Log ind med sociale netværk

14 jun 2009, 17:32

Okay, jeg er kommet frem til at jeg i første omgang går efter recieveren: DENON AVR-1509
Og så to stk højtalere til 1000 kr/stk (+/-).
Det kunne godt blive DALI concept 1 men har også set B&W DM686 og ACRAM muso anbefalet. Nogle comments til dem?
Og ville en sub så ikke lige sætte prikken over i'et så man har 2.1?
Det skal både bruges til musikanlæg og tv/film

Og så to stk højtalere til 1000 kr/stk (+/-).
Det kunne godt blive DALI concept 1 men har også set B&W DM686 og ACRAM muso anbefalet. Nogle comments til dem?
Og ville en sub så ikke lige sætte prikken over i'et så man har 2.1?
Det skal både bruges til musikanlæg og tv/film
									  14 jun 2009, 17:36

med små højtaler vil en aktiv sub helt klart være en fordel til musik og til film. også ved 2,1
foretrækker dog selv og kører uden sub til musik. Men mine fronthøjtaler har også nok bas uden sub. Men til film har jeg sub til de helt dybe frekvenser

foretrækker dog selv og kører uden sub til musik. Men mine fronthøjtaler har også nok bas uden sub. Men til film har jeg sub til de helt dybe frekvenser
									  14 jun 2009, 17:39

Så her ville vi ku snakke http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoe ... r_sort.htm
hvis jeg tager B&W kompakt højtalerne?
Vil det køre fint kun med den receiver?

hvis jeg tager B&W kompakt højtalerne?
Vil det køre fint kun med den receiver?
									  16 jun 2009, 21:14

Spørgsmål 1:
Er der nogen der har erfaringer med disse to receivere?
YAMAHA RX-V465
Sony STR DG820
De koster begge 3000.
Spørgsmål 2:
Hvis man køber en receiver der ikke kan opskalere video billedet til HD, så ødelægger det vel ikke et HD signal ved at senne det igennem receiveren? :-S
Bonus spørgsmål
Gear har skrevet en anmeldelse af sonyen og der skriver de at de ikke opskalerer til 1080p link men på sonys hjemmeside står der at den gør. Så stoler man vel på sony?

Er der nogen der har erfaringer med disse to receivere?
YAMAHA RX-V465
Sony STR DG820
De koster begge 3000.
Spørgsmål 2:
Hvis man køber en receiver der ikke kan opskalere video billedet til HD, så ødelægger det vel ikke et HD signal ved at senne det igennem receiveren? :-S
Bonus spørgsmål
Gear har skrevet en anmeldelse af sonyen og der skriver de at de ikke opskalerer til 1080p link men på sonys hjemmeside står der at den gør. Så stoler man vel på sony?
									  16 jun 2009, 22:17

kan ikke hverken be eller afkrafte noget med noget opscalering . da jeg kun har en bd afspiller og den er ikke koblet gennem forstærker med hdmi ..
Men jeg kan da ikke tro at den sender andet videre end det den får ind .. havde jeg haft et extra hdmi kabel ville jeg omgående teste det ..

Men jeg kan da ikke tro at den sender andet videre end det den får ind .. havde jeg haft et extra hdmi kabel ville jeg omgående teste det ..
									  17 jun 2009, 16:46

Jeg ville helt klart vælge & har selv valgt onkyo HTX-22HD
http://www.eu.onkyo.com/products/HTX-22HD.html
Så kan du altid supplere med deres bag højtalere SKS-11 jeg har købt hele pakken i mit lokale panasonic center men har ikke haft tid til at afhente det endnu :-( men det har fået vildt gode anmeldelser på nettet.

http://www.eu.onkyo.com/products/HTX-22HD.html
Så kan du altid supplere med deres bag højtalere SKS-11 jeg har købt hele pakken i mit lokale panasonic center men har ikke haft tid til at afhente det endnu :-( men det har fået vildt gode anmeldelser på nettet.
TV : Philips 55PUS8303/12
Media : Indbygget Chromecast 4K
Surround : SAMSUNG HW-N960 ATMOS SOUNDBAR

Media : Indbygget Chromecast 4K
Surround : SAMSUNG HW-N960 ATMOS SOUNDBAR
									  17 jun 2009, 20:19

Nicolaj mit bedste bud er helt klart at du tage ind i hifiklubben og forklare hvad dine krav til lyd er og ikke mindst dit budget men pas på for man kommer meget hurtigt til at bruge alt alt for mange penge i hifiklubben  

Personligt ville jeg satse på Denon når vi snakker surround men gør dig dine egene erfaringer.
Og nicolaj lad være med at lade dig forføre af nogen af deres smarte sælgere (hifiklubben er ikke hvad den har været) Prøv istedet at se om du kan få fat i en af de mere nørdede typer som arbejder der. For så er chancen større for at du ikke kommer hjem med mere end du entlig har brug for.
Held og lykke med det

Personligt ville jeg satse på Denon når vi snakker surround men gør dig dine egene erfaringer.
Og nicolaj lad være med at lade dig forføre af nogen af deres smarte sælgere (hifiklubben er ikke hvad den har været) Prøv istedet at se om du kan få fat i en af de mere nørdede typer som arbejder der. For så er chancen større for at du ikke kommer hjem med mere end du entlig har brug for.
Held og lykke med det
					Opret konto

For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
					Log ind på din konto