Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SoundWave
Det er jo meget godt, hvis vi allerede er 30. Så er det bare vigtigt at det stadig er Rev. A02 der bliver sendt af sted, men det går jeg også ud fra :)

Hvad har folk samlet set bestilt? Hvor mange har f.eks. bestilt en 24"?
Af colding
jeg er på 24'
Af CFE
Dell skærmen understøtter jo også HDCP, som nok er en ret smart feature at ha i fremtiden, ellers har den mulighed for tilslutning via composite, hvilket HP skærmen ikke har.
Dell skærmen har ifølge specifikationer større lysstyrke og højere kontrast end HP skærmen.
betragtningsvinklerne er også bedre på Dell skærmen..

Jeg ville helt klart give 500,- ekstra for de funktioner.
hvilket jeg så også har gjort.
Af colding
hvad er status btw? går ud fra at vi er 30 nu?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du modtager med 100% garanti en mail når ordren er ekspederet.
Af Puppetmaster
Jeg har ikke betalt endnu, men er klar:)
Har bestilt en 24" for et par dage siden, så håber vi bare ikke at der er nogen der springer fra så vi skal vente endnu engang
Af colding
jeg har heller ikk modtaget noget omkring betaling yet

- Er det den samme vi modtager som de har testet der?
Af Wired
Alle skærme som afsendes efter 1. juli er A02 - jf. tidligere indlæg fra Dell-manden.

Jeg har netop meldt mig for en 24". Såfremt der ligger mere end 30 skærme, når han ligger ordrene ind, kan jeg kun forestille mig, at han ligger alle indkomne ordrer ind. Herefter ville han så ligge nye ordrer ind, hver gang der var 10.
Af Puppetmaster
Nå ja, det havde jeg ikke lige tænkt på det med den 1. juli.
Men glæder mig ihvertfald til at gå den :)
Af vipez
Jeg kunne da vidst godt være med på en 24"

men hvordan gør vi med betaling, og der følger vel kvitt,. med og garanti ?
Af Wired
Der er et indlæg på trådens anden side (tror nok at det er side 2) fra Dell-sælgeren. I det indlæg står der hvordan betaling osv. skal ske.

Du handler jo direkte med Dell, så deres sædvanlige betingelser gælder selvfølgelig.
Af TGSC
CFE skrev:Dell skærmen understøtter jo også HDCP, som nok er en ret smart feature at ha i fremtiden, ellers har den mulighed for tilslutning via composite, hvilket HP skærmen ikke har.
Dell skærmen har ifølge specifikationer større lysstyrke og højere kontrast end HP skærmen.
betragtningsvinklerne er også bedre på Dell skærmen..

Jeg ville helt klart give 500,- ekstra for de funktioner. hvilket jeg så også har gjort.
FP har ikke HDCP såvidt jeg kan se (hvor ser du det?), det er WFP der har det. Den er også billigere da den har mindre skærmareal. Det er 4:3-skærme jeg sammenligner, jeg viste WFP-linket fordi jeg fandt det.
HPen har da også Composite, selvom jeg ikke lige kan se at den funktion har værdi nok til at gøre en nævneværdig forskel.

Lysstyrke, kontrast og betragtningsvinkler skal man tage med et gran salt, det kommer an på målemetoden, og de er så tæt på hinanden at der skal en side-om-side-vurdering til for at se en eventuel forskel. Der er forskellige tal fra forskellige tidspunkter. Jeg kan ikke finde nogen information om at HP har opdateret skærmen sådan som Dell har, andet end at kontrasten er fordoblet på 2 år.

En forklaring på prisforskellen kan også være hvis Dell har adgang til en bedre "binning" end HP; at panel-fabrikanten har forskellige sorteringsgrader.

Jeg håber at 20" kommer ned i populære prisklasser som 19" er nu, men der går nok et års tid endnu - pris og produktion hænger sammen.
Af vipez
så fik jeg emailet lidt frem og tilbage med Frederik Fanth og er nu også med på listen.

Her er lidt info til andre som måske skulle bruge det, som jeg også eftersøgte:

Watt Forbrug

Begge 20" bruger:
55W Normal (without Audio & USB) 75W max (with Audio and USB)

24" widescreen bruger:
57W Normal (without Audio & USB) og 110W max (with Audio and USB)

Jeg havde også brug for at vide hvordan skærme ville være i dimension iforhold til min CRT som er samsung 19" (41cm x 46,5cm x 45cm) (bxhxd).
Frederik Fanth skrev:Jeg vil klart anbefale widescreen. Dette giver mere skrivebordsplads i forhold til alm. størrelse. På vores monitorcenter kan du se eksempler på hvordan det eventuelt kan bruges:
http://www1.euro.dell.com/content/topic ... l=da&s=dhs

24" ER en stor skærm. Og du vil få et meget størrer billede.

Størrelsen på de 3 skærme (uden fod, kun selve skærmen) er:
2007FP = 35,3cm x 44,7cm
2007WFP = 34,5cm x 47,3cm
2407WFP = 36,6cm x 56,0cm

Så den kræver selvfølgelig noget mere plads. Som du kan se er det ikke meget i højden i forhold til 20", men til gengæld er den næsten 10cm bredere.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 20