Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Marshall
Hej folkens,

Jeg har bestilt et Panasonic G10 50" og har jo været rimelig sikker længe.

Nu er testen af X10 dukket op - nu er jeg jo så i tvivl, hvad der stiller mit behov?

Jeg ser primært fjernsyn (ikke så meget), spiller lidt ps3 og en film indimellem.

Jeg er lidt kritisk hvad angår billed - men heller ikke 100% hysterisk. :)

Historien bunder i at mit 42" PV70 stod af og jeg fik mulighed for at en X10 42" i bytte. Jeg kunne også opgradere ved en "ekstra mer' pris" (differencen).

Så jeg synes jo det kunne være lækkert med 50" - selvom den måske er lidt for stor til vores stue. Det er jo en "lille" hjemmebiograf.

Derudover, er jeg faldet lidt for designet på V10'eren, som jo også er bedre. Men der har jeg jo så kun "råd" til en 42"?

Jeg har besluttet mig for at prisen er MAX 13.000.
Da det i sidste ende er min kæreste der ser mest tv :(

Måske jeg kunne komme mere til det hen af vejen :D

Så?

50" X10
50" G10
42" V10

:s O-O
Af tarok
Marshall skrev:Hej folkens,

Nu er testen af X10 dukket op - nu er jeg jo så i tvivl, hvad der stiller mit behov?

Jeg ser primært fjernsyn (ikke så meget), spiller lidt ps3 og en film indimellem.

Historien bunder i at mit 42" PV70 stod af og jeg fik mulighed for at en X10 42" i bytte. Jeg kunne også opgradere ved en "ekstra mer' pris" (differencen).

Så jeg synes jo det kunne være lækkert med 50" - selvom den måske er lidt for stor til vores stue. Det er jo en "lille" hjemmebiograf.

Derudover, er jeg faldet lidt for designet på V10'eren, som jo også er bedre. Men der har jeg jo så kun "råd" til en 42"?

Så?

50" X10
50" G10
42" V10

Af de modeller du nævner ville JEG klart gå efter 42" V10. Fordi jeg vægter det klare billede og design højere end 50" kino-effekt, som du dog også får lidt af ved en 42".
Senest rettet af tarok 28 maj 2009, 08:59, rettet i alt 1 gang.
Af rapsac
størrelse, størrelse størrelse!
Af Marshall
Okay ;)

Men jeg tænker jo også blot at hvis der IKKE er blæsere i X10 - så støjer den jo slet ikke.

Eftersom der jo er blæsere i V10 og G10 - kan man vel kun forestille sig, hen af vejen at kuglelejrene vil slides og larme endnu mere?

X10 50" er jo også med 1366x768 - så den kan jo vise "real" 720p - som jo netop er digital tv, ps3 format i dag?

O-O Hilfe !! Er frygtelig i tvivl
Af Marlowe
X10 50" er jo også med 1366x768 - så den kan jo vise "real" 720p - som jo netop er digital tv, ps3 format i dag?
Har undret mig flere gange over det med 720p - Burde 720p ikke være 1280x720? I så fald, bliver det enten med sorte kanter omkring eller skaleret... og hvis det skaleres ville jeg nok foretrække højere opløsning fremfor lavere (dvs. 1080p)
Mht. konsol er der mange xbox360 spil der kan køre 1080p
Af Marshall
Tror jeg dropper X-serien!

Skal jeg have:
50" G10
42" V10

??? Er der så stor forskel udover de små finesser med flere stik?
Af Leviathan
tarok skrev:
Marshall skrev:Hej folkens,

Så?

50" X10
50" G10
42" V10

Af de modeller du nævner ville JEG klart gå efter 42" V10. Fordi jeg vægter det klare billede og design højere end 50" kino-effekt, som du dog også får lidt af ved en 42".
Jeg ville ikke vælge V i 42" over et G i 50". Nu har vi ikke set testen haf V-serien endnu, men jeg tror ikke billedekvaliteten er synderligt meget bedre på V-serien.
Af nAlen
Ifølge nyhederne modtog han V modellen til anmeldelse d. 25, og med "lang" weekend forude, kunne det vel godt tænkes den var klar engang i den kommende uge..

Så hvis du har muligheden for at vente lidt, ville jeg da tage anmeldelsen med, blot for at se om V10 er de 8 mistede tommer værd :)

Jeg glæder mig ihvertfald til at høre om det, for der er vel bred enighed om at V er noget pænere end de andre modeller :)