Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey jeg har lige fået mit tv men jeg er løbet ind i problemer :( når jeg sætter min xbox 360 på 1080p begynder billedet at flakke og skifte imellem bred, auto og 16:9 og det samme sker når jeg smider min dvd afspiller på 1080p (Sony rdr-hxd895), jeg har prøvet 3 forskellige hdmi kabler og jeg er sikker på 2 af dem virker i 1080p da jeg har testet det på min fars sony kdl-46x3500 MEN jeg testede jeg på en blue ray afspiller og den kørte 1080p helt fint (og xbox 360 kører også 1080p, altså ikke upscale)
Håber i har noget hjælp :(
Tak på forhånd

-hapse
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Jeg går ud fra at du har prøvet de forskellige HDMI-indgange på tv'et for at teste om det er en løs forbindelse?

Ellers: er dvd-afspiller og XBOX indstillet til at du har et 16:9-tv?
Af hapseleg
ja har prøvet på alle 3 indgange og ja det er sat til 16:9
Af hapseleg
okay det er når den kører 1080p24 at det kører som det skal på blue rayen men hvis jeg slår det fra og siger den skal køre 1080p så er det det samme som dvd og xbox
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det lyder lidt som om TV'et har en fejl. Jeg ville tage kontakt til enten forhandleren eller Panasonic, afhængigt af om du har købt en parallelimporteret version eller ej.
Af hapseleg
pis... :(( tja jeg må prøve lidt mere og ellers så ringe til cinemagic
Af hapseleg
min far har prøvet at give et svar og det lyder rigtigt:
Jeg har jo testet alle hdmi porte, med flere forskellige kabler og flere forskellige afspillere SÅ grunden til det her sker er fordi 1080p er den opløsning som har den største mængde data ud (frem for 1080p24 som jo kører mindre fps) så grunden til det er hdmi hjernen i tvet som simpelhen ikke kan følge med pga en fejl... :( øv nu var jeg så glad og så skal jeg til at sende det retur -.-
Senest rettet af hapseleg 16 jul 2009, 00:55, rettet i alt 1 gang.
Af hapseleg
har lige oploadet en film af hvad der sker:
http://www.youtube.com/watch?v=QKiS9rRZFDY
Det sjovt men der skete flere fejl igår pga det var varmere vejr end idag så det har også noget at gøre med temperaturen

håber nogen andre kan bruge det som en guideline ;)

endnu en video jeg oploadet og her har jeg så brugt tvet i nogen timer så det er blevet varm og det så ud til hvad end der styrer mit hdmi ikke kunne lide den varme..
http://www.youtube.com/watch?v=3HejRPXdQZs
Af hapseleg
nogen der kan se en mening med den mail jeg har fået af panasonic? jeg linkede til den her tråd hvor der jo står jeg ikke kan se 1080p pga den skifter mellem 16:9 og bred og så svarer de
1. Der er ikke noget fejl på G10 og den fungerer korrekt ved afspilning med eller uden 24p.
2. 600hz teknikken er udviklet for at give en så god billedkvalitet som muligt.
3. Eventuelle artifacts som ikke ses så tydeligt på fjernsyn med 100hz teknologi kan blive mere tydeligt i fjernsyn med 600 hz teknik (pga punkt 2 oven).
4. På G10 savnes funktionen 24p Smooth Film som fjerner mange af eventuelle artifacts, funktionen 24p Smooth Film findes i V10.
5. På Z1 og V10 med Smooth Film afspilles 24p med 60 hz, på de andre modeller med standard 24p afspilning så er opdateringsfrekvensen enten 48hz eller 96hz.
Dette er ikke noget man kan vælge men er afhængigt af den givne blueray skive i kombination med en given blueray afspiller.
6. Det er eksakt samme model til det nordiske marked, så der er ikke tale om at der at der er noget der kan udbedres med nogen opdatering.
nogen mening med det de siger? O_O i think NOT
Af xcardman
1. Der er ikke noget fejl på G10 og den fungerer korrekt ved afspilning med eller uden 24p.
2. 600hz teknikken er udviklet for at give en så god billedkvalitet som muligt.

ingen at disse er rigtige da en g10 netop ikke kan kører 24p korrekt og 600hz har ikke rigtig noget med billedekvalitet at gøre.

kom nu panaonic og indrømme den 24p fejl på en g10 model
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Punkt 2 og 3 er i hvert fald noget af en let omgang med sandheden. Supporteren har tydeligvis ikke forstået hvad den idiotiske "600 Hz subfield drive"-betegnelse betyder. Mit Pioneer kører ved 700 Hz... Har jeg så vundet i et eller andet tombola? Jeez!
Af hapseleg
haha det sjoveste er jo nok at det kører perfekt ved 24p på mit tv ihvertfald og jeg klager over 1080p hvor de så siger INGENTING om 1024p O_O jeez!
Af hapseleg
nå jeg har lige snakket med panasonic support og de fik mig til at genstarte tvet til fabriksindstillinger (ved at holde -/V nede som er på siden af tvet og derefter trykke menu på min fjernbetjening og så står der noget self check og så når den er complete skal du slukke tvet på tvet og så vente lidt) men det hjalp desværre ikke så tilbage til cinemagic det ryger og så kan de kigge lidt på det :p