Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af carsten123
Jeg kan se at LGs pq6000 er et af deres slag tilbud i denne uge. Kan også se den er god, men hvordan er den i forhold til panasonic g10??? Nogen som ved det??? Panasonic koster 1000 mere så det er jo ikke alverden og umiddelbart kunne jeg ikke se forskel på disse to og de taler også om i El giganten at man kan få en rep. ud de første 2 år....Er 46 tommeren meget mere uskarp end 42eren??? Nå men hvad skal jeg vælge... hjælp tak
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Du skal vælge det du selv synes er bedst.
Hvis du ikke kan se forskel på de 2 tv, skal du da bare vælge den billigste.

Hvis du har planer om at se meget Blu-Ray, skal du nok ikke vælge G10'eren da den tilsyneladende ikke kan behandle et 24p-signal korrekt.
Af TYBO
Gå da efter LG topmodellen PS8000 i 50"
Koster 10000 leveret
Har bedre lyd, Full HD, bedre features...kan afspille MKV fileren direkte fra USBen (MKV = HD divx).

Har den selv og er mega tilfreds..alle som har set den står bare og savler...HUSK du SKAL have en digital tuner...det dutter ikke med analog signal på en 50".
Af xcardman
havde også helt sikkert købt en PS8000 i 50 tommer frem for en g10.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PQ6000 er vel heller ikke konkurrenten til G10. PQ6000 har ikke fuld HD, så prislappen på TV'et retfærdiggør ikke en sammenligning med G10.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
TYBO - jeg har sendt dig en privat besked for et stykke tid siden. Ville være godt hvis du svarede O-O

... og hvor får man PS8000 til 10.000?

Eneste problem med PS8000 er at den ikke har indbygget DVB-C for mit vedkommende, så venter nok på at PS9000 kommer til efteråret (har jeg hørt).
Af carsten123
Vil det så sige at den ikke er god til kabel tv eller slet ikke fungerer.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Det vil sige at du skal have en ekstern boks fra f.eks. YouSee.

Det er lidt en skam at man skal have en grim kasse stående ved siden af dette meget pæne tv, synes jeg - og det er helt klart en brøler at den ikke kan fås med indbygget DVB-C-tuner, men ok, ikke alle har jo brug for det.
Af tarok
Filip_kbh skrev:Det vil sige at du skal have en ekstern boks fra f.eks. YouSee.

Det er lidt en skam at man skal have en grim kasse stående ved siden af dette meget pæne tv, synes jeg - og det er helt klart en brøler at den ikke kan fås med indbygget DVB-C-tuner, men ok, ikke alle har jo brug for det.
Sjovt som tingene kan vende lige pludselig. For ikke så længe siden, fik man sådan "en verbal lussing", hvis man spurgte til, hvornår mon plasma ville få DVB-C, ligesom visse LCD modeller.
Nu har piben åbenbart fået en anden lyd! :)
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Tja - det er vel også mest fordi Panasonic har det indbygget i hele 2009-serien til det skandinaviske marked. Så forventer man vel også at de andre producenter har det ... (jeg gør i hvert fald, og især i en en topmodel som PS8000).
Af TYBO
Jo man kan jo se digital TV via yousee box eller en anden digital box.
Man får en del digitale features men hvis man som jeg ønsker at boxen er slukket når TVet ikke bruges (Box med harddisk som kører konstant og suger strøm + larmer) så tager den ca. 20 sekunder at starte boxen op når man vil se TV.

Men man får så nogle fede features.
Jeg har sat alt mine ting til en special elspareskinne (de normale max 300Watt duer ikke til dette TV) der slukker alle enheder når jeg slukker for TVet. (Tuner, DVD, WII + Lys bag TVet).

HUSK man SKAL have digital TV når man køber en 50" ellers er billedet alt for grumset.

Mit håb er at antenneforeningen sender alle kanaler ud digitalt så jeg er fri for denne box...indtil nu sender de kun 5 kanaler.

TVet er ellers helt fantastisk....jeg har i hvert fald aldrig set et TV med bedre billed (Nej jeg synes ikke at Pioneer er bedre).
Jeg er fri for at sætte TVet op...jeg vælger bare THX og så står billedet bare top nice.

Man ser mange billeder af TVet hvor den er blå i bunden...sådan er den ikke i virkligheden...den lyser kun blå når man lige tænder TVet eller skifter kanal eller ændre lyden....og det ser pisse godt ud :)

Det skal lige siges at afspiller man MKV filer på den så hakker billedet når der er panoreringer (når man bruger TVets egen move funktion).