Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BC
Min DLNS lukker ned efter Ca. minutter ?

TV = Samsung serie 8 fra December så den nye model
Ruter fra YuoSee = Netgear
Musik, Billder køre som det skal.
Film stopper efter de Ca. 20 minutter men køre perfekt når jeg bruger en meory stick via USB stikket i fjernsynet,

Er der nogen som har en ide ?

Kan det være at Routerns memory bliver fyldt op og så stopper ?
Af BC
DLNS = DLNA Sory !
Af poulkat
Jeg har selv haft fjernsynet siden september 2008, men har endnu ikke fået købt og installeret en trådløs router. Har ikke ejet en indtil videre...

Rasmus kan du evt. anbefale en model der vil være optimal til 5090H?
Er der nogle specielle krav jeg skal være opmærksom på.

Med sådan et pragtfuldt fjernsyn vil jeg selvfølgelig også gerne udnytte DLNA:-) Glæder mig til at få det opsat via den store hjælp fra denne tråd :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
BC skrev:Min DLNS lukker ned efter Ca. minutter ?

TV = Samsung serie 8 fra December så den nye model
Ruter fra YuoSee = Netgear
Musik, Billder køre som det skal.
Film stopper efter de Ca. 20 minutter men køre perfekt når jeg bruger en meory stick via USB stikket i fjernsynet,

Er der nogen som har en ide ?

Kan det være at Routerns memory bliver fyldt op og så stopper ?
Det lyder umiddelbart som et problem med routeren. Jeg havde et tilsvarende problem på et tidspunkt. Her røg routeren af cirka hvert 10 minut, dog ikke kun på DLNA, men hele netværket.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
poulkat skrev:Jeg har selv haft fjernsynet siden september 2008, men har endnu ikke fået købt og installeret en trådløs router. Har ikke ejet en indtil videre...

Rasmus kan du evt. anbefale en model der vil være optimal til 5090H?
Er der nogle specielle krav jeg skal være opmærksom på.

Med sådan et pragtfuldt fjernsyn vil jeg selvfølgelig også gerne udnytte DLNA:-) Glæder mig til at få det opsat via den store hjælp fra denne tråd :)
Jeg bruger selv en Linksys, som har fungeret fint - i perioder. Jeg må dog indrømme, at jeg er ved at være ret træt af Linksys routere. Jeg er nu på den tredje på 2,5 år. De to første har været defekte og har været ombyttet, og min nuværende har mistet det trådløse net her for en uge eller to siden.

Men som udgangspunkt burde enhver trådløs router kunne gå an. Så længe den overholder de anerkendte trådløse stadarder.

Naturligvis, DLNA skal da sættes op ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
TBP skrev: Har lige kigget lidt med og da jeg vælger lidt mellem Pana g10 og g15 som er udsat til Juni! Vil jeg hører om du med ovenævte citat mener at man kommer lige så langt med en PS3 som med g15 med DNLA. Og så har PS3 jo endnu flere funktioner. Går ud fra at DNLA kan bruges til nogenlunde det samme om skærmen hedder panasonic eller Pioneer (er ligeglad med at den ikke er trådløs G15)
Jeg ved faktisk ikke om G15 understøtter video, men som udgangspunkt så er PS3 den DLNA enhed, som jeg har haft størst glæde med. Den understøtter de fleste ting jeg smider efter den. Her er Tv lidt mere begrænset, og så opdateres de jo ikke i samme stride strøm som PS3.

Jeg har dog ikke mange erfaringer med G15 serien, så herudover kan jeg ikke fortælle så meget.
Af [email protected]
Har haft fat i Pioneer.dk - hvordan i har fået trådløst DLNA til at fungere forbavser mig da pioneer berkæftede at det IKKE er trådløst DLNA de har bygget ind i 5090H. Selvfølgelig er det muligt at smække et accespoint(i brigemode) i ethernetporten og få det til at fungere trådløst men af sig selv kan 5090H ikke trådløst på nogen måde. Så nu vil jeg istedet forsøge mig med at få det til at fungere som de beskriver i manualen.
Af Askov
Kender ikke så meget til pio, men har lige sat min 50V10 op, og det kører fint med WMP11. Altså ikke nogle andre programmer.
Som TVersity. Hader når man skal installere flere programmer som kan det samme.
Men den indbyggede win media player 11, som ligger i vista virker kanon.
Af [email protected]
Jeg tror mere diskutionen gik på om Pioneer havde mulighed for trådløst DLNA end om den overhovedet kunne DLNA. Men når vi nu er ved det - er det din V10 så med trådløst DLNA?
Af Askov
Nej, det er med et ganske almindeligt netkabel i røven.
Af [email protected]
ok - men fedt nok at du har fået WMP11 til at feede DLNA. Så ved vi da at der er flere gratisprodukter der spiller.
Af fjutte
Jeg har kæmpe problemer med at installerer mediacenteret, jeg har installeret programmet som Rasmus bruger, læst at man skal ændre log on fra lokal men til hvad, jeg prøver at ændre den til mit brugernavn, giver den et password, men tjenesten vil ikke starte op, lokal virker heller ikke. Er der ikke en der vil forsøge at skære ud i pap hvordan man gør, engelsk er desværre ikke min stærke side