Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle Flatpanels eksperter, jeg har længe studeret og læst over skulderen i jeres fine forum - nu er tiden kommet hvor jeg selv skal have et nyt fjernsyn, hvem kunne være bedre at spørge end jer ? :)

Krav:

Min 40"

Full HD

100Hz

Usb port

Lan indgang

Fedt desing

Prisleje max 10K

Der skal ses film via dvd, computer og PS3, der skal selvfølgelig også spilles med PS3 på fjernsynet.

-----------------------------------------------------------------------------------

Hvilket tv skal man så vælge ?

Jeg har selv kigget på et Samsung 40" LCD-TV LE40B655 til ca. 9K på nettet.

Jeg har nem mulighed for at tage til Sverige og evt. handle der, hvis der er penge at spare i det.

Jeg vil gerne give en lille dusør eller lign. for den der kommer med anbefalingen, linket eller lign. der gør at jeg køber netop det tv.

Så på forhånd tak, tjekker nok tråden igen i morgen.. så glæder mig meget til det

Kasper
Kasperfb skrev:Hej alle Flatpanels eksperter, jeg har længe studeret og læst over skulderen i jeres fine forum - nu er tiden kommet hvor jeg selv skal have et nyt fjernsyn, hvem kunne være bedre at spørge end jer ? :)

Krav:

Min 40"

Full HD

100Hz

Usb port

Lan indgang

Fedt desing

Prisleje max 10K

Der skal ses film via dvd, computer og PS3, der skal selvfølgelig også spilles med PS3 på fjernsynet.

-----------------------------------------------------------------------------------

Hvilket tv skal man så vælge ?

Jeg har selv kigget på et Samsung 40" LCD-TV LE40B655 til ca. 9K på nettet.

Jeg har nem mulighed for at tage til Sverige og evt. handle der, hvis der er penge at spare i det.

Jeg vil gerne give en lille dusør eller lign. for den der kommer med anbefalingen, linket eller lign. der gør at jeg køber netop det tv.

Så på forhånd tak, tjekker nok tråden igen i morgen.. så glæder mig meget til det

Kasper
Hello :)
Jeg har en mate der har købt dette tv http://cinemagic.dk/shop/sony-kdl-40w5500-4926p.html
Han bruger det til digital/hd tv samt sin playstation3 og jeg er virkelig imponeret over denne lcd skærm.

Prisen virker helt fair og en 4års pixel garanti til 1000kr så holder du dig stadig under 10k

Jeg har fundet en anmeldese her fra flatpanels
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1239889891
Og det lyder jo fornuftigt :)

Prøvede at finde et plasma i samme pris klasse men syns ikke rigtig jeg kunne finde nogen med Lan.

Hvis du nu ikke behøver lan, så kunne du evt overveje dette fra LG.
deres nye topmodel.
http://www.danskitlager.dk/shop/lg-50ps8000-723p.html
De 10k er med 2års pixel/onsite garanti.

Begge tv er klar med mpeg4 og fuldhd.
Jeg ville personligt vælge lg's model :)
Af tnepres
der er så få skærme med pixel fejl i norden (fra sony) at flere forhandlere giver en bytter hvis du er uheldig, også uden forsikring. Mener blandt andet proshop er villige til dette.
Af allanmk
Jeg skal også til at investere i et nyt tv med ca. samme specs. som du efterspørger. Jeg er nået frem til følgende kandidater med hver sine fordele og ulemper:

Sony KDL-40W5500
Pris: ca. 7500,. (d. 2/7-09)
Har kun hørt meget godt om det, men Panasonic'en skulle eftersigende have et bedre billede.

Panasonic TX-P42G10
Pris: ca. 7900,- (d. 2/7-09)
Fordele:
Billede kvalitet.
Farver.
Ulemper:
Tjaa??
Design måske?
Strømforbrug.

Samsung UE40B6000VW
Pris: ca. 9000,- (d. 2/7-09)
Fordele:
Design! Ultra tynd.
Strømforbrug.
Ulemper:
Auto dimming...
Pris.

Jeg er også ny på i gamet og på sitet. Så det kunne være rart at hører input fra jer mere garvede folk :)
Af jimmi_f
Jeg har selv kigget en del på de omtalte modeller.

Jeg startede med at ville have G10, men da jeg kiggede var den dog en smule for dyr til mit budget, og jeg var ikke vildt begejstret for designet.

Jeg gik så over til W5500, men jeg syntes alligevel at 40" var en smule for lille, og så begyndte jeg istedet at kigge lidt på LG's modeller, da de havde fået en del ros, og det endte så faktisk med at jeg købte en LG PQ6000 som jeg er ovenud tilfreds med! :-D

Men hvis Sony havde lavet en 42" model af deres W5500 havde jeg nok valgt den istedet så af de 3 modeller ville jeg vælge den :-)

Og hvad Samsung modellen angår så er den også meget lækker, men jeg synes bare ikke billedkvaliteten når op på siden af de 2 andre...

G10 har som bekendt et VIRKELIG godt billede, og Sony'en nærmer sig det, men jeg synes at Samsungen ligger et godt stykke bagefter...

Det skal dog siges at den Samsung model jeg så muligvis ikke har været kalibreret ordentlig, så der kan der selvfølgelig være en fejl margin, men til 9.000, havde jeg stadig valgt en af de andre modeller :-D
Af Kasperfb
Jeg har selvfølgelig taget det skrevne til mig, jeg læste anmeldelsen af Sony tv`et og det bekymrede mig lidt med gengivelsen af de forskellige nuancer, mest med sort..

Er det noget man burde være bekymret over, er der evt. nogle der ejer dette tv som kan give mig svar på dette ?

Andre der har noget at sige er selvfølgelig stadig velkommen, og der er stadig bounty på :)
Af ChristianL
Kasperfb skrev:Jeg har selvfølgelig taget det skrevne til mig, jeg læste anmeldelsen af Sony tv`et og det bekymrede mig lidt med gengivelsen af de forskellige nuancer, mest med sort..

Er det noget man burde være bekymret over, er der evt. nogle der ejer dette tv som kan give mig svar på dette ?

Andre der har noget at sige er selvfølgelig stadig velkommen, og der er stadig bounty på :)
Sony tvet som min mate har, syns jeg ikke har problemer med sort. Måske hvis man havde tvet i en 100% mørktlagt stue så ville man se de små ting der, altså du skal huske hvis du læser flatpanels testen at de sammenligner det med noget der er dobbelt så dyrt normalt :)

Som jeg kan se det er det et super billigt tv der er virkeligt skarpt og sprødt, flatpanels testen siger også det samme.

Jeg har lige spillet 2timers killzone2 på tvet og det var bare en total drøm :)

Jeg har dog selv valgt at smide lidt mere i potten og købt mig samsungs nye 855 50" men det var mest p.g.a de ekstra 10" og så jeg er forelsket i plasma :)

mvh
Christian