Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jimmbo
bantam skrev:IFC ligger under INDSTILLINGER\ANDRE INDSTILLINGER (For adgang)\Intelligent Frame Creation-menuen, så vidt jeg husker.
Undskyld det sene svar, der kom lige gæster.
Du huskede rigtigt ;)

Men jeg har lige slået det fra, og det sker stadig.
Af bantam
OK - så kan du jo evt. prøve at grave din DVD-optager med HDMI frem og se, om den giver samme resultat ved afspilning af DVD.
Af jimmbo
bantam skrev:OK - så kan du jo evt. prøve at grave din DVD-optager med HDMI frem og se, om den giver samme resultat ved afspilning af DVD.
Det må jeg prøve at fiske dem frem i morgen. Så vender jeg lige tilbage :)
Af jimmbo
Nå, der var åbenbart en fødselsdag i dag, som jeg ikke vidste noget om.
Men jeg har lige sat en DVD i min DVD-optager, og fjernsynet laver samme nummer.
Af RogueAgent
Mjaah, så er det jo nok alligevel ikke PS3'eren... :s
Har du prøvet at skifte mellem forskellige hdmi indgange i TV'et, måske er det "bare" den ene indgang der er lidt sløj?

Det der undrer mig mest er dog det du sagde i det indledende indlæg, at det kun sker når du ser DVD og ikke når du ser blu-ray (begge dele fra ps3'en, går jeg ud fra?). Hdmi indgangen i TV'et burde jo dybest set være ligeglad hvilken kilde signalet kommer fra, hvis bare det er inden for standarden, og ikke overskrider eventuelle båndbredde begrænsninger osv (hvilket burde ske ved blu-ray og ikke DVD, hvis det var det der var problemet).
Af bantam
Er din DVD-afspiller sat til at opskalere?

Kan det i givet fald slås fra?
Af jimmbo
RogueAgent skrev:Mjaah, så er det jo nok alligevel ikke PS3'eren... :s
Har du prøvet at skifte mellem forskellige hdmi indgange i TV'et, måske er det "bare" den ene indgang der er lidt sløj?

Det der undrer mig mest er dog det du sagde i det indledende indlæg, at det kun sker når du ser DVD og ikke når du ser blu-ray (begge dele fra ps3'en, går jeg ud fra?). Hdmi indgangen i TV'et burde jo dybest set være ligeglad hvilken kilde signalet kommer fra, hvis bare det er inden for standarden, og ikke overskrider eventuelle båndbredde begrænsninger osv (hvilket burde ske ved blu-ray og ikke DVD, hvis det var det der var problemet).
Ja det er begge fra DVD.
I går prøvede jeg lige at spille lidt på min PS3 også, og der lavede den samme trick.
Det er som om den har et problem med sort.

Forresten, jeg har prøvet 2 forskellige HDMI stik i fjernsynet.

Jeg må lige prøve en blu-ray i dag, og hvis den laver samme nummer der, vender jeg tilbage.
Af jimmbo
bantam skrev:Er din DVD-afspiller sat til at opskalere?

Kan det i givet fald slås fra?
Ja den opskalere, og jeg har ikke prøvet at slå det fra. Det må jeg lige prøve en gang.
Af jimmbo
Nu har jeg lige set 300 på Blu-ray, og jeg har ikke oplevet en eneste fejl ;;)
Det er meget underligt.
Af bantam
Prøv lige at slå opskalering fra på DVD-afspilleren og se, om det hjælper.
Af jimmbo
bantam skrev:Prøv lige at slå opskalering fra på DVD-afspilleren og se, om det hjælper.
Jeg prøver lige.