Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af CFE
TGSC skrev: FP har ikke HDCP såvidt jeg kan se (hvor ser du det?), det er WFP der har det. Den er også billigere da den har mindre skærmareal. Det er 4:3-skærme jeg sammenligner, jeg viste WFP-linket fordi jeg fandt det.
HPen har da også Composite, selvom jeg ikke lige kan se at den funktion har værdi nok til at gøre en nævneværdig forskel.

Lysstyrke, kontrast og betragtningsvinkler skal man tage med et gran salt, det kommer an på målemetoden, og de er så tæt på hinanden at der skal en side-om-side-vurdering til for at se en eventuel forskel. Der er forskellige tal fra forskellige tidspunkter. Jeg kan ikke finde nogen information om at HP har opdateret skærmen sådan som Dell har, andet end at kontrasten er fordoblet på 2 år.
tror heller ikke 2007FP har HDCP, det var 2007WFP jeg snakkede om. Den specifikationsliste jeg kiggede på stod der HP2035 ikke havde composite, men du har ret det er en ubetydelig funktion.
mht. skærmarealet så har 2007FP altså et mindre skærmareal end 2007WFP, hvis areal er et par kvadratcentimeter større. (54cm2 større for at være mere nøjagtig)

Ja de fusker sikkert med specifikationerne, men jeg vil da stadig hellere ha en skærm hvor du lover højere specifikationer end en med lavere, hvis det så viser sig at producenten løj, har jeg jo en god grund til at skulle få mine penge igen (ved godt det ingen garanti er)
Desuden har Dell skærmene da et langt federe design end HPs, men det er self. en smagssag.
Af TGSC
Det er lidt usikkert om det er panelmål eller kabinetmål der opgives, men tager man Prad er det panelmål :
2007FP / HP-L2035 (samme panel)
40,8x30,6 cm = 1248,48 cm2
1600x1200 pixels = 1.920.000 pixels
pitch 0.255

2007WFP
43,34x27,09 cm = 1174 cm2
1680x1050 pixels = 1.764.000 pixels
pitch 0.258

Der er 74cm2 mere og 156.000 flere pixels i 4:3-skærmene end 16:9.

Jeg tror at Dell har en nyere elektronik og måske nyere panel-version end HP.
Af colding
nogen der har et billed af skærmen med soundbaren tilsluttet? og er lyden god på den? - har selv et højtalerset fra creative til omkring 600 kr hvilke rent lydmæssigt jeg er helt tilfreds med.
Af CFE
TGSC skrev:Det er lidt usikkert om det er panelmål eller kabinetmål der opgives, men tager man Prad er det panelmål :
2007FP / HP-L2035 (samme panel)
40,8x30,6 cm = 1248,48 cm2
1600x1200 pixels = 1.920.000 pixels
pitch 0.255

2007WFP
43,34x27,09 cm = 1174 cm2
1680x1050 pixels = 1.764.000 pixels
pitch 0.258

Der er 74cm2 mere og 156.000 flere pixels i 4:3-skærmene end 16:9.

Jeg tror at Dell har en nyere elektronik og måske nyere panel-version end HP.
Tjaa jeg vælger nu at tro på det Frederik Fanth opgiver fremfor Prad, ifølge ham er 2007WFP størst, anyway så er det en ret lille forskel i størrelse, tror hellere man skal gå efter formatet og lade det et være et spørgsmål om man vil ha widescreen eller ej
150.000 pixels fra eller til betyder ikke så meget.
Af Repsac
Hej alle. Jeg ville bare sige at Frederik Fanth har bekræftet at der er bestilt over 30 skærme. Han starter her på mandag med at færdiggøre ordrerne som folk så vil modtagen i starten af den følgende uge. Udfra hvad han ved så er fordelen for os at alle ordrer der ligger efter 1. juli (dvs fx her på mandag) vil resultere i skærme med A02 revisionen. Dvs for os der har bestilt 24" vil vi kunne være sikre på at vi ikke får A00 revisionen der havde visse problemer med banding or blurry tekst.

Desuden kan jeg fortælle at denne handel er god nok til jer som er nervøse for at det er ren snyd. Jeg valgte at få det bekræftet ved at gå ind på dells hjemmeside hvor jeg fandt et nummer til Dells salgsafdeling til private og mindre virksomheder. Her spurgte jeg efter Frederik Fanth og kunne blive stillet ind til ham... Så må man jo kunne sige at det er sikkert at han arbejder for Dell og at denne aftale er god nok.

Hold da op hvor jeg glæder mig til at modtage min 24" widescreen skærm! :)

Mvh
Repsac
Af vipez
Fedt nok Repsac, jeg har også lige modtaget samme skærm, og kan heller ikke vente med at modtage min 24" W.

Nogle der ved hvordan betaling foregår, jeg vil betale med DK-kort, men har ikke tiltro til at sige dem til en gut i telefonen eller over email. Hvordan gøres det i praksis. ?

Jeg havde overvejet at ringe til DELL salgsafd. imorgen tidlig for at sikre mig at dette ikke var fup. Da jeg tidligere har tabt 3,000 til en idiot i Nordjylland. Og som stadig den dag i dag snyder folk. Utroligt pólitiet ikke gider gøre noget.

hvis nogle tilfældigvis kender "idioten" har jeg et msn billed af ham..
tråde:

Link:
http://www.hol.dk/traad.asp?tid=193308&fid=11
og
http://www.tweak.dk/forum/thread.php?th ... r=0&page=3
og
http://www.edbpriser.dk/community/forum ... p?id=33461
Af Krusty
Jeg har hørt noget om at man kan købe en box og sætte til 2407WFP og så kan man se tv, er det rigtigt???
Af TheBrew
Siden der både er Composite, S-Video, Component og DVI indgang, er det muligt at se alm. fjernsyn på den ja.
En "box" kunne f.eks. være din video med dertil hørende SCART kabel med et composite (ud..) stik i den anden ende. Så bruger du bare videoens tuner til at skifte/se programmerne med.
Hvis du vil have et bedre billede, kan du selvfølgelig kaste dig over en Selector istedet..
Af Krusty
Okay så kunne det være man skulle have en 24" og så smide det gamle 32" tv væk.
Af Hero
Så har jeg snakket med Frederik Fanth, og jeg har været så letsindig at give ham de nødvendige oplysninger til overførslen.

Som side note kan jeg så fortælle, at jeg lige efter at have givet de sidste ciffer, mistede forbindelsen til Frederik. Giver det paranoia?? ja lidt.

Nå men Frederik lød jo umiddelbart som en flinker og reel fyr, så nu må vi jo bare se om skærmene kommer frem eller om man skal til, at have gang i det store maskineri.

Jeg glæder mig til min nye skærm kommer :)
Af colding
Troede man blev henvist til en internet side hvor man kunne betale med dankort?
Af vipez
Jeg stillede disse spg. til Frederik og fik svar

1) Hvordan gøres det i praksis. ?
>> 1. I praksis så taster jeg oplysningerne direkte ind i vores ordersystem. Hvorefter ordren bliver sat i værk. Dette er måden 80% af alle ordrer klares i Dell.

2) Hvordan sikre jeg mig at mine dk-kort oplysniger ikke bliver videre givet?
>> 2. Vi har i Dell meget høj sikkerhed ang. kortoplysninger. Vi sidder bl.a. på krypterede linier, samt kortoplysninger bliver ikke gemt i vores system.

3) Får du lavet en online formular på dell.com hvor man kan taste dem sikkert ind ?
>>3. Desværre ikke. Vi har (i salg) i lang tid prøvet at få dette arrangeret, men det er desværre ikke udviklet i Dell endnu.
Af Repsac
Hej, jeg fik jo at vide af Frederik Fanth at jeg ville blive kontaktet mandag for ordre oplysninger, men det gjorde han altså ikke. Jeg havde snakket med ham tidligere igår (altså mandag) hvor han sagde at kort oplysninger ville han ringe om mellem 16 og 19. Han ringede aldrig til mig. Nogle af jer andre der blev ringet op af ham igår og gik det hele så i hus for jer? Altså lige så snart man har givet ham oplysningerne siger han jo at han vil lægge ordren ind i systemet. Altså burde i derefter kunne tjekke ordre status. Kan i gøre det nu og se at ordren reelt er lavet?

På forhånd tak for hjælpen :-)
Af Repsac
Hej, så ringede jeg lige til ham og kom endelig igennem. Han siger at han tog så mange han kunne nå igår men at det simpelthen tog for lang tid og derfor måtte udskyde nogle til idag. Så han ringer i løbet af idag til de fleste andre formoder jeg. Man skulle kunne tjekke sin ordrestatus på nettet ca. en time efter man har snakket med ham.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 20