Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xcardman
vi kan hurtig blive enige om kvalitet koster. Men et sæt z5500 er rigtig godt når man har et budget på 3000 kr. Hvis man gerne vil købe noget man kan udbygge senere, havde jeg valgt og starte med en noget dyre forstærker.
Af Nicolaj!
Okay, jeg er kommet frem til at jeg i første omgang går efter recieveren: DENON AVR-1509
Og så to stk højtalere til 1000 kr/stk (+/-).
Det kunne godt blive DALI concept 1 men har også set B&W DM686 og ACRAM muso anbefalet. Nogle comments til dem?
Og ville en sub så ikke lige sætte prikken over i'et så man har 2.1?
Det skal både bruges til musikanlæg og tv/film
Af xcardman
med små højtaler vil en aktiv sub helt klart være en fordel til musik og til film. også ved 2,1
foretrækker dog selv og kører uden sub til musik. Men mine fronthøjtaler har også nok bas uden sub. Men til film har jeg sub til de helt dybe frekvenser
Af Nicolaj!
Ser dette fornuftigt ud:
TV: Panasonic TX-P42X10Y
Reciever: DENON AVR-1509 link
Højttalere: 2*B&W DM686 link

Senere:
Subwoofer: B&W AS1 link

Og så en blu ray afspiller: Panasonic DMP-BD35 link

Er der noget som "modstrider" hinanden eller som i bare siger no-go til?
Af Nicolaj!
Spørgsmål 1:

Er der nogen der har erfaringer med disse to receivere?
YAMAHA RX-V465

Sony STR DG820
De koster begge 3000.

Spørgsmål 2:
Hvis man køber en receiver der ikke kan opskalere video billedet til HD, så ødelægger det vel ikke et HD signal ved at senne det igennem receiveren? :-S

Bonus spørgsmål
Gear har skrevet en anmeldelse af sonyen og der skriver de at de ikke opskalerer til 1080p link men på sonys hjemmeside står der at den gør. Så stoler man vel på sony?
Af hobbit77
Har selv sonyen og er ovenud tilfreds ...
Dertil skal det siges at det jo stadig er en
billig forsttærker . så de vilde forventninger skal man ikke have..
Af Nicolaj!
Super, tak for tilbagemeldingen!
Kan du så bekræfte at den understøtter 1080p og virker det med 24 fps visning?
Og hvilke højtalere har du til? :)
Af hobbit77
kan ikke hverken be eller afkrafte noget med noget opscalering . da jeg kun har en bd afspiller og den er ikke koblet gennem forstærker med hdmi ..
Men jeg kan da ikke tro at den sender andet videre end det den får ind .. havde jeg haft et extra hdmi kabel ville jeg omgående teste det ..
Af Nicolaj!
Okay, tak for svaret :)
Må lige overveje det lidt..
Af hobbit77
højtalere er infinity 2 front gulv og en center skal ha købt nogle nye baghøjtalere og måske en sub . Men det er konen jo nok ikke enig i hehe
Af Nicolaj!
Nej det er ikke altid de er så vilde med sådan noget :p
Af Malcolm_Y
Jeg ville helt klart vælge & har selv valgt onkyo HTX-22HD

http://www.eu.onkyo.com/products/HTX-22HD.html

Så kan du altid supplere med deres bag højtalere SKS-11 jeg har købt hele pakken i mit lokale panasonic center men har ikke haft tid til at afhente det endnu :-( men det har fået vildt gode anmeldelser på nettet.
Af Kejserkamla
Nicolaj mit bedste bud er helt klart at du tage ind i hifiklubben og forklare hvad dine krav til lyd er og ikke mindst dit budget men pas på for man kommer meget hurtigt til at bruge alt alt for mange penge i hifiklubben :)

Personligt ville jeg satse på Denon når vi snakker surround men gør dig dine egene erfaringer.

Og nicolaj lad være med at lade dig forføre af nogen af deres smarte sælgere (hifiklubben er ikke hvad den har været) Prøv istedet at se om du kan få fat i en af de mere nørdede typer som arbejder der. For så er chancen større for at du ikke kommer hjem med mere end du entlig har brug for.

Held og lykke med det :)