer, ja jeg skrev 10 timer. Tiden flyver når man spiller et fedt spil *griner*

Nul Burn in, eller rentention, så sælgern havde ret, Burn in er ikke så stort et problem som det var før i tiden. Men selvfølige skal man bruge sin nye plasma skærm med omtanke.