Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af foxtrot
Er der nogle med erfaringer i, hvordan b555-modellen er i forhold til 855 rent billedmæssigt? Ud fra specifikationerne på Samsungs hjemmeside er der forskellige billedmotorer i, men det er så også det. Det er svært at finde anmeldelser af b555/b550 nogle steder.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
foxtrot skrev:Er der nogle med erfaringer i, hvordan b555-modellen er i forhold til 855 rent billedmæssigt? Ud fra specifikationerne på Samsungs hjemmeside er der forskellige billedmotorer i, men det er så også det. Det er svært at finde anmeldelser af b555/b550 nogle steder.
Jeg har ikke haft denne model hjemme, men jeg havde kort B650 plasma-Tv serien stående, fordi Samsung havde sendt den forkerte skærm dengang jeg skulle have modtaget B850.

B650 havde bestemt mange gode sider og selvom jeg ikke nåede at lave en komplet anmeldelse, så synes jeg skærmen gjorde det fint. Det skal dog samtidig indskydes, at den ikke var på højde med B850. Det var hvert fald mit umiddelbare indtryk.
Senest rettet af Rasmus Larsen 23 jun 2009, 11:40, rettet i alt 1 gang.
Af Denner
@ astma.

Fik pakket min skærm ud fra Dansk it lager og må efterfølgende konstatere 2 pixelfejl.

Har endnu ikke registreret produktet, men ringer alligevel til Samsung DK, og oplyser serie nummer og hvor skærmen er købt, de godtager med det samme at det er en officiel dansk udgave, så der er ikke nogen ko på isen når man handler der.

Problemet er så at det er en DOA ( dead on arrival ) og så skal man igennem forhandleren, så nu er Dansk it lager ved at se om de kan få afhentet det gamle og leveret det nye samme dag, så jeg ikke skal være for længe uden tv.

@ Alle med "buzzing" spørgsmål.
Ang "buzzing" så er det grænsende til det ekstreme på den model jeg sidder med lige nu og det jeg kan på ingen måde dæmpe det, lige meget om der er sort skærm så støjer det.

Det er så slemt at man kan høre det over tv lyden helt op til det jeg vil betegne som normal lydstyrke og det er på 3 meters afstand :o

Så der kommer nok til at gå lidt længere end forventet før jeg kan kommentere på selve billede kvaliteten, gider ikke kalibrere før jeg har en skærm der ikke er defekt.
Af kasperand
Denner - du må meget gerne komme med en update på støj når du modtager en ny skærm lyder nemlig til at det rimeligt slemt ;)
Af Denner
Skal jeg nok og det er slemt, kan høre brummen selv med min Xbox 360 tændt og den larmer som en hårtørre der er tunet :s
Af jca
Jeg overvejer også at købe 50" men det med lyden skræmmer mig, så følger lige med i udviklen her :)

Har lige et par spørgsmål også,
hvis der nu er pixel fejl på samsung kan man så få byttet hvis man køber i butik?, over nettet har man jo fortrydelses ret.

og er der noget med at man ikke må vippe skærmen under transport når det er plasma, syntes jeg kan huske jeg har hørt noget om det? ;;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
jca skrev: og er der noget med at man ikke må vippe skærmen under transport når det er plasma, syntes jeg kan huske jeg har hørt noget om det? ;;)
Nej helst ikke. Skærmen kan knække. Samsung B850 synes også at være ekstra sårbar overfor dette og på nogle udenlandske fora har flere personer oplevet, at det er knækket under letsindig transport - f.eks. af fragtfirmaet.
Af jca
Orv det ville være surt at knække den. Kan I anbefale et sted som bytter ved død pixel og som levere til stuen.
Af abo78
Hej alle

Tak for den gode anmeldelse! Jeg modtog igår mit Samsung PS50B855 fra Dansk It Lager. Som de fleste andre skriver det så er det et fantastisk TV/skærm. Bortset fra 2 ting:

1. Brummen. Mit tv larmer desværre også rigtig meget og specielt når der er lyse farver på skærmen. Jeg er normalt ikke kritisk, men det er simpelthen uholdbart. Jeg må fejlmelde det til Samsung. Det er simpelthen frusterende at de sender et produkt på markedet med et så åbenlyst stort problem!

2. Til min overraskelse var der ikke nogen analog audio out! Jeg har et B&O anlæg(ikke surround) som jeg altid har brugt sammen med mine tv. Det nye Samsung kan kun lave audio out på den optiske digital port! - ikke en gang et lille jack-stik på skærmen er det blevet til. - Jeg er selvfølgelig klar over at jeg kunne have undersøgt dette inden, men jeg har bare ikke oplevet det før og derved heller ikke skænket den en tanke.

Udover de 2 ovenstående anker er skærmen helt perfekt. - Men der skal åbenbart altid være en slange i paradis! :-)

Mvh. Anders
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
jca skrev:Orv det ville være surt at knække den. Kan I anbefale et sted som bytter ved død pixel og som levere til stuen.
Ja det er ikke sjovt at komme hjem og åbne den sådan. Men det har formentlig også noget at gøre med, at den er så tynd som den er.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
abo78 skrev: 2. Til min overraskelse var der ikke nogen analog audio out! Jeg har et B&O anlæg(ikke surround) som jeg altid har brugt sammen med mine tv. Det nye Samsung kan kun lave audio out på den optiske digital port! - ikke en gang et lille jack-stik på skærmen er det blevet til. - Jeg er selvfølgelig klar over at jeg kunne have undersøgt dette inden, men jeg har bare ikke oplevet det før og derved heller ikke skænket den en tanke.
Jeg brugte ikke selv den analoge lydudgang, men i stedet den optiske, så jeg er ikke 100 % sikker. Jeg mener dog, at man kan bruge nogle af de omformer stik der ligger i kassen til at hive analog lys ud gennem Tv'ets bagside. Jeg mener der er en der beskriver det her i forummet i en tråd omhandlende Samsungs LED-TV.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Rasmus Larsen skrev:Ja det er ikke sjovt at komme hjem og åbne den sådan. Men det har formentlig også noget at gøre med, at den er så tynd som den er.
Det har med garanti noget med det at gøre. Du fragter nærmest en tynd vinduesrude spændt op på noget plastic. I disse kæmpestørrelser, så skal man ikke spøge med effekten af et fartbump hvis TV'et ligger ned. Husk på at TV'et er fikseret i 4 hjørner, så hvis du bumper rundt med et liggende TV, så skal al kraften, der opstår når du kører over ujævnheder, overføres til den store skærmflade, der således kommer til at svinge som en membran.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 28