Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xcardman
BrianH skrev:
Hjarsen skrev:Også mere det jeg sidder og tænker på, hvorfor så ik returnere det..
Godt spørgsmål... Hvad ville man gøre? Returnere det og få knap 9.000,- tilbage, elelr sælge det til 7.000,-

Hvis det er købt i en "fysisk" er der dog vist ikke fortrydelsesret.
så har man 8 dage
Af Henrik J
BrianH skrev:
Hjarsen skrev:Også mere det jeg sidder og tænker på, hvorfor så ik returnere det..
Godt spørgsmål... Hvad ville man gøre? Returnere det og få knap 9.000,- tilbage, elelr sælge det til 7.000,-

Hvad skal jeg sige. Det har været en serie af dumheder fra min side. Tv'et blev købt fysisk, og derfor har jeg ikke 14 dages returret. De 7300 er hvad jeg har fået tilbudt, hvis jeg returnerer skærmen.

Skærmen fejler absolut intet, men har været et decideret fejlkøb fra min side, hvor jeg bl.a. er blevet forblændet af de gode anmeldelser på dette site.

Jeg skal først og fremmest bruge skærmen til almindeligt tv-kiggeri, da jeg ser film via projektor. Til det formål har skærmen efter mine behov 2 mangler, som gør, at jeg føler det som et absolut fejlinvestering.

Den ene mangel er "støjen" fra blæsere/strømforsyning, som svarer nogenlunde til støjen fra en harddiskoptager. Havde jeg opdaget tråden om støj fra G10'eren i tide, havde jeg aldrig købt skærmen. Jeg synes, det er væsentlig ting, og det burde stå som et minus ved skærmen i forbindelse med anmeldelsen.

Den anden ting jeg mangler, er muligheden for split screen text-tv. Min kone hader, når jeg sidder og læser text-tv (hvilket jeg gør tit) og blokerer skærmen. Derfor har jeg behov for denne feature. Havde jeg taget mig tiden og studeret skærmens features på forhånd, havde jeg formentlig også kunnet spotte dette, men jeg var nok så naiv og tro, at split-screen text-tv er standard på alle nye tv.

Min kone synes i øvrigt, at jeg er åndsvag, fordi jeg vil sælge skærmen med tab. Blæserstøjen generer hende ikke, og hun siger, hun ikke hører den, så snart der er lyd på.

Nå men, hvor om alt er, så ryger skærmen retur til Fleggaard på lørdag med mindre, jeg får nogle bedre bud inden da.
Senest rettet af Henrik J 26 maj 2009, 08:49, rettet i alt 1 gang.
Af xcardman
Henrik J skrev:
BrianH skrev:

Hvad skal jeg sige. Det har været en serie af dumheder fra min side. Tv'et blev købt fysisk, og derfor har jeg ikke 14 dages returret. De 7300 er hvad jeg har fået tilbudt, hvis jeg returnerer skærmen.

Skærmen fejler absolut intet, men har været et decideret fejlkøb fra min side, hvor jeg bl.a. er blevet forblændet af de gode anmeldelser på dette site.

Jeg skal først og fremmest bruge skærmen til almindeligt tv-kiggeri, da jeg ser film via projektor. Til det formål har skærmen efter mine behov 2 mangler, som gør, at jeg føler det som et absolut fejlinvestering.

Den ene mangel er "støjen" fra blæsere/strømforsyning, som svarer nogenlunde til støjen fra en harddiskoptager. Havde jeg opdaget tråden om støj fra G10'eren i tide, havde jeg aldrig købt skærmen. Jeg synes, det er væsentlig ting, og det burde stå som et minus ved skærmen i forbindelse med anmeldelsen.

Den anden ting jeg mangler, er muligheden for split screen text-tv. Min kone hader, når jeg sidder og læser text-tv (hvilket jeg gør tit) og blokerer skærmen. Derfor har jeg behov for denne feature. Havde jeg taget mig tiden og studeret skærmens features på forhånd, havde jeg formentlig også kunnet spotte dette, men jeg var nok så naiv og tro, at split-screen text-tv er standard på alle nye tv.

Min kone synes i øvrigt, at jeg er åndsvag, fordi jeg vil sælge skærmen med tab. Blæserstøjen generer hende ikke, og hun siger, hun ikke hører den, så snart der er lyd på.

Nå men, hvor om alt er, så ryger skærmen retur til Fleggaard på med mindre, jeg får nogle bedre bud inden da.
undskyld men den er jo lige til forbrugerrådet, du har alså 8 dage til retur
når den er købt "fysisk" det kan du alså stadig nå. Hvis du stadig har alle ting og den originale emballage.

den er vel købt cirka den 21-22 maj
Af Henrik J
xcardman skrev:
Henrik J skrev:
BrianH skrev: Godt spørgsmål... Hvad ville man gøre? Returnere det og få knap 9.000,- tilbage, elelr sælge det til 7.000,-

Nå men, hvor om alt er, så ryger skærmen retur til Fleggaard på med mindre, jeg får nogle bedre bud inden da.
undskyld men den er jo lige til forbrugerrådet, du har alså 8 dage til retur
når den er købt "fysisk" det kan du alså stadig nå. Hvis du stadig har alle ting og den originale emballage.

den er vel købt cirka den 21-22 maj
Ved køb i fysiske butikker er der ingen returret ifølge købeloven. Det er frivilligt, hvis nogle butikker tilbyder 8 dages returret.

Læs nærmere her: http://www.dr.dk/DR1/kontant/Gode/2004/10/19/144343.htm
Af xcardman
det var jeg faktisk ikke klar over, ergo skal jeg aldrig købe elektronik i en butik. Det gør jeg så heller ikke. utroligt af man er bedre stillet ved køb over nettet end i en butik.
Af Kief
xcardman skrev:det var jeg faktisk ikke klar over, ergo skal jeg aldrig købe elektronik i en butik. Det gør jeg så heller ikke. utroligt af man er bedre stillet ved køb over nettet end i en butik.
Det er ikke sådan at du ikke er sikret ved køb i butik men det er op til butikken hvorvidt de vil tilbyde returret. Omvendt har du altid 14 dage på nettet da man ikke kan forudsætte at kunden har set/prøvet modellen før køb.

Omvendt kan du jo bare spørge inden du køber, på den måde bliver du ikke "fanget" på den forkerte side.

Der er jo en kæmpe fordel ved at købe i butik. Du kan gå ned med det hvis det går i stykker. Behøver ikke tænke på fragt samt returret er om noget lettere..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
xcardman skrev:det var jeg faktisk ikke klar over, ergo skal jeg aldrig købe elektronik i en butik. Det gør jeg så heller ikke. utroligt af man er bedre stillet ved køb over nettet end i en butik.
Det gælder jo ikke kun elektronik. Det gælder alle varer. Du har ikke nogen returret ved køb i en fysisk butik. Nogle butikker tilbyder det som en ekstra service, såsom isenkræmmere og des lige, men strengt taget så er de ikke forpligtede til det. Hvis du lægger mærke til det, så reklamerer disse butikker også med returretten på deres bon'er - altså at varer tages retur inden X antal dage.
Brugeravatar
Af radiomand
Hej Henrik J.

Du skrev at dit tv havde en mangel:

Dit tv har PAT (billed og text via split screen)
Af Henrik J
radiomand skrev:Hej Henrik J.

Du skrev at dit tv havde en mangel:

Dit tv har PAT (billed og text via split screen)
Det lyder godt. Så er der jo kun en mangel i min optik. Funktionen kommer dog ikke frem ved flere tryk på tekst-tv knappen som forventet.
Af BrianH
Henrik J skrev:
Det lyder godt. Så er der jo kun en mangel i min optik. Funktionen kommer dog ikke frem ved flere tryk på tekst-tv knappen som forventet.
Kan du ikke kappe ledningen til blæseren, så slipper du også for støjen og dit tv er perfekt :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Henrik J skrev:Det lyder godt. Så er der jo kun en mangel i min optik. Funktionen kommer dog ikke frem ved flere tryk på tekst-tv knappen som forventet.
Og der er ikke en anden dedikeret knap, der har en dobbeltfunktion evt., som løser problemet?
Af eriks14
Jeg kan heller ik finde funktionen på mit G10!
Af danji
PAT? Det var da interessant. Nu havde jeg selv fjernsynet og fandt aldrig ud af hvordan man gjorde. Men i følge specs på panasonic.dk har G10E PAT (imod V10E der har både PIP/PAP/PAT). Det troede jeg jo ikke da det var umuligt at finde. Prøvede alle ttv knapper.

Jeg har lige søgt hele den danske manual igennem i pdf for G10E, og der står ikke PAT nævnt nogen steder overhovedet. Nogen der ved hvordan man gør?
Brugeravatar
Af radiomand
Tryk på text knappen, tryk derefter på menu 2 gange og sæt billed og text til.
Det står på side 21 i den danske brugervejlledning.