Log ind med sociale netværk
30 jun 2006, 11:42
Dell skærmen understøtter jo også HDCP, som nok er en ret smart feature at ha i fremtiden, ellers har den mulighed for tilslutning via composite, hvilket HP skærmen ikke har.
Dell skærmen har ifølge specifikationer større lysstyrke og højere kontrast end HP skærmen.
betragtningsvinklerne er også bedre på Dell skærmen..
Jeg ville helt klart give 500,- ekstra for de funktioner.
hvilket jeg så også har gjort.
Dell skærmen har ifølge specifikationer større lysstyrke og højere kontrast end HP skærmen.
Jeg ville helt klart give 500,- ekstra for de funktioner.
hvilket jeg så også har gjort.
30 jun 2006, 12:23
Jeg har ikke betalt endnu, men er klar:)
Har bestilt en 24" for et par dage siden, så håber vi bare ikke at der er nogen der springer fra så vi skal vente endnu engang
Har bestilt en 24" for et par dage siden, så håber vi bare ikke at der er nogen der springer fra så vi skal vente endnu engang
30 jun 2006, 12:38
Alle skærme som afsendes efter 1. juli er A02 - jf. tidligere indlæg fra Dell-manden.
Jeg har netop meldt mig for en 24". Såfremt der ligger mere end 30 skærme, når han ligger ordrene ind, kan jeg kun forestille mig, at han ligger alle indkomne ordrer ind. Herefter ville han så ligge nye ordrer ind, hver gang der var 10.
Jeg har netop meldt mig for en 24". Såfremt der ligger mere end 30 skærme, når han ligger ordrene ind, kan jeg kun forestille mig, at han ligger alle indkomne ordrer ind. Herefter ville han så ligge nye ordrer ind, hver gang der var 10.
30 jun 2006, 13:31
Nå ja, det havde jeg ikke lige tænkt på det med den 1. juli.
Men glæder mig ihvertfald til at gå den
Men glæder mig ihvertfald til at gå den
30 jun 2006, 16:46
HPen har da også Composite, selvom jeg ikke lige kan se at den funktion har værdi nok til at gøre en nævneværdig forskel.
Lysstyrke, kontrast og betragtningsvinkler skal man tage med et gran salt, det kommer an på målemetoden, og de er så tæt på hinanden at der skal en side-om-side-vurdering til for at se en eventuel forskel. Der er forskellige tal fra forskellige tidspunkter. Jeg kan ikke finde nogen information om at HP har opdateret skærmen sådan som Dell har, andet end at kontrasten er fordoblet på 2 år.
En forklaring på prisforskellen kan også være hvis Dell har adgang til en bedre "binning" end HP; at panel-fabrikanten har forskellige sorteringsgrader.
Jeg håber at 20" kommer ned i populære prisklasser som 19" er nu, men der går nok et års tid endnu - pris og produktion hænger sammen.
CFE skrev:Dell skærmen understøtter jo også HDCP, som nok er en ret smart feature at ha i fremtiden, ellers har den mulighed for tilslutning via composite, hvilket HP skærmen ikke har.FP har ikke HDCP såvidt jeg kan se (hvor ser du det?), det er WFP der har det. Den er også billigere da den har mindre skærmareal. Det er 4:3-skærme jeg sammenligner, jeg viste WFP-linket fordi jeg fandt det.
Jeg ville helt klart give 500,- ekstra for de funktioner. hvilket jeg så også har gjort.
HPen har da også Composite, selvom jeg ikke lige kan se at den funktion har værdi nok til at gøre en nævneværdig forskel.
Lysstyrke, kontrast og betragtningsvinkler skal man tage med et gran salt, det kommer an på målemetoden, og de er så tæt på hinanden at der skal en side-om-side-vurdering til for at se en eventuel forskel. Der er forskellige tal fra forskellige tidspunkter. Jeg kan ikke finde nogen information om at HP har opdateret skærmen sådan som Dell har, andet end at kontrasten er fordoblet på 2 år.
En forklaring på prisforskellen kan også være hvis Dell har adgang til en bedre "binning" end HP; at panel-fabrikanten har forskellige sorteringsgrader.
Jeg håber at 20" kommer ned i populære prisklasser som 19" er nu, men der går nok et års tid endnu - pris og produktion hænger sammen.
30 jun 2006, 17:59
så fik jeg emailet lidt frem og tilbage med Frederik Fanth og er nu også med på listen.
Her er lidt info til andre som måske skulle bruge det, som jeg også eftersøgte:
Watt Forbrug
Begge 20" bruger:
55W Normal (without Audio & USB) 75W max (with Audio and USB)
24" widescreen bruger:
57W Normal (without Audio & USB) og 110W max (with Audio and USB)
Jeg havde også brug for at vide hvordan skærme ville være i dimension iforhold til min CRT som er samsung 19" (41cm x 46,5cm x 45cm) (bxhxd).
Her er lidt info til andre som måske skulle bruge det, som jeg også eftersøgte:
Watt Forbrug
Begge 20" bruger:
55W Normal (without Audio & USB) 75W max (with Audio and USB)
24" widescreen bruger:
57W Normal (without Audio & USB) og 110W max (with Audio and USB)
Jeg havde også brug for at vide hvordan skærme ville være i dimension iforhold til min CRT som er samsung 19" (41cm x 46,5cm x 45cm) (bxhxd).
Frederik Fanth skrev:Jeg vil klart anbefale widescreen. Dette giver mere skrivebordsplads i forhold til alm. størrelse. På vores monitorcenter kan du se eksempler på hvordan det eventuelt kan bruges:
http://www1.euro.dell.com/content/topic ... l=da&s=dhs
24" ER en stor skærm. Og du vil få et meget størrer billede.
Størrelsen på de 3 skærme (uden fod, kun selve skærmen) er:
2007FP = 35,3cm x 44,7cm
2007WFP = 34,5cm x 47,3cm
2407WFP = 36,6cm x 56,0cm
Så den kræver selvfølgelig noget mere plads. Som du kan se er det ikke meget i højden i forhold til 20", men til gengæld er den næsten 10cm bredere.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto