Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KuntaKinte
X10E er uden MPEG4 tuner.

Og da du kan få X10Y for ca samme pris, så er det ikke billigt

tjek selv på www.pricerunner.dk
Af Skytten
Hvad skal man bruge Mpeg4 til? :)
Af Skytten
Sikkert dumt spørgsmål.. Men det lyder da ikk særlig vigtigt? :)
Af BrianH
Skytten skrev:Sikkert dumt spørgsmål.. Men det lyder da ikk særlig vigtigt? :)
Slet ikke dumt, men langt hurtigere at bruge google end at vente på svar i forumet
Af JLA_DK
Om du har brug for MPEG4 kommer helt an på hvordan du modtager dit tv signal... Hvis du alligevel har en extern boks til f.eks. kabeltv kan du være ligeglad med det. Men hvis du vil modtage f.eks. Boxer programmer med antenne har du brug for det.

Men du får ufatteligt meget TV for pengene i et X10, det er der ingen tvivl om. Der er ikke andre i denne prisklasse der gør det ligeså godt efter min mening.
Af Skytten
Jeg modtager det fra kabel, ved sgu ikke en skid om den slags.. Men vi bruger yousee mener jeg?

Jeg er heller ikke i tvivl om at det skal være PX80 eller X10 :)
Af Skytten
Så MPEG4 er generalt for dem der vil se HD TV? - jamen så er det jo så let, da jeg ingen HD kanaler har.. ;)
Af KuntaKinte
Hvis du gerne vil kunne se tv uden en boks EFTER 2012 med DVB-T tuner, så skal du have en MPEG4 tuner. Det vil unægtlig gøre den nemmere at sælge, hvis du skulle gøre det på et tidspunkt.

Som jeg startede med at skrive, kan du få Y-modellen (altså den med MPEG4 tuner) til ca. 5.000 kr. Dvs. samme pris som du selv spørger om er en god pris på E-modellen, kan jeg ikke forstå du bliver ved med at spørge til den.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
MPEG4 er en kompressionsform. Det har, som sådan, intet med HD at gøre. Det er blot en mere effektiv måde at pakke videodata, så de fylder mindre og dermed giver mere råderum til at sende enten:
1. Flere kanaler på samme båndbredde
2. Samme antal kanaler men i højere kvalitet (eksempelvis HD)
Af Skytten
Ikke med fragt.. Så blir det lidt dyrer O_O
Af KuntaKinte
Skytten skrev:Ikke med fragt.. Så blir det lidt dyrer O_O
Men hvis du vil spare 250 kr. og købe den model uden MPEG4 tuner, så gør det.
Men husk at sætte dem i banken. Med renter og renters rente har du sikkert nok til den eksterne boks du formentlig skal ud og inverestere i tv'ets levetid :)