urbananen skrev:Jamen altså..
Hvad kan man bruge Hifi-klubben til længere.
De svarer sjældent tilbage på mail.
De kommer med dårlige råd.
Lyver en direkte op/ned i ansigtet (alt efter højde)
Har alt for høje priser
-På forsiden reklamerer de med:
Samsungs Hotteste modeller! Find dem billigere!
Ja.. 2min på nettet..
Hifi-kl. pris: 10.790,-
Dansk Datasalg pris: 9.565,-
Det er bare på den første skærm jeg undersøgte prisen på. Samsungs LE40B655 -model.
Jeg har været den helt store HiFi-klub fanatiker. Alt skulle købes der. Intet andet var godt nok.
Nu ærger det mig næsten at et lækkert mærke som B&W bliver solgt i den skod-butik.
For 3år siden stod jeg og så på en Pioneer i deres forretning. SUPER billede. Året efter eller der omkring havde de droppet Pioneer, til fordel for Samsung. Giver jo ingen mening hvis man vil sælge det bedste.
Skal til nedenstående sige at jeg arbejdede i HFK i 1 år for et godt stykke tid siden, men har absolut ingen tilknytning til dem mere. Nedenstående er blot min måde at stille spørgsmål ved den tvivlsomme generalisering som urbananen kommer med her.
1) Ang. prisgaranti så har de dagspris på alle deres skærme hvor "find det billigere" ref. til andre butikker med fysisk (landsdækkende) butikker som Elgiganten, Expert osv. Faktisk er der god grund til at købe tv'et der end nogen af de førnævnte butikker da du i HFK får op til 2 1/2 års ægte garanti, altså ikke noget fis med reklamationsret osv.
2) Ang. dårlige sælgere, løgn osv, så tror jeg ikke standarden i HFK er værre end hvis du går så mange andre steder hen. Faktisk oplevede jeg stort set kun kunder som var rigtig glade for HFK og dem var der mange af. Det er meget få butikker hvor du kan gå ned og høre på en B&W højtaler og så bruge en time uden at købe noget. At enkelte sælgere ikke ved hvad de taler om er ærgerligt, men igen ved man ikke alt som sælger, da de også er personer. Det kan være man lige har ramt den audiofile person i HFK som desværre har misforstået noget. Tror du kan finde flere tråde om inkompetente sælger i Elgiganten end HFK.
3) Samsung til fordel for Pioneer. Ja det er meget vel at de skifter til Samsung og dermed har et dårligere produkt, men lad nu være med at skylde skylden på de enkelte butikker. HFK er en kæde og ligesom i Elgiganten så er hver butik underlagt kegler i ledelsen som mener at vide noget om produkter. De bestemmer altså hvis et produkt ikke længere er interessant noget (hvad end det måtte skyldes) - Det er ikke butikken og dens ansattes skyld men dumme kontorfolk der plejer deres relationer. Eks. da de valgte at tage REGA af sortimentet pga en dum kontormæssig stridighed, men sådan er verden...
Derudover så ser jeg intet problem i at kun sælge Samsung. Ligesom alle andre steder er HFK en butik hvor det er dyrt at have mange varemærker/produkter på lager og derfor må man vælge et område at fokusere på. HFK har valgt Samsung som leverandør og så må folk der vil have Pioneer jo blot gå et andet sted hen. Hvis en kunde dermed ikke får "helt det gode fjernsyn" - ja så er det vel kundens egen skyld ved ikke at søge informationer på steder som her. (da det er naturligt at en butik ikke kan rumme alle varer)
Jeg siger ikke at HFK er perfekte og de laver da også nogle underlige ting engang imellem, men jeg synes også det er forkert at generalisere enkelte oplevelser over en hel kæde. Meget vel har et par stykker her fået en dårlig oplevelse, men jeg kender også RIGTIG MANGE som var/er glade for HFK og den service de tilbyder (i forhold til andre butikker)
Jeg har i hvert fald ikke oplevet at komme ind i en butik hvor man får lov til at "optage" en sælger i over en time uden forventning om et salg. Det er en af grundene til at HFK's priser ikke er blandt de billigste. Der skal mange sælgere til for at give sådan en service. Hvis man kan nøjes med den service eks. Dansk Datasalg tilbyder, ja så skal man selvfølgelig købe der - men lad være med at sammenligne de to.
og til sidst lige en bemærkning om priserne. HFK har ry for at være dyre men deres produkter ( B&W eks) er ikke specielt meget dyrere end i England og Spanien som eksempel, pånær den kursgevinst der måske kan ligge i import (og så har du ikke samme garanti-forhold)
HFK sammenligner løbende priser med udlandet (hvor der er fri konkurrence), så du vil nok næppe finde priserne specielt meget billigere hvis de blev solgt i andre danske butikker. Indrømmet at nogle netbutikker ville kunne tilbyde det lidt billigere, men ikke fysiske butikker. (og ville du købe en 10K højtaler (20K pr par) uden at kunne høre dem, føle dem og se dem inden?